تاریخ انتشارسه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۱
کد مطلب : ۵۹۷۹۴
فرمانده سپاه نکا گفت:دشمن می خواهد تا از دفاع مقدس فاصله بگیریم، بخاطر حفظ ارزش ها باید این فضا را همیشه زنده نگه داشته باشیم.
۰
plusresetminus
بلاغ-علی طاهری در این مراسم، با اشاره به اینکه در انتخاب ناب ترین واژه در ادبیات انقلاب، به بسیج و تفکر بسیجی می رسیم، خاطرنشان کرد: بسیج در ۳ وجه دارای تقدس است.

مدیر جهاد کشاورزی نکاگفت: اولین وجه تقدس بسیج، ریشه و اساس آن است که برگرفته از قیام سرخ عاشورایی است، این ویژگی بسیجیان سبب می شد تا با الگو گرفتن از عاشورا، شب های پیش از عملیات به مناجات با خدا بپردازند، این گونه بود که رمز تمام عملیات ها و پیشانی بند آن ها، ذکر نام ویاد اهل بیت بود.

 

 

 

وی دومین وجه را هدف تفکر بسیجی که اتصال انقلاب اسلامی به قیام حضرت مهدی است و اظهار داشت : بخاطر این وجه در دعاها می خواهیم نهضت امام خمینی (ره) به انقلاب مهدی (عج) متصل گردد.

 

 این مسئول در پایان گفت: سومین وجه تقدس بسیج، میوه و ثمره‌ی آن است که به شهادت ختم می شود و زنده بودن همیشگی شهدا، رمز ماندگاری این تفکر است.

 

در ادامه فرمانده سپاه نکا با اشاره به این که هفته گرامی‌داشت بسیج، هفته گرامی داشت قدرت خداوند است که از آستین ملت ایران بیرون آمد و عید بزرگ همه مردم ایران است، اظهار داشت: هفته بسیج، هفته گرامی داشت یک فرد نیست، گرامی داشت یک فرهنگ، تفکر و اندیشه است.

 

 

وی گفت: ماموریت بسیج، همان ادامه مسیر حرکت انبیا است که امام راحل (ره) آن را ترسیم کرد و تولد بسیج مصادف شد با دفاع مقدس که اوج هنرنمایی آن بوده است.

 

مرتضی رمضانی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی در شعار سال جاری توسط رهبری اعلام شد، ایشان بلافاصله عازم منطقه راهیان نور شدند و با حضور در آنجا به مردم نشان دادند که در آن نقاط، مدیریت جهادی اتفاق افتاد.

 

این مسئول با تاکید بر این که نتیجه‌ی استقامت مردم در دفاع مقدس، کار جهادی شد، افزود: قرآن نیز می فرماید که مدیریت جهادی باید دارای 3 ویژگی بصیرت، صداقت و استقامت باشد که تبلور این 3 ویژگی در بسیج نمایان شد.

 

وی اذعان داشت: این نوع مدیریت، پیروزی ما را در دفاع مقدس رقم زد، جنگی که درکش به این سادگی ها نیست و هنوز هم تحلیلگران نتوانسته اند یک روز دفاع مقدس ما را به درستی ترسیم کنند.

 

فرمانده سپاه نکا بیان داشت: مدیریت جهادی، آن روز در جنگ تحمیلی به نمایش گذاشته شد، امروز باید در عرصه‌ی دیگری که جنگ اقتصادی با استکبار است، جهادی مدیریت کنیم، نقشه این راه را رهبری در شعار سال ترسیم کردند.

 

رمضانی اقتصاد مقاومتی را عدم وابستگی در اقتصاد تعریف کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی حالا که در معرض تهدید دشمنان قرار داریم، اگر روزی راه ها بر ما بسته شد چه باید بکنیم، لازمه ی درک این مطلب، رسیدن به باور این است که جنگ امروز، جنگ اقتصادی و فرهنگی است.

 

وی گفت: شعاری که برای امسال توسط رهبری تبیین شد، فقط برای امسال نیست، بلکه برای تمام آینده‌ی ما است، برای تحقق اقتصاد مقاومتی بدون وابستگی، با رویکرد دانش‌محور، متکی به مردم و دارای تعامل صحیح با خارج از کشور، همه باید وارد میدان شوند و از ظرفیت نظام و مردم در این راه استفاده کنند.

 

رمضانی تاکید کرد: حفظ انقلاب، وابسته به این است که گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم و کار عملیاتی بعد از گرفتن فرمان ولی، به دست خود ما است، در دفاع مقدس به این باور رسیدیم که جنگ است، وارد میدان شدیم و چه اقدامات غیر قابل باوری را در عملیات های گوناگون انجام دادیم.

 

فرمانده سپاه نکا در پایان خاطر نشان کرد: احداث پل شناور بر روی اروند، در شرایط بد زیر توپ و گلوله دشمن به ذهن هیچکس نمی رسید، دشمن می خواهد تا از دفاع مقدس فاصله بگیریم، بخاطر حفظ ارزش ها باید این فضا را همیشه زنده نگه داشته باشیم./ع

منبع : نکاآنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴