در شانزدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله روحانی (ره) نماینده فقید ولی فقیه در مازندران

مشعل فروزان شمال هر سال پرفروغ‌تر می‌شود/این مرد تنها خانه فرزندش را هم برای کمک به جبهه فروخت+تصاویر

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۹۷۷۳۰
اعتقاد وثیق داشت که قبل از دلالت دیگران به معروف‌ها، ابتدا خود باید به آن معروف عمل کند و آنگاه سایرین را دعوت کند تا تأثیر عمل در کلام، خود را در فراگیرشدن آن معروف نشان دهد؛ بدین جهت، اگر هر آنچه را که می‌گفت، بدون استثنا خود به آن عامل نمی‌بود، محال بود که به زبان بیاورد.
۱
plusresetminus
به گزارش خبرنگار بلاغ، از قبل انقلاب و همیشه عمرش چنین بود، برای انقلاب از ساواک چوب و سیلی می‌خورد و سپس دعوت به مبارزه و تحمل سختی می‌کرد.

تهجد و اعتکاف، راستگویی و صداقت در برخورد، ساده‌زیستی و مردمداری، صراحت در کلام و وزانت در رفتار، نوعدوستی و فداکاری برای مردم و...، را ابتدا خود به تواتر تجربه می‌کرد، آن‌گاه دیگران را مهمان این ارزش‌ها می‌ساخت.

وقتی با کمال تواضع از مردم خواست تا به جبهه‌های حق علیه باطل کمک کنند، خود پیش از آن ضمن حضور مکرر در جبهه‌ها و رزمیدن در کنار رزمندگان، تنها خانه پسر طلبه خود را با گرفتن اجازه از او، به فروش رسانده و بدون کوچک‌ترین سر و صدا، پول آن را به حساب جبهه و جنگ واریز کرد و در خطبه‌های جمعه همان هفته از مردم درخواست کمک به جبهه‌ها را کرد.

ویژگی برجسته او، اعتماد کامل به خداوند و توسل بلاانقطاع به اهل‎بیت (ع) و تیزهوشی در برخورد با ریزترین رخدادهای روزانه و مراقبت بر تک‌تک برخوردها در مراجعات پرشمار روزانه مردم به او بود.

در ذیل همین ویژگی است که لشکر پرافتخار 25 کربلا، با رزمندگانی شیفته ولایت، لشکر ویژه و خط‌شکن شد و مازندرانی‌های غیور و انقلابی با بازسازی حیرت‌آور سوسنگرد، زیباترین پاسخ را به اعتماد نماینده ولی فقیه در استان خود دادند و موجب ستایش امام امت (ره) شدند.

آنچنان در دفاع از ولایت می‌درخشید که حتی در خبرگان رهبری نیز ربان‌زد شد، از این روی، مازندرانی‌ها هم در حمایت بی‌چون و چرا از ولی فقیه سنگ‌تمام گذارده و شهره کشور شدند.

تمام وجودش، اسلام و دغدغه حاکمیت احکام اسلام و تقویت و تعمیق نظام اسلامی بود. اشک‌های روان او، علاوه بر تهجد در خلوت نیمه شب‌ها، یکی در مصیبت ائمه طاهرین علیهم‌السلام و دیگری در غربت اسلام هنگامی که برخی مسئولان در اجرای احکام اسلامی کوتاهی می‌کردند، دیده می‌شد.

در بهره‌گیری از لحظه‌لحظه‌های زندگی در پیشبرد اهداف اسلامی و تربیت نوچوانان و جوانان بر محور اسلام کم‌مثال بود.

آنقدر در مراقبه نفس موفق عمل کرد که رفتارش قابل اعتبار و بسان شاقول و خط تراز اسلام به‌شمار می‌رفت.

به‌واقع، آن چیزی بود که رهبر انقلاب در موردش فرمود: «مشعل فروزان شمال»

بار دیگر در شانزدهمین سالگردش، این حقیقت به اثبات مکرر رسید که وجه‌الله، فناناپذیر است و این مشعل نیز علاوه بر آن که روبه خاموشی نگرائید که پرفروغ‌تر، راهنمای عملی‌مان برای تشخیص سره از ناسره است تا رانت‌جویان مقابل تفکر حضرت آیت‎الله حاج شیخ هادی روحانی (ره) را در شرایطی بازشناسی کنیم.

روح او و همه شهدایی که دست‌پرورده‌اش بودند شاد و راه‎شان پررهرو باد
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وقتی کارگران سهمی از نمایش مسئولان هم ندارند
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱