رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن مرکز مازندران:

آرامش به بازار آهن بازگشت/ رونق معاملات با تعدیل قیمت سیمان

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۴۵۴۷۷۲
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن مرکز مازندران گفت: هر چند در مجموع نرخ فعلی آهن به نسبت دلار و سایر مولفه‌ها، بالا است اما بازار آهن در شهریورماه یک روند با ثبات را طی کرده است.
۰
plusresetminus
آرامش به بازار آهن بازگشت/ رونق معاملات با تعدیل قیمت سیمان
مجتبی کواکبیان در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت بازار آهن در مازندران اظهار کرد: وضعیت بازار آهن در حال حاضر با توجه به نوسانات دلار، قیمت‌ها فعلا ثابت مانده است.

وی افزود: البته نرخ فعلی بازار نسبت به گذشته بالا است، اما ثابت است و از نوسانات قیمتی ماه‌های گذشته کاسته شده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: طی سال جاری افزایش قیمت و نوسانات متعددی را بازار آهن به ویژه در اردیبشهت‌ماه و تیرماه تجربه کرد و البته این نوسانات هم روند افزایشی و هم روند کاهشی داشته است.

این مسئول ادامه داد: به طور نمونه در یک نوسان، شوک افزایش 100 هزار تومانی به بازار وارد شد و در نوسان بعدی یک کاهش 80 هزار تومانی، بازار را متعادل کرد و در واقع طی سال جاری، نوسانات به این نحو در بازار رخ داده است.

کواکبیان بیان کرد: هر چند در مجموع نرخ فعلی آهن به نسبت دلار و سایر مولفه‌ها، بالا است اما بازار آهن در شهریورماه یک روند با ثبات را طی کرده است.

وی در خصوص وضعیت فعلی معاملات در بازار آهن، اعلام کرد: معاملات در این بازار یک ارتباط مستقیمی با ساخت‌وساز دارد، ما طی سال‌جاری یک بحرانی به نام بحران سیمان را داشتیم که به دلیل کمبود و گرانی سیمان، انبوه‌سازان را از ادامه ساخت‌وساز منصرف کرد و لذا بازار آهن نیز دچار رکود شد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن مرکز مازندران، عنوان کرد: اما اکنون با بهبود وضعیت تولید سیمان، ساماندهی سیمان در بورس و اعلام قیمت 25 هزار تومانی در بورس، وضعیت نعاملات به نسبت گذشته، بهبود پیدا کرده است و روال عادی را در حال طی کردن است.

این مسئول، تاکید کرد: البته در بحث آهن آلات، قیمت بازار در خصوص اقلام گوناگون، متفاوت است، چرا که برندهای مختلف تولیدی در هر قلم کالا وجود دارد و هر کارخانه بسته به کیفیت تولیدات خود، قیمت‌های متفاوتی را برای عرضه اعلام می‌دارد.

کواکبیان اضافه کرد: مثلا تیرآهن در کارخانه فولاد البرز ایرانیان یک قیمتی دارد و همین محصول در کارخانجات نیشابور، فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان و ابهر قیمت‌های متفاوت دیگری و بعضا این اختلاف قیمت‌ها در برخی از محصولات به 500 هزار تومان نیز می‌رسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰