تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۲۰۳۹۴۶
سال‌هاست دولت‌هایی که از هر جناح سیاسی، قدرت را در کشورمان به‌دست گرفتند، مسئولانه با مسائل فرهنگی برخورد نکرده و حتی بعضاً نعل وارونه‌ای در ترویج اباحی‌گری و نادیده گرفتن ناهنجاری‌های فکری و رفتاری جامعه بوده‌اند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، آنقدر از کنار برخی مسائل اجتماعی به بهانه وجود مسائل بزرگ‌تر و عمومی‌تر می‌گذریم که پس از مدتی با فراگیرشدن پیامدهای آن بی‌تفاوتی‌مان، به زمین و زمان بد می‌گوئیم که چرا فساد به تاروپود جامعه رسوخ کرد و چرا بنیان خانواده‌ها این‌گونه سست و ناپایدار شده است.
 
بدحجابی دختران و اختلاط زن و مرد در بسیاری از برنامه‌ها در ورزشگاه‌ها و حتی در مناسبت‌های عمومی به نام دین و مقدسات و عادی شدن ورود دخترکان مانکنی به ادارات و بدتر از این واقعیت تلخ، وجود بعضاً زنان کارمند با آرایش‌های غلیظ بویژه در بخش‌های خصوصی و منشی‌هایی که تنها با جنسیت و زیبایی و آرایش‌های غلیظ گزینش می‌شوند، امروزه می‌رود به یک رویه عادی در ایران اسلامی درآید و در کمال حیرت، باز هم برخی از دولتمردان تنها در حرف و شعار دم از ام‌القرای جهان اسلام و رسالت‌های جهانی ایرانیان به‌خصوص در عصر ظهور مهدی موعود(عج) می‌زنند و نتانیاهو و سران صهیونیسم بین‌المللی نیز در دل به این شعارهای تبلیغاتی می‌خندند، و خنده اصلی خود را برای آن روزی گذاشته‌اند که بقول‌شان جمهوری اسلامی با این حرکت وحشتناک سقوط ارزش‌های دینی و اخلاقی به نقطه‌ای برسد که با استحاله درونی نسلی جدید، تنها ظاهری از پوسته دین را دارا باشد و فساد و تباهی از درون آن را متلاشی کرده باشد.
 
شاید کمتر کشور حتی لائیک و غیردینی در جهان را بتوان سراغ آورد که بمانند جمهوری اسلامی ایران مسئولان آن در قبال مسائل فرهنگی فراتر از حرف و گفتار اقدام مناسبی را انجام داده باشند.
 
پذیرش این واقعیت، بسیار تلخ و دردآور است که در جمهوری اسلامی ایران، برخوردهای سکولاریستی با جامعه در حوزه فرهنگ نسبت به اغلب کشورهای جهان بیشتر و پدیده‌های بحران‌آفرین اجتماعی برای مسئولان آن، کم‌اهمیت‌تر تلقی شود.
 
در مواجهه با ناهنجاری‌های فاجعه‌بار و از جمله بالارفتن سن ازدواج، پائین آمدن سن اعتیاد، رشد طلاق، گسترش طلاق دسته‌جمعی، رشد روزافزون اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها، برنامه‌ها، مناسبت‌ها و...، یا بی‌خیالی را از مسئولان می‌بینیم و یا فرافکنی و یکدیگر را مقصر دانستن و یا اینکه می‌گویند: در میان اینهمه مسائل ایران و جهان، شما به همین چند خال مو و شادی و نشاط جوانان گیر داده‌اید و از مسائل مشابه دیگر کشورها بی‌اطلاعید؟، ویا اظهار فضل می‌کنند که این رفتارها مقتضای سن جوانی است و به مرور خوب و عاقل می‌شوند و لازم است شما هم اینقدر ناراحت نشوید و توکل به خدا کنید و به حال جوانان دعا کنید تا خداوند آنها را هدایت کند!!.
 
سال‌هاست دولت‌هایی که از هر جناح سیاسی، قدرت را در کشورمان به‌دست گرفتند، مسئولانه با مسائل فرهنگی برخورد نکرده و حتی بعضاً نعل وارونه‌ای در ترویج اباحی‌گری و نادیده گرفتن ناهنجاری‌های فکری و رفتاری جامعه بوده‌اند.
 
مسئولان در قبال اعتراض جامعه از بی‌بندوباری و بدحجابی و تهدیدات اخلاقی، یا بی‌پاسخ گذشتند و یا موضوع را چنان کم اهمیت جلوه دادند که موجب سخره منتقدان و معترضان می‌شد.
 
بسیاری را اعتقاد بر این است که "فرهنگ" و هنجارهای دینی برای مسئولان تصمیم‌ساز دولت‌ها موضوع اصلی نبوده و نیست، و دولت‌هایی که تاکنون در کشورمان به روی کار آمدند، در حوزه فرهنگ، لیبرالیست و غیراسلامی بوده‌اند.
 
در ایران اسلامی، که بزرگ‌ترین معضلات ذیل همت و غیرت و بسیج عمومی حل می‌شود، چه کسی است که باور کند ناهنجاری‌های اخلاقی و ابتذال رفتاری و بدحجابی و تبرج‌طلبی بتواند همه افتخارات این ملت را زیر پا له و نابود کند، مگر آنکه قبول کنیم که دولت و بعضاً مردم نمی‌خواهند بزرگ‌ترین و مهیب‌ترین توطئه دشمن در نابودی هویت و شخصیت دینی خود را جدی بگیرند و از کنار آن بی‌تفاوت عبور کنند. ناگفته پیداست که نتیجه این بی‌تفاوتی در قبال فساد، ذلت نفس، خفت روح و نابودی حرث و نسل خواهد بود، همچنانکه زندگی پیشینیان در تاریخ موید چنین واقعیتی است.
 

 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وقتی کارگران سهمی از نمایش مسئولان هم ندارند
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱