تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۴۲۷۱۹۸
مرکز مازندران به نوعی پیشانی شهرهای مازندران محسوب می‌شود. ساری با وجود داشتن ورزشکاران و قهرمانان متعدد از کمبود امکانات رنج می برد. پروژه هایی که سال هاست نیمه کاره باقی مانده و انگار قرار نیست سروسامانی بگیرند.
۰
plusresetminus
پروژه‌هایی که انگار قرار نیست سروسامانی بگیرند/ از استادیوم 15 هزار نفری ساری چه خبر؟
به گزارش بلاغ؛ سوء مدیریت از جمله معضلات اساسی ورزش برشمرده می‌شود. در شناسایی معضلات پنج گانه ورزش، چهارمین آن سوء مدیریت است. اگر چه سوء مدیریت در ورزش دارای چند بخش جداگانه همچون ضعف مدیریت در برنامه ها، منابع مالی، منابع انسانی و... است اما در تعریف کلی و عام آن، سو مدیریت یعنی بی اهمیت بودن به قوانین موجود، جابجایی و تغییر در قوانین برای انجام کارهای اجرایی و ستادی و غیره، در واقع سوء مدیریت یعنی خارج شدن از چارچوب کاری تعریف شده طبق قانون و عدول از وظیفه اصلی توسط مدیر یا مدیران و پرداختن به نکات و مبهمات با اولویت های پائین! در حال حاضر نیز دستگاه مدیریتی ورزش عاری از این معضل و مشکل نیست.

مرکز مازندران به نوعی پیشانی شهرهای مازندران محسوب می‌شود. ساری با وجود داشتن ورزشکاران و قهرمانان متعدد از کمبود امکانات رنج می برد. پروژه هایی که سال هاست نیمه کاره باقی مانده و انگار قرار نیست سروسامانی بگیرند.

توقف پروژه سالن چند منظوره و استادیوم ۶ هزار نفری ماهفروجک، نیمه کاره ماندن استادیوم ساحلی داراب که نمونه اش هم در کشور کم پیدا نمی شود، خاک خوردن استادیوم ورزشی شهدای ساری واقع در جاده فرح آباد، نداشتن یک سالن استاندارد برای ورزش های رزمی و ورزش های سالنی توپی، بسته و پلمپ بودن سالن تختی (بیش از یکسال توسط یک مستاجر که بعلت عدم نظارت و مکاتبه کردن نادرست که از نظر حقوقی مستاجر وقت دستگاه ورزش را محکوم کرده) و همچنین بلاتکلیف بودن دو استخر بزرگ سرپوشیده مرکز استان (بیش از دوسال که نه توان تعمیر کردن دارند و نه مدیریت درست جهت اجاره دادن آنها چه از طریق مزایده کمیسیون ماده ۸۸ و چه از طریق واگذاری از طریق ماده۲۷)، بلاتکلیف بودن سه سالن پایین کولا، سنگتراشان و قرطیکلا که بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی از دوره ریاست پیشین بوده که از شهریور ۹۷ تاکنون کماکان به همان صورت رها شده است.

این‌ها دلایل کوچکی است که سبب نارضایتی ورزشکاران ساروی از دستگاه ورزش شده است.

پروژه سالن چند منظوره و استادیوم ۶ هزار نفری ماهفروجک که سال‌ها است هیچ مدیرکل و رئیس اداره مرکز استانی در حضورش نتوانسته با وجود ملی بودن این پروژه آنرا به سرانجام برساند. بازدیدهای نمایشی و گرفتن عکس های یادگاری بزرگترین حرکتی است که تمامی مدیران در طول سال ها برای این پروژه خاک خورده با وعده وعیدها، انجام داده اند.

نبود یک سالن استاندارد ویژه ورزش های رزمی و مخصوصا ورزش های توپی سالنی ضعف بزرگی است که در مرکز استان مازندران هیچ پیگیری‌ای از سوی مسئولان مربوطه تاکنون صورت نگرفته و ورزشکاران از این کمبود، رنج می برند.

استادیوم ساحلی مجموعه ورزشی داراب ساری که یکی از بزرگترین پروژه هایی است که می تواند در آینده اتفاقات زیبایی را برای این استان رقم بزند، مدت هاست که تغییر چندانی در روند پیشرفتش نداشته است. نکته عجیب تر، هم‌جوار بودن این پروژه بزرگ با اداره ورزش و جوانان شهر ساری است اما همسایه بودن با اداره متولی هم هیچ سودی برای به سرانجام رسیدن این پروژه بزرگ نداشته و این استادیوم بعد سال‌ها، همچنان درگیر ساخت و ساز است و با بیل و کلنک دست و پنجه نرم می کند.

نمونه دیگر چنین موضوعی، خاک خوردن استادیوم ۱۵ هزار نفری شهدای ساری است که با لوکس‌ترین امکانات در گوشه‌ای از شهر به انبار چوب تبدیل شده است، اجاره این استادیوم بزرگ به شرکتی غیرورزشی راه ورود ورزش دوستان ساروی را به این استادیوم سخت کرده و سبب شده فوتبالی های ساروی نتوانند به راحتی از این استادیوم بهره ببرند.

در روزهایی که استادیوم پیر شهید متقی شهر ساری توسط بسیج سازندگی در حال بازسازی است و فوتبال دوستان مرکز نشین، استادیوم دیگری جز استادیوم شهدای ساری ندارند، کاش اداره ورزش این شهر، شرایط بهتری را برای استفاده فوتبالی ها از این استادیوم بزرگ فراهم می کردند تا فوتبالی ها مجبور به پرداخت هزینه هنگفت برای در اختیار داشتن این ورزشگاه نشوند. این حق اهالی ورزش در مرکز استان است که از حداقل داشته ها نهایت بهره را ببرند.

بسیاری از ورزشکاران ساروی در گفت‌وگو با خبرنگار ما به این موضوع نیز اشاره می‌کنند که مدتی است حال ورزش در مرکز استان علیرغم داشتن قهرمانان و مدال آوران زیاد خوب نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران که متولی اصلی ورزش در این استان قهرمان پرور است، باید کمی بیشتر توجه کند و هر چه زودتر در اینگونه موارد خاص، ورود کند و با نظارت بیشتر در ادارات شهرستانی و هیت های ورزشی، افرادی که مشغله زیاد دارند را مدیریت کند تا از توان هر شخص در یک جایگاه استفاده گردد تا با انرژی و انگیزه بیشتری از مدیران در پست های مهم کارگرفته شود و همچنین با اینگونه مشکلات در ادارات مهمی مانند اداره ورزش مرکز استان مواجه نشویم.

ساری بعنوان مرکز استان مازندران با داشتن قهرمانان و مدال آوران و همچنین با پیشینیه ای که از گذشته برای خود به ثبت رسانده است، نیازمند توجه و نگاه ویژه تر است و بهتر است مدیرکل دستگاه ورزش برای این شهر بزرگ نظارت و تصمیمات بهتری بگیرد و با مدیریت حساب شده تر و توجه ویژه تر به بحث زیرساختی و مدیریتی در این شهر، باعث شود تا ورزش در مرکز استان مازندران جان تازه ای پیدا کند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴