گزارش بلاغ به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به کشور؛

آزادمردانی از جنس ایثار و مقاومت

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶
کد مطلب : ۴۰۰۳۳۷
روز 26 مرداد 1369، میهن اسلامی شاهد حضور کبوتران سبکبالی بود که پس از سال‌ها زندان در اسارتگاه، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود می‌گذاشتند. قاصدک آزادی در چنین روزی پیام آورِ رهایی شده و این کبوتران از بند رسته به آغوش گرم ملت خود بازگشتند.
۰
plusresetminus
آزادمردانی از جنس ایثار و مقاومت
به گزارش بلاغ، 26 مردادماه سال 1369 بود که آزادگان سرافراز ایران پس از تحمل سال ها اسارت در اردوگاه های عراق پای به میهن اسلامی گذاشتند و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

آزادگانی که با ایمان راسخ خود در برابر تمام فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و از شکنجه های مزدوران بعث هیچ هراسی به خود راه ندادند.

و امروز نیز بعد از سال ها همچنان یادآور بازگشت غرورآفرین مردان و زنان آزاده ای است که پس از تحمل سال ها شکنجه و دوری از عزیزان خود به وطن بازگشتند.

آن ها که در سال های درد و فراق، دور از دیار به سر می بردند، کوله باری از خاطرات تلخ و شیرین به همراه دارند که هر کدام از آن ها، درس بزرگی از استقامت و آزادگی است.

میهن اسلامی، چراغانی بود و شعف و سروری وصف ناپذیر از حضور این رسولان انقلاب و جنگ، سراسر ایران را فراگرفته بود.

مقام معظم رهبری نیز در مورد آزادگان می فرمایند:" شما ذخیره بزرگ الهی و یک ثروت عظیم انسانی هستید که در دست دشمن غصب شده بودید. خدای متعال شما را به ملّت و به این کشور اسلامی برگرداند".

روز 26 مرداد 1369، میهن اسلامی شاهد حضور کبوتران سبکبالی بود که پس از سال ها زندان در اسارتگاه، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود می گذاشتند. قاصدک آزادی در چنین روزی پیام آورِ رهایی شده و این کبوتران از بند رسته به آغوش گرم ملت خود بازگشتند. میهن اسلامی، چراغانی بود و شعف و سروری وصف ناپذیر از حضور این رسولان انقلاب و جنگ، سراسر ایران را فراگرفته بود.

اولین عکس العمل آزادگان از دیدن وطن، بوسه زدن بر خاک آن بود، سرزمینی که قدم به قدم آن با خون بهترین فرزندان این ملت و اسوه جوانان کشورتطهیر شده بود. حرکت بعدی، زیارت مرقد پیر و مرادشان خمینی کبیر(قدس سره) و بیعت با جانشین خلف او مقام معظم رهبری حضرت آیة الله خامنه ای بود و این همه نشان از علاقه وافر و پایبندی آنان به اسلام، انقلاب و میهن عزیزشان بود.

آنها توانستند در سال های زجر و شکنجه، درد و بیماری جسمی، روح و روان خود را، توفنده و مقاوم حفظ کنند و تقوا و مردانگی خود را مضاعف نمایند تا در بازگشت به میهن در صحنه های مختلف اجتماعی، سرمشق و نمونه ای باشند برای همگان تا در دوران سازندگی، ملت ما پر صلابت تر، مقاومتر، با دشمنان خود رو به رو شود و مشکلات و مصائب را با صبر و بردباری به منظور پیشرفت، ترقی و عظمت ایران اسلامی تحمل نماید.

مقام معظم رهبری درباره آزادگان می فرمایند: یکی از چیزهایی که شما را، دل هایتان را زنده نگه می داشت، پرامید نگه می داشت، یاد آن چهره و روحیه ی پر صلابت امام عزیزمان بود. آن بزرگوار هم خیلی به یاد اسرا بودند. حال پدری را که فرزندانش به این شکل از او دور شده باشند، راحت می شود فهمید.

مسأله اسارت طولانی این ملت به نوبه خود امتحان دیگری بود که ملت ما با موفقیت آن را به انجام رسانده و اسرای ما همانند ملت ایران از خود آزاد مردی نشان دادند و سرانجام با موفقیت و سرافرازی به وطن بازگشتند....شما در دوران اسارت، شرایط سختی را گذراندید، اما در عین حال با حفظ دین و اعتقادات و دلبستگی خود به اسلام، امام و انقلاب موجب افتخار و آبرومندی ملت خود در برابر دشمن شدید.

26 مرداد سال 1369 سالروز بازگشت غرور آفرین سروقامتان و رادمردان نستوه و شجاعی است که با تکیه بر ایمان و ارزش های معنوی قله های بلند آزادی و آزادگی را فتح کردند و با استقامت و پایمردی و صبر و بردباری طعم شکست و حقارت را بر دشمنان و متجاوزان چشاندند.

26 مرداد سالروز ورود پرستوهای سبک بالی است که با ایستادگی و مقاومت خود، دفتر زرین دفاع مقدس را زینتی مضاعف بخشیدند و در بند اسارت نیز دست از مجاهدت نکشیدند و قاصد آرمان های آسمانی انقلاب و اسلام ناب شدند.

تاریخ دفاع مقدس سرشار از خودگذشتگی ها و جانفشانی های رزمندگان غیور است، بزرگ مردانی که در این مسیر دوران بسیار سختی را تجربه کردند. صبر و استقامت اسرا، گواه شکوه و صلابت مردمانی است که برای احقاق حق خویش از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کنند. آنان شکنجه و درد اسارت را با ایمان راسخ خویش تحمل و اسارت گاه ها را به دانشگاه های تربیت انسان های مجاهد و آزاده تبدیل کردند.

ایستادگی و مقاومت تاریخ ساز آزادگان عزیز، نماد حقانیت و اراده مصمم ملت ایران در تداوم انقلاب اسلامی و «نه» گفتن به نظام سلطه و استكبار و فداكاری در راه دفاع از استقلال و کیان و تمامیت ارضی كشور به شمار می رود.

اسطوره های سلحشور وطن، آزادگان جان برکف، این شیرمردان عرصه نبرد حق علیه باطل که با استقامت و پایداری مثال زدنی خویش عزت، افتخار و عظمت را برای ایران و ایرانی به ارمغان آوردند، سرمایه های گران سنگ و جاودانه ای برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می آ‌یند. آنانی که اگر جسمشان به بند کشیده شد، اما هیچ گاه روح، اندیشه و اراده بلند و راسخ شان در بند اجانب و اسارت دشمنان نیفتاد.

ملت قدر شناس ایران، عزت، اعتلا و پیروزی خود در دفاع مقدس و تمامی عرصه های نبرد با نظام سلطه را مدیون همه ایثارگران و به ویژه آزادگان عزیزی می دانند كه در برابر بدخواهان نظام و انقلاب، تمامی هستی و وجودشان را ایثار كردند و برای همیشه به این فرزندان غیور و دلاور خویش می بالند.

در پایان این گزارش با تکریم مقام شامخ آزادگان سرافراز و قدردانی از مقاومت و پایداری آنان طی دوران اسارت در زندان‌های رژیم بعثی، صهیونیستی صدام و ضرورت قدرشناسی و تکریم مجاهدت‌های صادقانه و فداکارانه این عزیزان به عنوان سرمایه‌های ملی و آیه‌های عزت و سربلندی ملت ایـران تاکید می شود که آزادگان، فرزندان راستین حضـرت امـام خمینی(ره ) تحت فرامین ومنویات مقام معظم رهبری همراه با خانواده‌های معظم شهیدان انقلاب اسلامی ودفاع مقدس همچنان با روحیه استکبارستیزی و انقلابی خود طلایه دارمقاومت ملت ایران در مصاف با جبهه متحد دشمنان اسلام و جریان‌های تکفیری و بدخواهان انقلاب و نظام اسلامی هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲