تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۴۴۳۸۴۴
این روزها طبیعت برفی جاده خلخال به اسالم و حرکت مارپیچی این جاده در دل کوه‌ها و گردنه سخت‌گذر الماس، زیبایی شگفت‌انگیزی را خلق کرده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسد نساز این روزها یکی از زیباترین چشم‌اندازها در ۱۲۵ کیلومتری شهر خلخال است که در مسیر پرندگان مهاجر و آبزی قرار گرفته و زیبایی بی‌نظیر زلال آب دریاچه این سد یکی از بی‌نظیرترین چشم‌اندازها است.

آب این سد که از چشمه کناردست آن تامین می‌شود، شیرین و گورا بوده و این روزها در فصل پاییز در مسیر راه روستایی نساز و طویستان، تصویری از آرامش را در ذهن‌ها ماندگار می‌کند.

در سوی دیگر خلخال، زیبایی بی‌نظیر دیگری رهگذران را متحیر می‌کند؛ طبیعت برفی جاده خلخال به اسالم و حرکت مارپیچی این جاده در دل کوه‌ها و گردنه سخت‌گذر الماس، زیبایی شگفت‌انگیزی را خلق کرده است.

به خاطر زیبایی تن‌پوش برف در دل کوه‌ها و دره‌ها، مسیر سیاه رنگ جاده در میان انبوهی از برف و یخ، واقعا دیدنی است؛ اکنون در گردنه الماس بیش از ۸۰ سانتی‌متر برف بر زمین نشسته و دیدن خانه‌های چوبی در ییلاقات مسیر خلخال به اسالم بیش از بیش دل هر رهگذری را در برف و کولاک این گردنه می‌رباید.
هر چند این گردنه سخت‌گذر بوده و این روزها برای مسافران با کولاک و بارش سنگین برف موجب زحمت می‌شود اما در پایان زمستان، این دشت سردی زمستانش را به بهاری بی‌بدیل تبدیل می‌کند.

هر وقت اسم جاده خلخال - اسالم می‌آید، کولاک، بارش برف، اختلال در تردد، زنجیر بستن و تجهیزات زمستانی در یادها تداعی می‌شود ولی جلوه‌های زمستانی بی‌نظیر این جاده دیدنی است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴