تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۴۷۹۳۴۹
مدیرکل شیلات مازندران از آغاز فعالیت صید و صیادی از ۱۸ مهرماه در استان در قالب ۵۴ شرکت تعاونی پره خبر داد.
۲
plusresetminus
تور صیادان از ۱۸ مهرماه در خزر پهن می‌شود
به گزارش بلاغ، قاسم کریم‌زاده در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: استان مازندران از کانون‌های صیادی در شمال کشور است و بیش از چهار هزار صیاد در قالب ۵۴ شرکت تعاونی پره به مدت ۶ ماه در آب‌های ساحلی استان به صید ماهی می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه صید ماهیان استخوانی در دریا از فردا شروع و تا ۲۰ فروردین سال آینده ادامه دارد، تصریح کرد: افتتاح صید ماهیان در سواحل میانکاله انجام می‌شود.

مدیرکل شیلات مازندران افزود: پیش‌بینی می‌شود در صورت مساعد بودن شرایط جوی، صیادان امسال بیش از ۳ هزار تُن انواع ماهیان استخوانی را صید کنند.

کریم‌زاده از آمادگی برای حفظ و حراست از فعالیت‌های صید و صیادی با امکانات و تجهیزات کامل در زمان فصل صید ماهی خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۳ هزار تُن انواع ماهیان استخوانی، از دریا صید شد.

وی افزود: زمان شروع فصل صید برای شرکت‌های تعاونی پره‌ای که در انجام تکثیر طبیعی و بازسازی ذخایر مشارکت داشته‌اند با هماهنگی و مدیریت شیلات استان، ۱۸ مهرماه تعیین شده است.

مدیرکل شیلات مازندران مهم‌ترین گونه‌های صید ماهیان استخوانی دریای خزر را شامل ماهی سفید، کفال و کپور عنوان کرد و گفت: صید ماهی هر ساله به مدت حدود ۶ ماه انجام می‌شود.

کریم‌زاده رعایت زمان و مکان، اندازه و استانداردهای چشمه‌های تور، عدم صید ماهیان ممنوع‌الصید را از مسائل مهم فعالیت جامعه صیادی پره برشمرد.

وی خواستار ثبت مشخصات شاغلان جدید در سامانه رصد اشتغال در آستانه فصل صید شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱