تاریخ انتشارسه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۸۳۴۸۹
سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس وتیم امید ایران، گفت:تیم ملی ایران در فاز حمله اگر یک بازیکن مثل علی کریمی در اختیار داشت تمام مشکلاتش از بین می رفت.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،وینگو بگوویچ سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس وتیم امید ایران در رابطه با عملکرد تیم ملی در جام ملت های آسیا 2015 ، گفت: باید به کادر فنی و مخصوصا بازیکنان تیم ملی که بازی های خوبی انجام دادند و تلاش زیادی برای موفقیت تیم کردند خسته نباشید، بگویم به اعتقاد من تیم ایران عملکرد خوبی در جام ملت های آسیا داشت.

وی در مورد عملکرد دفاعی تیم ایران در جام ملت های آسیا، ادامه داد: چیزی که مشخص است یک تیم باید درهر مسابقه فوتبال درفاز دفاعی موفق عمل کند که ایران در این فاز بسیار خوب کار کرد و عملکرد تیم ما قابل ستایش بود. برای موفق بودن در فاز حمله نیز یک تیم نیاز به بازیکنان با کیفیت در پست های هجومی دارد.

سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس، گفت: در گذشته تیم ملی ایران با داشتن علی دایی، علی کریمی و مهدی مهدوی کیا کارحمله را بسیار خوب انجام می داد وچیزی که امروز تیم ایران کم داشت نبود یک بازی ساز چون علی کریمی، مجتبی جباری یا محرم نویدکیا در ترکیب خود بود تا بتواند نفرات جلو را تغذیه کند.

اگر پنالتی امیری گل می شد همه منتقدان از کی روش تعریف می کردند

وی در رابطه باعملکرد کارلوس کی روش تصریح کرد: باید قبول کنیم که کی روش با نفراتی که در اختیار داشت بسیار خوب کار کرد. امکانات او نسبت به اکثر تیم هایی که بازی کرد کمتر بود. مطمئن باشید اگر پنالتی امیری گل می شد امروز کی روش مربی بسیار بزرگی از نظر منتقدان بود.

وی اظهار کرد: به نظر من نباید در مورد بازی عراق عجولانه نظر دهیم ما باید تک تک بازی ها را خیلی دقیق ارزیابی کنیم و مطمئن باشید اشتباه داور در نتیجه تیم ملی تاثیر گذار بود.

دخالت درکار مربیان بی اخلاقی است

بگوویچ بااشاره به مخالفت مربیان ایرانی با مربیان خارجی، گفت: بعد از این همه سال در ایران دو چیز را درک نکردم. یک اصلی درکار مربیگری است که باید احترام مربیان و همکاران خود را حفظ کنیم. فکر می کنم اخلاقی نباشد به کار مربیان دیگر بی احترامی کنیم زیرا هر مربی فکر می کند کارش بهترین است.

وی ادامه داد: مربیان باید بیشتر روی کار خود تمرکز کنند و از کار همکار خود که شناخت ندارند نباید انتقاد کنند.

کی روش باید حفظ شود

سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس، گفت: فدراسیون فوتبال ایران باید کی روش را حفظ کند به خاطر اینکه او چهار سال است با ایران کار می کند و جو ایران را به خوبی می شناسد و وضعیت کشورمان را به خوبی درک می کند. آوردن یک مربی جدید زمان بر است و بسیار طول می کشد تا جایگزین او نسبت به فوتبال ایران شناخت پیدا کند.

وی در مورد بازیکنان جوان تیم ملی، اظهار کرد: بازیکنان جالبی از سوی کی روش در تیم ملی بازی می کنند و اطمینان دارم چند جوان خوب دیگر نیز از سوی او در آینده اضافه خواهند شد. اگر بخواهم حتی به عنوان یک ایرانی به تیم ملی نگاه کنم ما باید در مسایل زیر ساختی بیشتر تلاش کنیم تا از نظر امکانات اولیه به سطح بالاتری برسیم که این قطعا روی کار تیم های ملی ما تاثیر گذار خواهد بود.

هیچ کشوری در دنیا مثل ایران استعداد در فوتبال ندارد

وی افزود: فدراسیون فوتبال ایران باید روی کار های پایه برنامه ریزی داشته باشد زیرا ایران در فوتبال استعدادهای فراوانی دارد وهیچ کشوری مثل ایران وجود ندارد که این تعداد استعداد در اختیار داشته باشد اما متاسفانه کسی برای پرورش این بازیکنان وجود ندارد.

باشگاه ها با تیم امید همکاری کنند

سرمربی اسبق تیم فوتبال امید ایران در خصوص این تیم، گفت: قبل از هرچیزی برای خاکپور ومایلی کهن آرزوی موفقیت می کنم اما امیدوارم مشکلات قدیمی این تیم به خصوص عدم همکاری باشگاه ها با تیم امید به پایان رسیده باشد و با کادرفنی تیم امید همکاری خوبی داشته باشند.

وی درمورد شانس این تیم برای حضور درالمپیک، اظهارکرد: همیشه باید امیدوار بود و باید از این تیم حمایت کافی شود که متاسفانه هیچگاه حمایت لازم از این تیم نشده است.

پرسپولیس همیشه از بی برنامگی زجر کشیده است


سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس دررابطه با شرایط این تیم، گفت: شکی نیست پرسپولیس تیم بزرگی است و مشکلات پرسپولیس ازبی برنامگی است. من در زمان حضورم در این تیم برنامه بلند مدتی را به غمخوار دادم که اگر همان را انجام می دادند امروز این تیم مشکلی نداشت.

وی ادامه داد: شما به ندرت در پرسپولیس بازیکن خوبی را از رده های پایه می توانید پیدا کنید و تولید بازیکن در این تیم خیلی ضعیف است.

پرسپولیس باید مدرسه فوتبالی در حد بارسلونا داشته باشد

بگوویچ خاطرنشان کرد: نداشتن یک مدرسه فوتبال حرفه ای مشکل بزرگی برای پرسپولیس است و اگر بارسلونا قدرت دارد به خاطر داشتن یک مدرسه فوتبال قوی است. نمی دانم چرا پرسپولیس به عنوان محبوب ترین تیم آسیا نباید یک آکادمی موفق داشته باشد. این ها مشکلاتی که در تمام این سال ها پرسپولیس زجر داده است./ع
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴