تاریخ انتشارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۳۰۷۴۳۵
عضو مجمع نمایندگان مازندران گفت: نساجی مازندران در دوران گذشته مورد تاراج قرار گرفته و چه سرمایه‌گذار خارجی و چه داخلی هر دو خیانت کردند.
۰
plusresetminus
مشکلات نساجی مازندران به دلیل تاراج سرمایه‌گذاران گذشته است
به گزارش بلاغ، عبدالله رضیان در نشست خبر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که برای خبرنگاران وجود دارد و در این حوزه تمامی آنان دچار مشکلات هستند امیدواریم که بتوانیم برای حل مشکلات آنها گام‌های مثبتی برداریم.

وی درباره بازنشستگی خبرنگاران به عنوان مشاغل سخت پس از 20 سال، افزود: باید طرح بازنشستگی خبرنگاران پس از 20 سال به عنوان مشاغل سخت به شکل لایحه وارد مجلس شود، در نتیجه پس از تخصیص بودجه از طرف دولت تصویب شود و با توجه به اینکه بار مالی سنگینی برای دولت دارد بنابراین دولت باید آن را به مجلس ارائه دهد و اگر مشکلات قانونی آن برطرف شود نمایندگان نیز پیگیری خواهند کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائم‌شهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی در زمینه علت حضورش در کمیسیون صنعت و معدن و تجارت، تصریح کرد: با توجه اینکه کمیسیون صنعت و معدن بسیار مهم بود و در این راستا می‌توانیم مشکلات مربوط به صنعت و معدن استان را حل کنیم، در این کمیسیون حضور پیدا کردم.

این نماینده عنوان کرد: با توجه به گستردگی حوزه انتخابیه که شامل پنج شهرستان می‌شود و مشکلات در بخش صنعت و زیر ساخت‌ها و مشکلات آن، امیدواریم که بتوانیم این موانع را رفع کنیم.

رضیان گفت: نساجی قائم‌شهر با توجه به سابقه دیرینه آن و البرز مرکزی که با چالش مواجه شده و شهرک صنعتی بشل که با گستردگی زیاد در حدود 172 واحد صنعتی، با 30 درصد ظرفیت در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: این شهرک صنعتی در حالی که باید اشتغال 20 هزار نفر را ایجاد می‌کرد اما در حال حاضر با حدود هزار و 800 نفر، بدون اشتغال پایدار و با ثبات در حال فعالیت است.

نماینده مردم شهرستان‌های سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائم‌شهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در البرز مرکزی همچنان مشکلات محیط زیستی در زمینه جنگل و مراتع و آلودگی‌های مختلف وجود دارد که حل نشده است و با توجه انتقادات و جلسات زیاد در این زمینه ایجاد شد.

رضیان تصریح کرد: نساجی‌های شماره ۱ و ۲ را باید دوباره احیا کنیم، هر چند نساجی شماره ۳ از بین رفت و نساجی ۲ و ۳ همان نساجی مازندران است که با توجه به جلساتی که برگزار شد سرمایه‌گذار جدیدی پیدا خواهد شد تا این مجموعه هم ساماندهی شود.

وی خاطرنشان کرد: از مشکلات دیگری که در سوادکوه بود در زمینه راه از شیرگاه تا زیراب بوده که با همکاری وزارت راه و شهرسازی و با اعتبار لازم و چون نیاز به نقدینگی دارد تا پاییز امسال حل خواهد شد.

عضو کمیسیون صنعت و معدن و تجارت مجلس با اشاره به اینکه نساجی مازندران در دوران گذشته مورد تاراج قرار گرفته و چه سرمایه‌گذار خارجی و چه داخلی هر دو خیانت کردند، یادآور شد: هنگامی که نساجی مربوط به سرمایه‌گذاری بانک ملی بود، آنها به دنبال اصلاح ساختار بودند و دستگاه‌هایی در حدود 30 میلیون یورو خریداری کردند و انباشت شد در حالی که آن دستگاه‌ها قیمتش 12 میلیون دلار بود و پس از آن آقای گلدوف آمد و بدون هیچ گونه پرداختی و با قراردادی کاری با بانک ملی و آن فرد در قرارداد خود عنوان کرد که هزار میلیارد برای این کارخانه سرمایه‌گذاری خواهد کرد و اشتغال را به 6 هزار نفر برساند و شرایط جدید تعریف کند، در حالی که این فرد 30 میلیون یور تسهیلات را دریافت کرد و دستگاه‌هایی را خریداری کرد و در انبار قرار داد که قیمت آن دستگاه‌ها 10 میلیون یورو بود که کلاهبرداری کرد و فاکتورسازی انجام شد.

این نماینده افزود: قراردادی که سرمایه‌گذار داخلی منعقد کرده نیز غیرکارشناسی است و در حال حاضر قابل فسخ است چراکه نظارت درست انجام نشده و هنگامی که من وارد کار شدم بنا بر آن بود که این شرکت با 400 کارگر تعطیل شود اما با تغییر مدیر آن بخش توانست صادقانه فعالیت کند و کارخانه‌ای با ضرردهی 500 میلیون را به سوددهی متقابل رساند و کارگران به کار خود برگشتند و ظرفیت‌های جدید ایجاد شد.

رضیان در پایان بیان کرد: در آینده سرمایه‌گذار جدیدی خواهد آمد و بومی است و دسترسی به وی آسان است و دستگاه‌های جدید واحد رنگرزی را راه‌اندازی و آن را سودده می‌کند تا در آینده نساجی به شرایط نسبی که خواست مردم بود نزدیک شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱