کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله جنتی:

۶۰سال با آیت‌الله خزعلی رفیق بودم/ یک گناه هم از او ندیدم

مشرق , 26 شهريور 1394 ساعت 22:40

دبیر شورای نگهبان با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی مرحوم آیت‌الله خزعلی گفت: او مرد خدا بود؛ حدود ۶۰ سال با ایشان رفیق بودم اما یک گناه هم از او ندیدم.


به گزارش بلاغ، آیت‌الله احمد جنتی امروز پنج‌شنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله خزعلی در تهران در جمع خبرنگاران درباره مهمترین ویژگی مرحوم آیت‌الله خزعلی اظهار کرد: مهم‌ترین خصوصیت آن مرحوم این بود که عالم باعمل و مرد خدا بود.

وی افزود: حدود ۶۰ سال با ایشان رفیق بودم، اما یک گناه هم از او ندیدم؛ چه ویژگی از این برتر و بالاتر.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: آیت‌الله خزعلی مجاهد فی سبیل‌الله بود؛ در زمان رژیم سابق منبر می‌رفت و علیه آن رژیم صحبت می‌کرد و از هیچ‌کسی هم نمی‌ترسید و مردم هم به او علاقه‌مند بودند. در رفسنجان و خوزستان و هر جایی که می‌رفت، مردم با عشق و علاقه پای منبر او حاضر می‌شدند.

جنتی با بیان اینکه مرحوم خزعلی حافظ نهج‌البلاغه بود، اضافه کرد: عشق و علاقه او به امام علی (ع) مافوق عشق و علاقه امثال ما بود؛ برای مظلومیت امیرالمومنین (ع) خیلی گریه می‌کرد و همیشه نام امام علی (ع) بر زبانش بود.

وی با اشاره به مهم‌ترین ویژگی و منش سیاسی آیت‌الله خزعلی گفت: در عرصه سیاسی همیشه طرفدار امام (ره) و خط امام (ره) و خط رهبری بود و با جریان‌های مخالف و منافقین، سخت مبارزه می‌کرد و اجمالاً می‌توان گفت که مرد جهاد و مجاهد فی سبیل‌الله بود.


کد مطلب: 135372

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/135372/۶۰سال-آیت-الله-خزعلی-رفیق-بودم-یک-گناه-هم-او-ندیدم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com