تاریخ انتشارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۵۶۶۰۵
حجت الاسلام غروی هدف قیام اباعبداله امام حسین(ع) را احیاء امربه معروف و زنده نگه داشتن دین جدش دانست و گفت: بالاترین معروف همان ولایت امیرالمومنین علی(ع) است.
۰
plusresetminus
بلاغ-همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی صبح امروز در مصلی امام خمینی(ره) شهرستان نوشهر با هدف تکریم شیرخواره اباعبداله الحسین(ع) با حضور چشمگیر مادران و کودکان نوشهری برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام و المسلمین غروی با اشاره به اینکه در طول تاریخ بارهامی خواستند نور امام حسین(ع) را خاموش کنند اما نتوانستند، اظهارکرد: به فرموده پیامبر(س)، امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است.

وی ادامه داد: همه ائمه اطهار(ع) سفینه نجات هستند، اما کشتی امام حسین(ع) انسان را سریعتر و وسیع تر به خدا می رساند.

غروی تصریح کرد: عشق به امام حسین(ع) بین المللی است، اگر وجود نازنین آن حضرت نبود، حج، روزه، نماز،خمس، زکات و کلاً دین اسلام نبود، چون یزید با تیشه می خواست ریشه اسلام را قطع کند.

وی هدف قیام اباعبداله امام حسین(ع) را احیاء امربه معروف و زنده نگه داشتن دین جدش دانست و خاطرنشان کرد: آن حضرت برای فساد، ظلم و خوشگذرانی قیام نکردند، بلکه برای امربه معروف و نهی از منکر بپاخاستند که بالاترین معروف همان ولایت امیرالمومنین علی(ع) است.

این سخنران با بیان اینکه حضرت امام حسین(ع) در روز عاشورا خطبه های فراوانی را خواندند تا شاید لشکریان دشمن از کار خود پشیمان شوند، افزود: دشمنان آن حضرت، آنقدر گناه کرده بودند و حرام خورده بودند که کلام و موعظه ایشان در قلبهای تاریک آنها تاثیری نداشت.

وی با اشاره به حضور گسترده بانوان و کودکان نوشهری در این همایش، یادآورشد: این حضور گسترده، نشان دهنده ارادت و عشق وسیع مردم به اباعبداله است، شهادت امام حسین(ع) در قلبهای مومنین حرارت و محبتی ایجاد کرده که هرگز سرد نمی شود.

حجت الاسلام غروی عنوان داشت: در راه حق نباید از کمی افراد ترسید و دلهره داشت، بدانید که حق ماندنی و ظلم رفتنی است.

وی با اشاره به اینکه واقعه عاشورا در اثر بغض و کینه دشمنان امام علی(ع) به وقوع پیوست، اذعان کرد: امروز هم اگر داعش، النصره و وهابیت شیعیان را به قتل می رسانند، به خاطر محبت و مودت امیرالمومنین در دلهای شیعیان و مومنین است.

این سخنران سخت ترین مصیبت امام حسین(ع) در کربلا را مصیبت شهادت علی اصغر نامید و گفت: آن حضرت هرچه داشت در راه دفاع از دین اسلام فدا کرد./ع
منبع : نوشهرآنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴