کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جلوه‌های دیدنی طبیعت زمستانی در سراسر خلخال

11 آذر 1399 ساعت 10:10

این روزها طبیعت برفی جاده خلخال به اسالم و حرکت مارپیچی این جاده در دل کوه‌ها و گردنه سخت‌گذر الماس، زیبایی شگفت‌انگیزی را خلق کرده است.


به گزارش بلاغ به نقل ازسد نساز این روزها یکی از زیباترین چشم‌اندازها در ۱۲۵ کیلومتری شهر خلخال است که در مسیر پرندگان مهاجر و آبزی قرار گرفته و زیبایی بی‌نظیر زلال آب دریاچه این سد یکی از بی‌نظیرترین چشم‌اندازها است.

آب این سد که از چشمه کناردست آن تامین می‌شود، شیرین و گورا بوده و این روزها در فصل پاییز در مسیر راه روستایی نساز و طویستان، تصویری از آرامش را در ذهن‌ها ماندگار می‌کند.

در سوی دیگر خلخال، زیبایی بی‌نظیر دیگری رهگذران را متحیر می‌کند؛ طبیعت برفی جاده خلخال به اسالم و حرکت مارپیچی این جاده در دل کوه‌ها و گردنه سخت‌گذر الماس، زیبایی شگفت‌انگیزی را خلق کرده است.

به خاطر زیبایی تن‌پوش برف در دل کوه‌ها و دره‌ها، مسیر سیاه رنگ جاده در میان انبوهی از برف و یخ، واقعا دیدنی است؛ اکنون در گردنه الماس بیش از ۸۰ سانتی‌متر برف بر زمین نشسته و دیدن خانه‌های چوبی در ییلاقات مسیر خلخال به اسالم بیش از بیش دل هر رهگذری را در برف و کولاک این گردنه می‌رباید.
هر چند این گردنه سخت‌گذر بوده و این روزها برای مسافران با کولاک و بارش سنگین برف موجب زحمت می‌شود اما در پایان زمستان، این دشت سردی زمستانش را به بهاری بی‌بدیل تبدیل می‌کند.

هر وقت اسم جاده خلخال - اسالم می‌آید، کولاک، بارش برف، اختلال در تردد، زنجیر بستن و تجهیزات زمستانی در یادها تداعی می‌شود ولی جلوه‌های زمستانی بی‌نظیر این جاده دیدنی است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 443844

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/443844/جلوه-های-دیدنی-طبیعت-زمستانی-سراسر-خلخال

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com