تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲
کد مطلب : ۲۳۰۹۸۶
مدیر اجرایی هیئت قمر بنی‌هاشم ساری با تاکید بر اینکه هیئت غیرسیاسی خنثی است، گفت: گوش و چشم هیئت قمر بنی هاشم به لبان رهبر معظم انقلاب است و جناح‌بندی‌های سیاسی را قبول نداریم.
۰
plusresetminus
هیئت غیرسیاسی خنثی است/ مداحان نباید برای حضور در مراسم اهل‌بیت(ع) شرط بگذارند/ اداره هئیت بدون برنامه‌ریزی امکان ندارد
به گزارش بلاغ، یوسف بارانی در بازدید از پایگاه خبری بلاغ طی گفت‌وگویی با بیان اینکه برگزاری هیئت‌های سابقه‌ای یک‌هزار و 400 ساله دارد، اظهار کرد: انقلاب ما محصول قیام امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به سوابق تحصیلی و فرهنگی خود، افزود: دو فوق‌لیسانس دارم و تاکنون دو کتاب تالیف کرده‌ام اما به لطف حضرت زینب(س) حالی به من دست داد که مرا به عنوان نوکر اباعبدالله(ع) می‌شناسند.

مدیر اجرایی هیئت قمر بنی‌هاشم ساری تصریح کرد: هر سال قبل از محرم رسم دارم که به پابوس امام رضا(ع) می‌روم تا رزق و روزی محرم و اربعین را از این امام بزرگوار بگیرم.

بارانی با اشاره به سابقه هیئت قمر بنی هاشم ساری، ادامه داد: زمین این هیئت در سال 1334 توسط فردی معروف به «مش غلام» اهدا شد و در سال 1336 پیرغلامان، این هیئت را راه‌اندازی کردند.

وی اضافه کرد: در سال 1373 ساختمان قدیمی این هیئت کوبیده و حسینه فعلی احداث شد.

مدیر اجرایی هیئت قمر بنی‌هاشم ساری با بیان اینکه این هیئت سیاسی و جهت‌دار است، تاکید کرد: هیئت نباید سکولار باشد.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000230/n00230629-r-b-004.jpg

بارانی با تاکید بر اینکه هیئت غیرسیاسی خنثی است، گفت: گوش و چشم هیئت قمر بنی هاشم به لبان رهبر معظم انقلاب است و جناح‌بندی‌های سیاسی را قبول نداریم.

وی با بیان اینکه محوریت هیئت قمر بنی هاشم با منبر است، بیان کرد: قسمت اصلی کار این هیئت تربیتی است و معتقدیم که این فرصتی که در اختیار ما قرار گرفته باید صرف تربیت شود.

مدیر اجرایی هیئت قمر بنی‌هاشم ساری متذکر شد: به مداحان علاقه داریم، به آنها احترام می‌گذاریم و معتقدیم که باید به آنها کمک کرد اما مداحی که برای ما قیمت و پیش‌شرط بگذارد، برای مراسم دعوتش نمی‌کنیم.

بارانی با بیان اینکه هیئت مانند یک مدرسه است، یادآور شد: محتوای زیبا را در ظرف کثیف ریختن صحیح نیست.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000230/n00230629-r-b-005.jpg

وی با اشاره به اینکه هیئت باید در استفاده از ابزارهای مختلف به‌روز باشد، اذعان کرد: هیئت قمر بنی هاشم در طول سال 217 جلسه شامل کلاس مهدویت، زیارت عاشورا و زیارت آل‌یاسین برگزار می‌کند.

مدیر اجرایی هیئت قمر بنی‌هاشم ساری با بیان اینکه هیئت باید دارای سه عنصر عقل، حماسه و عاطفه باشد، اظهار کرد: اگر این توازن به‌هم بخورد، هیئت می‌لغزد.

بارانی با اشاره به تلاش دشمن برای به‌هم زدن این توازن، افزود: دشمن به دنبال آن است که جوانان ما فقط به دنبال بعد عاطفی هیئت باشند.

وی با بیان اینکه وجود دشمن توهم نیست، تصریح کرد: تنها چیزی که در برابر این شبیخون فرهنگی دشمن جواب می‌دهد، برپایی هیئت است.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000230/n00230629-r-b-007.jpg

مدیر اجرایی هیئت قمر بنی‌هاشم ساری ادامه داد: هیئت باید به‌گونه‌ای باشد که جوانی که به هیئت می‌آید، بعد از چند جلسه احساس تغییر کند و در مقابل گناه مقاوم شود.

بارانی با بیان اینکه هیئت باید اهل اثر باشد و بر روی مخاطب اثر بگذارد، خاطرنشان کرد: سینه‌زنی‌ای که اثرگذار نباشد، بی‌فایده است.

وی اضافه کرد: هیئت باید برای ظلم و ظالم ضرر داشته باشد، فرهنگ‌ساز باشد و مبانی نظام و شهدا را حفظ کند.

مدیر اجرایی هیئت قمر بنی‌هاشم ساری تاکید کرد: امکان ندارد هیئت‌ها بدون برنامه‌ریزی و تشکیلات اداره شوند اما معتقدیم فقط برنامه‌ریزی جواب نمی‌دهد.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000230/n00230629-r-b-000.jpg

بارانی با بیان اینکه ساماندهی و هدایت جوانان در هیئت بسیار مهم است، گفت: هیئت قمر بنی هاشم امسال در رده کارشناسی ارشد 36 قبولی و در رده دکتری 6 قبولی داشته است.

وی با بیان اینکه هیئت‌ها آرپی‌چی زن خط مقدم جبهه فرهنگی هستند، متذکر شد: مقام معظم رهبری دغدغه هیئت‌ها را ندارند بلکه دغدغه ایشان در امثال حقوق‌های نجومی است.

مدیر اجرایی هیئت قمر بنی‌هاشم ساری یادآور شد: مدیریت هیئت سخت است اما معتقدیم دعای حضرت زهرا(س) همراه ما است.

بارانی در پایان گفت: به من ثابت شده است که حضرت زهرا(س) به هیچ کس بدهکار نمی‌شود و در همین دنیا اجرش را می‌دهد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
ساروی
ای کاش قبل از گفتگو با این آقا مواضع سیاسیشون رو بررسی می کردید
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴