عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بودجه حدود ۶۰۰هزار میلیارد تومانی شرکتهای دولتی یعنی بزرگ تر شدن دولت که خلاف اقتصاد مقاومتی است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، بهروز نعمتی، با اشاره به اینکه وابستگی به درآمدهای نفتی در لایحه بودجه 94 کاهش یافته است، اظهار کرد: بحثی که باید در این میان توجه شود این است که بودجه شرکت‌ها 598 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که نشان از بزرگ شدن دولت طبق سنوات گذشته دارد.

وی عنوان کرد: چنین موضوعی شاید در راستای حفظ اشتغال مطرح شده باشد اما بهتر است برای چاره‌اندیشی این بخش به سمت حفظ اشتغال با رویکرد شرکت‌های بخش خصوصی برویم نه دولتی که در نهایت منجر به بزرگ شدن دولت می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه گفت: برای رشد اشتغال و کارآفرینی باید سیاست‌های کلی اصل 44 و واگذاری‌ها تقویت شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش درآمدهای مالیاتی نیز به نوعی از اتکا به نفت کاسته است، تصریح کرد: شخصا موافق افزایش درآمدهای مالیاتی هستم ولی اینکه به یکباره رشد 27-28 درصدی را در شرایط رکود تورمی شاهد باشیم که در نهایت منجر به فشار بیشتر به مردم می‌شود، چندان معقول نیست.

او افزود: افزایش مالیات و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی باید آرام باشد تا فشاری بر مردم وارد نشود و در این راستا اگر بیانات رهبری را سرلوحه کار قرار می‌دادیم و سالی 5 درصد از وابستگی به درآمدهای نفتی می‌کاستیم اکنون با چنین مشکلی مواجه نبودیم.

وی گفت: در این رابطه مجلس باید تلنگری را به بودجه بزند و دولت نیز به فکر اصلاح چنین شرایطی باشد.

نعمتی اشاره‌ای به موضوع هدفمندسازی یارانه‌ها در لایحه بودجه 94 نیز داشت و عنوان کرد: ممکن است برخی نمایندگان مجلس به فکر رأی آینده خود باشند اما این نباید دلیلی برای اهمال کاری باشد زیرا آقای طیب‌نیا عنوان کردند 10 میلیون نفر شناسایی شده اند که مستحق دریافت یارانه نیستند اما باز شاهدیم که در بودجه برای این بخش اعتبار لحاظ شده است./آ

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴