تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۴
کد مطلب : ۸۳۷۲۱
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان چالوس گفت: در زمینه پذیرش کشاورز در بانک‌ها تفاوت‌هایی بین متقاضیان ایجاد شد که آنان احساس کردند این امر سلیقه‌ای است و این موضوع سبب دلسردی کشاورزان خسارت‌دیده می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش خبرنگار بلاغ از چالوس، یزدانقلی خزایی چهارشنبه‎شب در جلسه بررسی موانع و مشکلات جذب تسهیلات بحران برف سال 92 این شهرستان اظهار داشت: کشاورزی مهم‌ترین قطب صنعتی جامعه است و همه ما به ‌صورت مستقیم و غیرمستقیم حیات خود را مدیون دستان کشاورزان هستیم.

وی بر حمایت همه جانبه از کشاورزان تاکید کرد و افزود: با وجود اینکه در آستانه سالگرد بحران برف سال گذشته در شهرستان چالوس هستیم اما هنوز بسیاری از کشاورزان خسارت‌دیده از تسهیلات لازم برای جبران خسارت‌ها بهره‌ای نبردند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان چالوس ادامه داد: در بخش کشاورزی خسارات ناشی از حوادث طبیعی پنهان است و در اثر گذشت زمان میزان آسیب واقعی مشخص می‌شود بنابراین جدی گرفتن خسارات در این بخش ضروری است.

خزایی با اشاره به کاهش 90 درصدی تولیدات و محصولات کشاورزی در شهرستان چالوس خاطرنشان کرد: با توجه به خسارت سنگین برف سال گذشته در حوزه باغات، شکستگی درختان، نابودی محصولات و تخریب گلخانه‌ها و گیاهان شاهد کاهش محصولات کشاورزی در این منطقه هستیم.

وی تصریح کرد: در شهرستان چالوس بیش از 75 میلیارد تومان خسارت ناشی از بحران برف را در حوزه‌های مختلف شاهد بودیم.

این مسئول در مورد اعتبار در در نظر گرفته برف چالوس اظهار داشت: در مجموع 3.4 درصد از سهمیه کل استان مازندران به شهرستان چالوس اختصاص یافت که مبلغ ریالی آن 12 میلیارد و 300 میلیون تومان است و از این رقم نیز 25 درصد به شهرستان کلاردشت اختصاص یافت.

رئیس جهاد کشاورزی چالوس با اشاره به اینکه در زمینه پرداخت تسهیلات تفاوت‌هایی بین متقاضیان ایجاد شده است اضافه کرد: در زمینه پذیرش کشاورز در بانک‌ها تفاوت‌هایی بین متقاضیان ایجاد شد که آنان احساس کردند این امر سلیقه‌ای است و این موضوع سبب دلسردی کشاورزان خسارت‌دیده می‌شود.

خزایی تصریح کرد: از 9‌ هزار و 124 کشاورز آسیب‌دیده تنها دو هزار نفر برای دریافت تسهیلات انتخاب شدند و این تفاوت سطح انتخاب در زمینه پرداخت تسهیلات مشکل‌آفرین شد.

وی در پایان گفت: همه ما مدیون دستان پینه‌بسته کشاورزان هستیم، پس باید تمام سعی خود را برای آرامش این قشر تاثیرگذار جامعه به کار بندیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴