تاریخ انتشارسه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۹
کد مطلب : ۵۹۷۸۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در دو هفته اخیر گزارشی از دریافت و پرداخت زیرمیزی نداشتیم، خاطرنشان کرد: به کسانی که تخلف کنند، مجوز مطب داده نمی‌شود.
۰
plusresetminus
وضع اتاق‌های بستری مناسب نیست/گزارشی از دریافت زیرمیزی در مازندران نداشتیم
به گزارش خبرنگار بلاغ از ساری، قاسم جان‌بابایی دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه درباره هتلینگ بیمارستان‌های دولتی نارضایتی وجود دارد، اظهار داشت: در حال حاضر فاز نخست هتلینگ را انجام دادیم.

وی افزود: در برخی از اتاق‌های بخش‌های بیمارستانی ۶الی ۸نفر بستری می‌شوند که وضعیت ایده آلی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه هتلینگ بیمارستان ها متوقف نشده و فعلاً ادامه دارد، گفت: شاید تا سال آینده هم اقدامات هتلینگ ادامه یابد.

وی با بیان اینکه برنامه طرح تحول سلامت با هدف کاهش پرداخت مردم اجراشده است، بیان داشت: در مازندران تنها ۷درصد از هزینه درمان توسط بیماران پرداخت می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه پس از اجرای طرح تحول سلامت، بیماران از بیمه تکمیلی خودشان استفاده نکردند، افزود: درصورت استفاده بیماران از بیمه تکمیلی کمی از هزینه‌های درمان به دانشگاه علوم پزشکی بازگردانده می‌شد.

جان بابایی با اشاره به بهتر شدن شرایط دارویی در داروخانه‌ها و بسته‌های سلامت در بیمارستان‌ها، اظهار داشت: با اجرای طرح تحول سلامت میزان زایمان طبیعی در بیمارستان‍‌های دولتی افزایش یافت.

وی با انتقاد از اینکه زایمان سزارین در بیمارستان های خصوصی هیچ تغییری نکرده است، بیان داشت: در بحث اعتباربخشی، درجه بیمارستان‌ها پایین می‌آید و درنتیجه درآمد آنها هم کم می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خواستار همکاری بیشتر بیمارستان‌های خصوصی و تامین اجتماعی برای کاهش عمل سزارین شد.

این مسئول مقیم بودن پزشکان در بیمارستان‌های درمانی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و افزود: در بیمارستان‌های آموزشی چنین مشکلاتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه داروهای شیمی درمانی پرهزینه ترین داروها بودند، تصریح کرد: هم اکنون این داروها در تمام بیمارستان‌ها تامین شده است.

جان بابایی با اشاره به اینکه داروهای سرطانی پرمصرف ترین داروها است، ابراز داشت: از جمله استان‌هایی هستیم که بخش بیماران سرطانی، دولتی است.

این مسئول با بیان اینکه پیش از اجرای طرح تحول سلامت، بسیاری از بیماران قلبی برای عمل قلب باز باید ۴میلیون تومان هزینه می‌کردند، اذعان داشت: علاوه بر این ابزار لازم در اتاق عمل نیز بر عهده بیمار بود که باید هزینه آن را می پرداخت.

وی تصریح کرد: هم اکنون همه لوازم و تجهیزات در اتاق عمل بیمارستان‌ها وجود دارد و نیازی نیست که بیماران آنها را تهیه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه در فاز دوم طرح سلامت، حوزه بهداشت مورد توجه قرار می‌گیرد، اضافه کرد: از خردادماه اقدامات حوزه بهداشت را آغاز کردیم.

وی بیان داشت: مازندران بیشترین شبکه بهداشت کشور را دارا است و مدتی منابع لازم برای سرویس دهی مناسب را نداشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به بهتر شدن شرایط پرداختی به بهورزان استان، گفت: بیش از ۲ هزار بهورز در استان داریم که به زودی دویست نفر نیرو اضافه می‌شوند.

جان بابایی با بیان اینکه ساخت خانه بهداشت در شرق استان وضعیت خوبی دارد، افزود: به دلیل مشکلات پیمانکاری در غرب استان رشد ساخت خانه بهداشت پایین‌تر است.

این مسئول با اشاره به اینکه در ۶ شهر مازندران کلینیک دندانپزشکی دولتی راه اندازی کردیم، ابراز داشت: در شهرهای تنکابن، چالوس، آمل، قائم‌شهر، ساری و بهشهر این اقدامات صورت گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان داشت: به زودی کلینیک ویژه تخصصی دندانپزشکی با حضور پزشکان مجرب در ساری راه اندازی می‌کنیم.

وی توزیع رایگان قرص ویتامین "دی" و مکمل‌های دارویی در دبیرستان‌های دولتی را از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مازندران عنوان کرد.

جان‌بابایی با بیان اینکه در دو هفته اخیر گزارشی از دریافت و پرداخت زیرمیزی نداشتیم، خاطرنشان کرد: به کسانی که تخلف کنند، مجوز مطب داده نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه ضریب اشغال تخت در بیمارستان فریدونکنار پایین است، یادآور شد: سعی می‌کنیم، کمبودها را برطرف کنیم.

جان‌بابایی با اشاره به نقش بهورزان در روستاها، اظهارداشت: ۱۵۰خانه بهداشت تا بهمن ماه سال جاری آماده می‌شود.

وی ابراز داشت: تا پایان سال جاری بخش اورژانس بیمارستان قلب راه اندازی می‌شود و تعدادی آمبولانس نیز خریداری می‌کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴