کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

میراث فرهنگی برای اموات بهشهر بخشنامه صادر کرد

3 شهريور 1391 ساعت 13:44

معاون بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: با توجه به قدمت یک هزار و 200 ساله گورستان اسلامی «سفیدچاه» بهشهر نمی‌توان مردم را از دفن اموات در این محل با یک بخشنامه منع کرد.


به گزارش بلاغ،حجت‌الاسلام محمد غلامی پنجشنبه شب در جمع مدیران شهرستان بهشهر در روستای  سفیدچاه این شهرستان با بیان اینکه دولتی شدن مساجد به صلاح نیست، گفت: اگر مساجد کشور به سمت دولتی شدن پیش رود به مانند مساجد ترکیه خواهد شد.
وی با اشاره به این که مساجد ترکیه مساجدی شیک و لوکس هستند، ادامه داد: اما درون این مساجد نمی‌تواند انقلابی همچون انقلاب اسلامی ایران پدید آورد.
غلامی در ادامه با اشاره به اینکه قبرستان اسلامی سفیدچاه دارای ارزش و اعتبار است، خاطرنشان کرد: با توجه به اعتبار و قدمت یک هزار و  200 ساله گورستان سفید چاه بهشهر نمی‌توان مردم را از دفن اموات در این محل با یک بخشنامه منع کرد چراکه سال‌ها این کار انجام می‌شد.
وی اضافه کرد: باید در این راستا ابتدا محل مورد نظر از سوی میراث فرهنگی محصور شده و سپس کارهای باقیمانده انجام شده و برای اموات مردم نیز قبرستان جدیدی در نظر گرفته شود و در این رابطه مسئله وقف قبرستان نیز مورد توجه قرار گیرد./فارس


کد مطلب: 8207

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/8207/میراث-فرهنگی-اموات-بهشهر-بخشنامه-صادر

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com