تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۴۴۹۹۲۹
رئیس شیلات شهرستان جویبار و سیمرغ گفت: ۳۸۰ تن ماهی دریایی از مهرماه ۹۹ تا فروردین ۱۴۰۰ در نوار ساحلی شهرستان جویبار صید شده است.
۰
plusresetminus
صید 380 تن ماهی در نوار ساحلی جویبار/بیمه و سوخت همچنان مشکل اساسی صیادان+فیلم
سیدحسن سلیلی‌لاریمی در گفت وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به پایان یافتن فصل صید در دریای خزر اظهار کرد: در ۱۹ کیلومتر نوار ساحلی واقع در شهرستان جویبار ۵ تعاونی پره صیادی تحت پوشش اداره شیلات شهرستان جویبار قرار دارد و هر تعاونی دارای ۸۰ صیاد دارای کارت صیادی مشغول به کار هستند.

لاریمی با بیان این که صید ماهیان امسال نسبت به سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است گفت: صید ماهیان دریایی از ۱۵مهرماه ۹۹ تا ۱۵ فروروردین ۱۴۰۰حدود ۳۸۰ تن بوده است که از این میزان ۲۷ تن ماهیان کپور ، ۲۷۰ تن ماهی سفید ، ۷۳ تن کفال ، ۱۰ تن شک ماهی صید شده است.

رئیس اداره شیلات شهرستان جویبار تصریح کرد: از عوامل مهم کاهش صید ماهیان استخوانی و خاویاری دریایی در دریای خزر، صید بی رویه و قاچاق ماهیان دریا ، آلودگی رودخانه ها و لکه های نفتی در داخل دریا موجود در شهرستان جویبار است.
 
سلیلی لاریمی بااشاره به اقدامات انجام شده به منظور جلوگیری از نسل کشی ماهیان استخوانی و خاوریاری بیان کرد: اداره شیلات شهرستان جویبار در راستای حفط بازسازی ذخایر ابزیان دریا مازندران، تکثیر طبیعی (شیرگذاری ) ماهیان استخوانی(ماهیان سفید و کپور ماهیان) استخر هایی را درتعاونی های صید ،احداث کرده و پس از تعیین جنسیت وگذشت ۴۵ روز ماهیان اماده برای رها سازی در دریا می شوند.

وی افزود: سالانه به طور متوسط بالغ بر ۶ میلیون تکثیر طبیعی ماهیان سفید و کپور به وزن ۴ الی ۵ گرم در دریا رها سازی می شود.

رئیس اداره شیلات شهرستان جویبار و سیمرغ از تلاش برای برای رفع مشکلات صیادان اعم از بیمه ، سخت کاری ، وپرداخت تسهیلات بانکی خبرداد و گفت : با رایزنی های انجام شده سهم پرداخت بیمه صیادی برای صیادان کاهش می یابد و اداره شیلات در خصوص خرید ادوات صیادی یارانه ای اعم از تراکتور ، قایق موتور، بنزین و گازائیل و معرفی صیادان جهت دریافت تسهیلات کم بهره برای خرید اداوات صیادی اقدامات حمایتی موثری را دردستور کار خود قرارداده است.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما