تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۸۲۴۷۹
حرف‌های زیبا، شعارهای ادیبانه و رعایت نزاکت در رفتار آقای معاون چه زمانی ارزش که شأن و جایگاه مدیران نه با نگاه جناحی و تیغ عزل فله‌ای تحقیر و تضعیف شود که با صیانت از کرامت مدیر نظام اسلامی بودن، عزیز، اعتلاء و ارتقاء یابد.
۱
plusresetminus
حرف‌های زیبا، شعارهای ادیبانه و رعایت نزاکت در رفتار چه زمانی ارزش می‌یابد؟
به گزارش بلاغ، هیچ کشور، استان و شهری تنها با شعار و ادعا ساخته و آباد نشد، بلکه با آبادانی و امنیت همه جانبه، در گروی کردار صادقانه و عمل خالصانه مسئولان و در پی آن مشارکت صالحانه مردم در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های جامع دولت‌مردان است که منجر به سازندگی و تأمین رفاه می‎شود و در مازندران نیز می‎توان غیر از این، معجزه‌ای را شاهد بود.

سال‌هاست که با آمد و شد دولت‌ها، شعارهای ریز و درشت طلایی و جذاب راهی افکار و اذهان جامعه می‌شود تا اعمال عمومی را به عنوان گران‌قدرترین سرمایه اجتماعی از آن دولتیان کند که در جای خود، اقدامی ضروری و قابل قبول است و مردم نیز به دلیل مسئولیت‌پذیری متعهدانه خود و با اعتماد به دولت‌ها، از تحمل هیچ رنج و مرارتی دریغ نورزیدند و حاصل سال‌ها صبوری‌شان به‎دست آوردن تجربه ذی‌قیمت است که شعار مسئولان خود را با مجموعه رفتار و اعمال اداری و مدیریتی‌شان محک بزنند و برای شمارش جوجه در عرصه مدیریت‌ها، عجله نکرده تا انتهای پاییز شکیبایی ورزند.

اگر معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، اظهار می‌دارد که برای ساختن ایران، راهی جز وحدت نداریم، حتی اگر این سخنان را در هفه وحدت هم گفته باشد، فوراً فعل و انفعالاتی در ذهن مخاطب اتفاق می‌افتد و پشتوانه عملی این گفته هم در سطح کشور و بیش از آن در سطح جغرافیای سیاسی حوزه عمل گوینده این سخن مورد بررسی و تطبیق قرار می‌گیرد تا کیفیت و اصالت آن سخن زیبا در این دولت و این معاونت سیاسی امنیتی بیشتر روشن و شفاف شود.

شعار وحدت زمانی مبارک و منشا نفع و برکات برای مردم جامعه است که در مرحله عمل با استفاده از همه ظرفیت‌های نظام اسلامی و به‌دور از نگاه تنگ جناحی به‌ویژه در حوزه سرمایه‌های مدیریتی کشور و استان به اثبات برسد.

حرف‌های زیبا و شعارهای ادیبانه و رعایت نزاکت در رفتار زمانی ارزشمند است که شأن و جایگاه مدیران نه با نگاه جناحی و تیغ عزل فله‌ای تحقیر و تضعیف شود که با صیانت از کرامت مدیر نظام اسلامی بودن، عزیز، اعتلاء و ارتقاء یابد.

معاون خوش‌مشرب و مبادی آداب سیاسی امنیتی استانداری مازندران به خوبی آگاهند که اگر نظام اسلامی در میان کارگزاران حکومتی خود بدون ملاحظه دولت‌ها که متغیر و در حال آمد و رفت هستند، نتواند وحدت را تجلی بخشد، به طور قطع در پیشبرد جهانی این هدف، چندان توفیقی به‌دست نمی‌آورد.

قابل قبول نیست که با تغییر یک رئیس جمهور در کشورمان، مدیران از رأس تا قاعده و از وزارتخانه تا پایین‌ترین سطوح اداری دستگاه‌های مختلف تغییر یایند و در اجرای برنامه‌های هر دستگاه با تغییر هر رئیس، روز از نو و روزی از نو و نقطه سر خط اتفاق بیفتد.

ایران از معدود کشورهای بزرگ و تأثیرگزار در سطح جهانی است که دارای این ضعف بزرگ است و مدیران آن بیش از آن که بر اساس شایستگی و تخصص متعهدانه و ملتزمانه انتخاب شوند و از ثبات در مدیریت برای اجرای برنامه‌های خود برخوردار باشند، بر اساس اشتراکات سیاسی و جناحی انتخاب می‌شوند و طبیعی است و با هر انتخابات، آنها هم تغییر می‌کنند و در این میان، آسیب بزرگ متوجه کار مردم و بیت‎المال می‎شود.

در مازندران هم این مشکل بزرگ وجود دارد و جریان های سیاسی در استان باید دلسورانه و بر مدار منافع مازندران، یکبار و برای همیشه چاره‌اندیشی کنند تا تغییرات از صفر تا 100 مسئولان پس از موسم انتخابات جای خود را به ثبات و دلگرمی برای کارهای اساسی و ریشه‌ای با پرهیز از جناح‌زدگی دهد.

خلاصه کلام این نقدسازی ظرفیت‌های مازندران در گروی حذف برخوردهای جناحی با مدیران اجرایی است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴