تاریخ انتشارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۲۲۰۱۴۳
نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرادادهای جدید نفتی، گفت: همه تدابیر اندیشیده شده و مجلس اجازه نخواهد کرسنت دیگری اتفاق بیافتد.
۰
plusresetminus
مجلس اجازه نخواهد داد کرسنت دیگری اتفاق بیافتد
سیدعلی ادیانی در گفت‌وگو با بلاغ، درباره قردادهای نفتی جدید دولت، اظهار کرد: آن چیزی که اکنون در دولت اتفاق افتاده برابر با ماده 7 وظایف و اختیارات وزارت نفت است که در مجلس هشتم نوشته شده.

وی افزود: برابر با این ماده، وزیر نفت مکلف است تا شرایط عمومی قراردادهای نفتی را به مجلس ببرد و برای عقد قرارداد جدید اجازه بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط عمومی قرادادها در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: شرایط عمومی قراردادها مفهوم، چارچوب و مدل قراداد است و مصداق نیست.

ادیانی با بیان اینکه آنچه توسط رسانه‌ها منتشر شده، قرارداد نبود و هنوز قراردادی منعقد نشده، تصریح کرد: 15 ایراد توسط مجلس نسبت به آنچه که دولت ارائه داده، گرفته شد که دولت اقدام به اصلاح این ایرادات کرد اما به نظر من هنوز ایراداتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه هنوز دغدغه منتقدان برطرف نشده است، خاطرنشان کرد: نفت جزو انفال عمومی است و دولت نمی‌تواند قراردادهای نفتی را برخلاف قانون تدوین کند.

نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه تدابیر اندیشیده شده و مجلس اجازه نخواهد کرسنت دیگری اتفاق بیافتد.

ادیانی در پایان با بیان اینکه تمام قراردادهای نفتی محرمانه هستند، گفت: این محرمانگی یعنی آنکه در رسانه‌ها نباید منتشر شود، نه آنکه مسئولان ذی‌ربط نباید بدانند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴