کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس شیلات جویبار اعلام کرد

صید 380 تن ماهی در نوار ساحلی جویبار/بیمه و سوخت همچنان مشکل اساسی صیادان+فیلم

24 فروردين 1400 ساعت 9:56

رئیس شیلات شهرستان جویبار و سیمرغ گفت: ۳۸۰ تن ماهی دریایی از مهرماه ۹۹ تا فروردین ۱۴۰۰ در نوار ساحلی شهرستان جویبار صید شده است.


سیدحسن سلیلی‌لاریمی در گفت وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به پایان یافتن فصل صید در دریای خزر اظهار کرد: در ۱۹ کیلومتر نوار ساحلی واقع در شهرستان جویبار ۵ تعاونی پره صیادی تحت پوشش اداره شیلات شهرستان جویبار قرار دارد و هر تعاونی دارای ۸۰ صیاد دارای کارت صیادی مشغول به کار هستند.

لاریمی با بیان این که صید ماهیان امسال نسبت به سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است گفت: صید ماهیان دریایی از ۱۵مهرماه ۹۹ تا ۱۵ فروروردین ۱۴۰۰حدود ۳۸۰ تن بوده است که از این میزان ۲۷ تن ماهیان کپور ، ۲۷۰ تن ماهی سفید ، ۷۳ تن کفال ، ۱۰ تن شک ماهی صید شده است.

رئیس اداره شیلات شهرستان جویبار تصریح کرد: از عوامل مهم کاهش صید ماهیان استخوانی و خاویاری دریایی در دریای خزر، صید بی رویه و قاچاق ماهیان دریا ، آلودگی رودخانه ها و لکه های نفتی در داخل دریا موجود در شهرستان جویبار است.
 

دانلود فیلم

سلیلی لاریمی بااشاره به اقدامات انجام شده به منظور جلوگیری از نسل کشی ماهیان استخوانی و خاوریاری بیان کرد: اداره شیلات شهرستان جویبار در راستای حفط بازسازی ذخایر ابزیان دریا مازندران، تکثیر طبیعی (شیرگذاری ) ماهیان استخوانی(ماهیان سفید و کپور ماهیان) استخر هایی را درتعاونی های صید ،احداث کرده و پس از تعیین جنسیت وگذشت ۴۵ روز ماهیان اماده برای رها سازی در دریا می شوند.

وی افزود: سالانه به طور متوسط بالغ بر ۶ میلیون تکثیر طبیعی ماهیان سفید و کپور به وزن ۴ الی ۵ گرم در دریا رها سازی می شود.

رئیس اداره شیلات شهرستان جویبار و سیمرغ از تلاش برای برای رفع مشکلات صیادان اعم از بیمه ، سخت کاری ، وپرداخت تسهیلات بانکی خبرداد و گفت : با رایزنی های انجام شده سهم پرداخت بیمه صیادی برای صیادان کاهش می یابد و اداره شیلات در خصوص خرید ادوات صیادی یارانه ای اعم از تراکتور ، قایق موتور، بنزین و گازائیل و معرفی صیادان جهت دریافت تسهیلات کم بهره برای خرید اداوات صیادی اقدامات حمایتی موثری را دردستور کار خود قرارداده است.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 449929

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/449929/صید-380-تن-ماهی-نوار-ساحلی-جویبار-بیمه-سوخت-همچنان-مشکل-اساسی-صیادان-فیلم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com