تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰
کد مطلب : ۱۳۵۳۷۲
دبیر شورای نگهبان با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی مرحوم آیت‌الله خزعلی گفت: او مرد خدا بود؛ حدود ۶۰ سال با ایشان رفیق بودم اما یک گناه هم از او ندیدم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، آیت‌الله احمد جنتی امروز پنج‌شنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله خزعلی در تهران در جمع خبرنگاران درباره مهمترین ویژگی مرحوم آیت‌الله خزعلی اظهار کرد: مهم‌ترین خصوصیت آن مرحوم این بود که عالم باعمل و مرد خدا بود.

وی افزود: حدود ۶۰ سال با ایشان رفیق بودم، اما یک گناه هم از او ندیدم؛ چه ویژگی از این برتر و بالاتر.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: آیت‌الله خزعلی مجاهد فی سبیل‌الله بود؛ در زمان رژیم سابق منبر می‌رفت و علیه آن رژیم صحبت می‌کرد و از هیچ‌کسی هم نمی‌ترسید و مردم هم به او علاقه‌مند بودند. در رفسنجان و خوزستان و هر جایی که می‌رفت، مردم با عشق و علاقه پای منبر او حاضر می‌شدند.

جنتی با بیان اینکه مرحوم خزعلی حافظ نهج‌البلاغه بود، اضافه کرد: عشق و علاقه او به امام علی (ع) مافوق عشق و علاقه امثال ما بود؛ برای مظلومیت امیرالمومنین (ع) خیلی گریه می‌کرد و همیشه نام امام علی (ع) بر زبانش بود.

وی با اشاره به مهم‌ترین ویژگی و منش سیاسی آیت‌الله خزعلی گفت: در عرصه سیاسی همیشه طرفدار امام (ره) و خط امام (ره) و خط رهبری بود و با جریان‌های مخالف و منافقین، سخت مبارزه می‌کرد و اجمالاً می‌توان گفت که مرد جهاد و مجاهد فی سبیل‌الله بود.
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴