تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۸۱۶۳۶
شهردار تهران ساختار اداری و اجرایی فعلی کشور را مهم‌ترین مانع موجود بر سر راه تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، محمدباقر قالیباف در جلسه هم اندیشی تخصصی اقتصاد مقاومتی و مدیریت شهری که به همت مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و با حضور جمعی از اساتید، صاحبنظران اقتصادی و مسئولان اجرایی حوزه مدیریت شهری برگزار شد، با اشاره به لزوم اصلاح ساختار اداری و اجرایی کشور به عنوان یکی از ضروریات بی قید و شرط تحقق اقتصاد مقاومتی، بر اهمیت توجه به سه اصل مهم تفکیک سطوح ملی و محلی، ماهیت و جنس موضوع و همچنین میزان مسئولیت پذیری و پاسخگویی در انجام فعالیت‌ها تاکید کرد.

وی در تبیین این سه اصل با بیان این که باید به سطح یعنی مکان اتفاق پدیده و مقیاس یعنی میزان تاثیری که از تصمیمات منتج می‌شود توجه شود، گفت: همچنین  بر لزوم تفکیک تصدی‌گری و تولی‌گری در کارهای ملی و محلی باید توجه شود.

قالیباف با اشاره به سخن حضرت امام (ره) که هر کاری را که مردم می‌توان انجام دهند دولتی‌ها در آن دخالت نکنند‌، افزود: باید تعیین شود که چه میزان از کار مردمی و چه مقدار از آن دولتی است. ما در شهرداری تعلیم و تکریم را به عنوان دو معروف می‌شناسیم که باید آنرا تا آنجا که امکان دارد توسعه دهیم و با فقر و تکاثر به عنوان دو منکر بزرگ جامعه اسلامی مبارزه کنیم.

شهردار تهران با بیان این مطلب که شهر‌ها باید مرکز تولید قدرت، ثروت‌، معرفت و منزلت باشند، افزود: اگر در انجام کار اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی یا ایجاد الگوی ایرانی ـ اسلامی و تحقق اقتصاد مقاومتی چهار محور فوق در یک رابطه منطقی و یک مکانیزم مشخص با هم عمل کنند خروجی آن منتج به دو معروف تعلیم و تکریم خواهد شد که با دو منکر بزرگ فقر و تکاثر مبارزه می‌کند.

وی همچنین با انتقاد از نگاهی که حمایت از تولید داخل را معادل بی مسولیتی و عدم پاسخگویی در برابر مشتریان قلمداد می‌کند، این نگرش را مغایر با مفهوم و اصول اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی این است که افراد باید در برابر ارائه برنامه و انجام کار خود مسئولیت پذیر باشند و در صورت عدم تحقق اهداف و وعده های خود مسئولیت هزینه های آن را بپذیرند، همان چیزی که در همه کشورهای دنیا وجود دارد.

قالیباف در خاتمه با تشریح روند حرکت شهرداری تهران به سمت درآمدهای پایدار و کاهش وابستگی آن به درآمدهای ناپایدار، برای همکاری بیش از پیش شهرداری با متخصصان و صاحبنظران در این مسیر را اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است این جلسه هم اندیشی تخصصی به دنبال فراخوان صورت گرفته از سوی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران برای دریافت مقالات درباره اقتصاد مقاومتی و مدیریت شهری برگزار شد که در آن تعدادی از صاحبان مقالات برگزیده و نیز اساتید دانشگاه و صاحبنظران اقتصادی به بیان دیدگاه‌ها و پیششنهادات خود در این زمینه در حضور شهردار تهران و معاونان وی پرداختند./آ
 
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴