تاریخ انتشاردوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۴۷۸۰۸۴
دیگر، ظالمان قادر به ستم و جفا نخواهند بود؛ چراکه منجی ما و بشریت از پس پرده غیبت برون خواهد آمد و جهانیان را پر از عدل و تعالی خواهد کرد.
۴
plusresetminus
آماده باشید، او می‌آید
به گزارش بلاغ؛ اگر ظهور منجی را خداوند در فطرت انسانها نویدبخش آینده‌ای سرشار از لطف و رحمت قرار نمی‌داد، بذرهرامیدی بسرعت می‌خشکید وهیچ جوانه‌ای نمی‌روئید.

اگر دیروزها، در مقابل زورگویی گردنکشان عالم به هر دلیلی نمی‌توانستیم درصدد استیفای حقوق تضییع شده خود برآئیم، اما با اعتقاد به حضرت مهدی(عج)، که از ظهورش همه معصومان و اولیای الهی خبر دادند، امروزها دیگر وجودشان را بر نمی‌تابیم و با صدایی بلند و عزتمندانه به آنها معترض می‌شویم و از خود جسارت و شجاعت نشان داده و به اتکاء فرمانده و امامی همچون مهدی(عج) و نایب بر حقش، امام خامنه‌ای، در مقابل مستکبران قیام می‌کنیم تا تمرینی باشد برای دوران ظهور.

قبل از ظهور، باید خود را در حد و شأن سرباز امام زمان(عج) آماده و مجهز کنیم. شرط سربازی، اطاعت پذیری است. باید دقت داشته باشیم که خود امام زمان(عج)، مطیع محض و بنده خالص خداوند و دارای نفسی پاک و روحی آسمانی با سجایای عالی است. بدون تردید، سرباز او نیز باید همانند فرماندهش باشد.

فرمانده، یک لحظه برای خود نیست و ششدانگ وجودش در خدمت دین خدا و احیای سیره جدش رسول الله(ص) و امیرالمومنین علی علیه السلام است و ما نیز به عنوان سرباز او، باید چنین باشیم. سرباز بهترین فرمانده هستی بودن، بصیرت دائمی می‌طلبد. آگاهی به اوضاع زمانه، مانع از اشتباه و خطا می‌شود.

شناخت وجود مقدس امام زمان (عج) بسیار مهم و ارزشمند است، چرا که از یک سو معرفت صحیح امام بر هر فردی واجب بوده و نبود آن، مرگ جاهلیت را به دنبال دارد. چنان که پیامبر اکرم (ص) فرمود: «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّة، هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مردن جاهلیت از دنیا رفته است»، (بحارالانوار، ج ۳۲، ص ۳۳۱). و از سوی دیگر شناخت بهترین موعود پیامبران و مصلح جهانی و آگاهی از زندگانی او، نقش مهم و تعیین کننده‌ای در زندگی افراد دارد و حرکت آنان را تنظیم می‌کند.

در دوران کنونی که زمان غیبت امام زمان (عج) است، وظیفه ما انتظار ظهور ایشان را کشیدن و فراهم‌سازی مقدمات ظهور است. اما منتظر واقعی کیست؟ در لغت منتظر به کسی می‌گویند که چشم انتظار باشد و یا آماده آمدن و ورود کسی باشد. این حالت را می‌توان به فردی تشبیه کرد که روی زانو در حال تجافی و منتظر قیام امام جماعت برای رکعت بعدی نماز باشد، یعنی نیم‌خیز و کاملاً آماده قیام و همراه شدن با امام جماعت. در واقع یک منتظر واقعی هم باید اینچنین حالتی داشته باشد و هر لحظه منتظر امام غایب (عج) باشد.
امیرالمؤمنین (ع) در روایتی فرمود زمانی که امام زمان (عج) پرچمش به اهتزاز در آید، از مشرق تا مغرب را تابان کند.

مؤمنان به لحاظ سختی‌های فراوانی که متحمل شدند و به لحاظ ایمانشان به خداوند و نبوت پیامبر (ص) و التزام به ولایت عترت(ع)، بهرۀ بیشتری از نور امام می‌برند، لذا امیرالمؤمنین علیه‌السلام در ادامه فرمود «وَ وَضَعَ یَدَهُ عَلَى رُءُوسِ الْعِبَادِ فَلَا یَبْقَى مُؤْمِنٌ إِلَّا صَارَ قَلْبُهُ أَشَدَّ مِنْ زُبَرِ الْحَدِیدِ وَ أَعْطَاهُ اللَّهُ تَعَالَى قُوَّةَ أَرْبَعِینَ رَجُلًا» یعنی امام عصر (عج) دستش را بر سر بندگان گذارد و دل مؤمنان از برکت آن، مانند پاره آهن استوار شود و خداوند توانایى چهل مرد به وى دهد.

به فرمودۀ امیرالمؤمنین علیه‌السلام کار به اینجا ختم نمی‌شود، بلکه حتی اموات در قبرشان از ثمرات ظهور امام عصر (عج) بهره‌مند می‌شوند. از این جهت فرمود «وَ لَا یَبْقَى مَیِّتٌ إِلَّا دَخَلَتْ عَلَیْهِ تِلْکَ الْفَرْحَةُ [فِی قَلْبِهِ‏] وَ هُوَ فِی قَبْرِهِ وَ هُمْ یَتَزَاوَرُونَ فِی قُبُورِهِمْ وَ یَتَبَاشَرُونَ بِقِیَامِ الْقَائِمِ صلوات اللَّه علیه.»  هر مؤمنى گر چه در گور باشد، شادان شود و به دیدار هم روند و مژده ظهور قائم صلوات اللَّه علیه را به یکدیگر دهند(کمال الدین و تمام النعمة، ج‏۲، ص۶۵۳)
از حضرت امام صادق (ع) روایت است که فرمودند: خوشا به حال شیعیان ما، همان کسانی که تمسک می‌جویند به محبت ما در زمان غیبت قائم ما.»

امام سجاد (ع) می‌فرمایند: هر کس که در زمان غیبت امام زمان (عج) در ولایت ما اهل بیت علیهم السلام ثابت قدم باشد پاداش هزار شهید از شهدای جنگ بدر و احد را به او می‌دهند. این حدیث بسیار پر مغز از امام چهارم شیعیان نشان از اهمیت بسیار زیاد بحث ولایت پذیری و ثابت قدم ماندن در راه ولایت اهل بیت و نایب امام زمان (عج) دارد.

امید آنکه شیعه واقعی امام زمان(عج) باشیم

زهرا علوی مازندرانی

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱