تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۷۵۹۶۲
هرچند که یکی از چند روش خاص جذب توریست (تونل وحشت) برای بهشهر را از دست می دهیم اما بهتر از این است انسان‌های آینده ساز کشور را در تصادفات این کمربندی از دست دهیم.
۰
plusresetminus
به گزارش خبرنگار بلاغ از بهشهر، کمربندی این شهرستان یا کنار گذر شمالی به عنوان بزرگراه با طول 9 کیلومتر در تاریخ 7 دی ماه 1377 در اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران تصویب شد.

بگذریم از داستان‌های پر فراز و نشیب روند احداث این کمربندی خود قصه پرغصه‌ی دیگری است اما به هر نحوی بود این کنارگذر شمالی در بهشهر افتتاح شد تا حجم زیادی از ترافیک خیابان‌های داخل شهر را کم کند.

آن‌چیزی که بیشتر از محاسن این کمربندی به چشم می‌آید، روشنایی این کمربندی در طول مسیر است، به طوری که این بزرگراه در شب به تونل تاریکی بیشتر شباهت دارد تا کمربندی شهری که آثار باستانی آن خبر از قدمتی بیش از 12 هزار سال می دهند.

اگر مسافر باشید و شب‌هنگام نخواهید به خاطر بوی بد دپوی زباله در ورودی شهر از داخل آن بگذرید و قصد فرار هرچه سریع‌تر از کمربندی را داشته باشید، حس ورود به شهر بازی به شما دست می دهد که البته اگر هنرمند باشیم، می توانیم آن را به عنوان یک مزیت در جذب توریست استفاده کنیم.

خلاصه ماجرا این است که پروژه کمربندی بهشهر در اداره کل راه و شهرسازی مازندران تصویب شد و پیمانکار ساخت و افتتاح هم شد اما چراغ های آن روشن نشد احتمالاً یا فیوز برق آن سوخته بود و یا کابل برق چراغ‌ها به سرقت رفت...!؟

البته بعدها متوجه شدیم که برای راه‌اندازی روشنایی این کمربندی باید مناقصه دیگری برگزار شود و برای بریدن ربان این پروژه نیز چندسالی را به صبر و حوصله به انتظار بنشینیم.

آگهی مناقصه احداث روشنایی کمربندی بهشهر هم در تاریخ 21 بهمن ماه 92 منتشر شد و طبق این آگهی طبیعتاً در تاریخ 11 اسفند همان سال باید پیمانکار مشخص می شد و پروژه احداث روشنایی را آغاز می کرد، البته یک سوال درگوشی برای ما مطرح شد که نمی دانیم چرا این مناقصه در زمان احداث کمربندی انجام نشد تا همزمان با برش ربان افتتاح آن این روشنایی هم راه می افتاد تا در مصرف ربان صرفه جویی شود.

بگذریم، چراکه گذشت از بزرگان است...!

اما 29 مرداد امسال بود که شاهد حضور علی نورزاد معاون وزیر راه شهرسازی برای افتتاح پل روگذر کمربندی بهشهر بودیم تا پل 90 میلیارد ريالی این کنار گذر افتتاح شود، ولی باز هم بدون روشنایی...

امیدواریم که مسئولان بهشهر مانند برخی از پروژه‌های این شهرستان که همت جهادی کردند تا در زمان مقرر ربانش را قیچی بزنند، پیگیر احداث روشنایی کمربندی بهشهر هم باشند، هرچند که یکی از چند روش خاص جذب توریست (تونل وحشت) برای بهشهر را از دست می دهیم اما بهتر از این است که انسان‌های آینده‌ساز کشور را در تصادفات این کمربندی از دست دهیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴