رئیس جمعیت هلال احمر بابلسر خواستار شد:

تشکیل تیم خبرنگاران بحران از بین خبرنگاران فعال بابلسری

تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۵۶۴۱۹
رئیس جمعیت هلال احمر بابلسر خواستار تشکیل تیم خبرنگاران بحران بابلسر از بین خبرنگاران فعال این شهرستان شد.
۰
plusresetminus
بلاغ-علی پورباقر رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان های بابل و بابلسر در نشست خبری با خبرنگاران که در سالن جلسات هلال احمر بابلسر برگزار شد، خواستار تشکیل تیم خبرنگاران بحران بابلسر از بین خبرنگاران فعال این شهرستان شد.

هلال احمر کارمندمحور نیست بلکه داوطلب محور است

وی با بیان اینکه این نهاد کارمندمحور نیست بلکه داوطلب محور است، از حضور داوطلبان افتخاری در جمعیت هلال احمر بابلسر از مهدکورک تا ادارات خبر داد.

پورباقر با بیان اینکه پولی بابت حق الزحمه به داوطلبان هلال احمر پرداخت نمی شود، تصریح کرد: قصد ما پاداش محور کردن فعالیت های داوطلبان نیست.

رئیس جمعیت هلال احمر بابلسر با اشاره به فعالیت های این نهاد در طرح امداد و نجات ساحل که از 8 خرداد در ساحل بابلسر آغاز شد و تا 11 مهر ادامه داشت، افزود: این طرح با به کاری سه آمبولانس، چهار موتور امدادی و فعالیت روزانه 25 نفر به اجرا درآمد.

دبیر کارگروه امداد، نجات و آموزش همگانی شهرستان بابلسر، تعداد کل مراجعین به کمپ ساحل را در طول این چهار ماه 2083 نفر عنوان و خاطرنشان کرد: 222 نفر از این تعداد پس از احیا توسط داوطلبین آموزش دیده این جمعیت به بیمارستان اعزام شدند.

علی پورباقر با اشاره به افتتاح رسمی این نهاد در اوایل خرداد 93 در شهرستان بابلسر، گفت: زمین کاری این جمعیت توسط خیرین و معتمدین شهرستان بابلسر تامین شد.

وی جریان سازی کارهای خیریه در شهرستان را هدف اصلی جمعیت هلال احمر اعلام و تصریح کرد: هلال احمر بهترین مکان برای فعالیت های اجتماعی مردم است که هدف آن صرفا کمک کردن به انسان ها است.

رئیس جمعیت هلال احمر بابلسر ادامه داد: بابلسر تنها شهرستانی در استان مازندران است که توانست 14 جلسه را در طول 14 ماه تحت عنوان کارگروه امداد، نجات و آموزش همگانی برگزار کند.

پورباقر تصریح کرد: این جلسات بیش از 140 مصوبه در بحث پیشگیری و پیش بینی، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی داشت که بیش از 80 درصد آنها اجرایی شد.

دبیر کارگروه امداد، نجات و آموزش همگانی شهرستان بابلسر، تنها راه برون رفت از آسیب دیدگی استان مازندران از بحران ها را فعال کردن کارگروه های چهارده گانه استانی و شهرستانی عنوان کرد.

آمبولانس هدیه شده توسط خیرین به جمعیت هلال احمر بابلسر در پارکینگ شهرداری خاک می خورد!

این مسئول در بخشی از سخنان خود به مسئله ای اشاره کرد که قابل توجه بود و خواستار پیگیری این موضوع از سوی خبرنگاران شد.

پورباقر گفت: با تلاش های فراوان توسط جمعیت هلال احمر، یکی از خیرین آمبولانسی را به این جمعیت اهدا نمود تا در امداد رسانی مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر بابلسر از اهدا رسمی این آمبولانس در روز افتتاح بازار ماهی بابلسر به این جمعیت در حضور مسئولین خبر داد و گفت: تنها پس از گذشت یک روز از این اتفاق، آمبولانس توسط شورای شهر با این استدلال که هلال احمر به آمبولانس نیاز ندارد گرفته شد.

وی ادامه داد: این اتفاق در حالی افتاد که فرماندار بابلسر با این قضیه مخالف بود و در حال حاضر این آمبولانس در پارکینگ شهرداری بلااستفاده خاک می خورد./ع

منبع : مشهدسر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴