کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل راهداری مازندران اعلام کرد

آغاز زودهنگام راهداری زمستانی در مازندران/۳۵۰ راهدار در جاده‌ها مستقر شدند

30 آبان 1400 ساعت 9:59

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران گفت: راهداران استان هر ساله در فصل زمستان عملیات راهداری زمستانی را انجام می‌دهند اما امسال باتوجه‌به زمستان زودرس، ۳۵۰ راهدار از ۲۹ مهر ماه در ۲۲ راهدارخانه استان مستقر شده‌اند.


به گزارش بلاغ، عباسعلی نجفی در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به زمستان زودرس امسال در استان، عملیات راهداری زمستانی امسال یک ماه زودتر (۲۹ مهر) با حضور ۳۵۰راهدار در قالب ۳۳گروه ثابت و سیّار و ۲۲راهدارخانه، در سطح جاده‌های استان اجرا شد.

وی با اشاره به وجود ۳هزار و ۷۰۰کیلومتر راه‌های برفگیر و نیز ۳۰۰گردنه به طول ۷۰۰کیلومتر در جاده‌های مازندران افزود: امسال ۲۵۰دستگاه ماشین آلات راهداری در عملیات راهداری زمستانی بکارگیری می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران تصریح کرد: همچنین تابستان امسال، ماشین آلات راهداری به ویژه برف روب، برف خور، نمک‌پاش، گریدر، لودر، بولدوزر و ماشین آلات کمک دار سَبُک این اداره کل برای عملیات راهداری زمستانی آماده شده‌اند.

نجفی، متوسط عمر ناوگان راهداری مازندران حدود ۳۰سال اعلام کرد و گفت: تامین سالانه بیش از ۳۰هزار تُن نمک (بیشتر از میزان پیش بینی شده)، ماسه برای یخ زُدایی و جلوگیری از یخ زدگی راه‌ها، از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران افزود: علاوه بر استفاده از اطلاعات نرم افزار‌های هواشناسی جاده‌ای، مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و نیز اداره کل هواشناسی استان، آخرین اطلاعات و تغییرات را در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران قرار می‌دهند.

نجفی خاطرنشان کرد: جاده‌های مازندران با استفاده از ۴۵ دستگاه دوربین نظارت تصویری، به صورت آنلاین مورد نظارت و کنترل قرار داشته و همچنین ۷۸دستگاه ترددشُمار و ۱۰ دستگاه تابلوی پیام برای انتقال اطلاعات لازم به کاربران در جاده‌های استان نصب شده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 457005

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/457005/آغاز-زودهنگام-راهداری-زمستانی-مازندران-۳۵۰-راهدار-جاده-ها-مستقر-شدند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com