کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن مرکز مازندران:

آرامش به بازار آهن بازگشت/ رونق معاملات با تعدیل قیمت سیمان

22 شهريور 1400 ساعت 16:37

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن مرکز مازندران گفت: هر چند در مجموع نرخ فعلی آهن به نسبت دلار و سایر مولفه‌ها، بالا است اما بازار آهن در شهریورماه یک روند با ثبات را طی کرده است.


مجتبی کواکبیان در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت بازار آهن در مازندران اظهار کرد: وضعیت بازار آهن در حال حاضر با توجه به نوسانات دلار، قیمت‌ها فعلا ثابت مانده است.

وی افزود: البته نرخ فعلی بازار نسبت به گذشته بالا است، اما ثابت است و از نوسانات قیمتی ماه‌های گذشته کاسته شده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: طی سال جاری افزایش قیمت و نوسانات متعددی را بازار آهن به ویژه در اردیبشهت‌ماه و تیرماه تجربه کرد و البته این نوسانات هم روند افزایشی و هم روند کاهشی داشته است.

این مسئول ادامه داد: به طور نمونه در یک نوسان، شوک افزایش 100 هزار تومانی به بازار وارد شد و در نوسان بعدی یک کاهش 80 هزار تومانی، بازار را متعادل کرد و در واقع طی سال جاری، نوسانات به این نحو در بازار رخ داده است.

کواکبیان بیان کرد: هر چند در مجموع نرخ فعلی آهن به نسبت دلار و سایر مولفه‌ها، بالا است اما بازار آهن در شهریورماه یک روند با ثبات را طی کرده است.

وی در خصوص وضعیت فعلی معاملات در بازار آهن، اعلام کرد: معاملات در این بازار یک ارتباط مستقیمی با ساخت‌وساز دارد، ما طی سال‌جاری یک بحرانی به نام بحران سیمان را داشتیم که به دلیل کمبود و گرانی سیمان، انبوه‌سازان را از ادامه ساخت‌وساز منصرف کرد و لذا بازار آهن نیز دچار رکود شد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن مرکز مازندران، عنوان کرد: اما اکنون با بهبود وضعیت تولید سیمان، ساماندهی سیمان در بورس و اعلام قیمت 25 هزار تومانی در بورس، وضعیت نعاملات به نسبت گذشته، بهبود پیدا کرده است و روال عادی را در حال طی کردن است.

این مسئول، تاکید کرد: البته در بحث آهن آلات، قیمت بازار در خصوص اقلام گوناگون، متفاوت است، چرا که برندهای مختلف تولیدی در هر قلم کالا وجود دارد و هر کارخانه بسته به کیفیت تولیدات خود، قیمت‌های متفاوتی را برای عرضه اعلام می‌دارد.

کواکبیان اضافه کرد: مثلا تیرآهن در کارخانه فولاد البرز ایرانیان یک قیمتی دارد و همین محصول در کارخانجات نیشابور، فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان و ابهر قیمت‌های متفاوت دیگری و بعضا این اختلاف قیمت‌ها در برخی از محصولات به 500 هزار تومان نیز می‌رسد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 454772

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/454772/آرامش-بازار-آهن-بازگشت-رونق-معاملات-تعدیل-قیمت-سیمان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com