تاریخ انتشارجمعه ۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۹
کد مطلب : ۶۳۷۸۳
یکی از دلایل کم توجهی مسئولان استان به بحث ترافیک عبور از مسیرهای ویژه ایست که این مسیرها در مرکز شهر ساری تعبیه شده و بیشتر برای تردد وسایل نقلیه عمومی تعبیه شده و غالباً مشاهده می شود که این مسیرها مورد استفاده مسئولان قرار می‌گیرند.
۰
plusresetminus
معضل از یاد رفته ترافیک در مازندران/سهم‌بری از مسیرهای ویژه به بی‌تفاوتی مسئولان می‌افزاید
به گزارش بلاغ، یکی از مشکلات زیربنایی که در شهرهای شمالی کشور کمتر به آن توجه شده و روز به روز به مشکلات مردم مازندران اضافه می‌شود، بار ترافیکی است که مردم بیشتر شهرهای استان با آن مواجه هستند.
بار ترافیکی شهرهای مازندران قصه امروز و دیروز نیست، مدت های زیادی است که این موضوع بارها و بارها مطرح می‌شود ولی برای رفع مشکل آن برنامه‌ای اساسی و کاربردی در دستور کار نیست.
با تشکیل دولت جدید، جلسات شورای ترافیک مازندران هم دیگر برگزار نمی‌شود و یا اگر برگزار می‌شود اثرگذار نیست، مردم همچنان با مشکل ترافیک مواجه اند و برنامه مدونی نیز برای رفع مشکل آن طرح ریزی نشد.
با توجه به کندی ساخت کمربندی ها در استان، عمر بسیاری از مردم در این ترافیک‌ها سر شده است و با بازگشایی مدارس در آغاز سال تحصیلی جدید، گره‌های کور ترافیکی در استان بیشتر شده و پس از اتمام مدرسه با حضور گردشگران نیز این گره‌ها همچنان پابرجاست.
در حال حاضر مردم و مسافران شهرهای بابل و ساری با مشکل بزرگ ترافیک مواجه هستند و با وجود اینکه بارها از سوی مسئولان استان برای رفع این مشکل برنامه مدون ارائه می‌شود ولی در عمل همچنان این معضل به قوت خود باقی مانده است.
برخی از مشکلات ترافیکی استان به دلیل عدم برنامه ریزی کارشناسی و به صورت آزمون خطا در حال پیگیری است که بستن بلوارها در برخی از مسیرهای مرکز استان به صورت آزمون خطای این روزها مشاهده می شود.
گره‌های کور ترافیکی در مرکز استان دیگر فقط مختص یک منطقه خاص نیست و در همه نقاط استان مازندران شاهد بار ترافیکی شدیدی هستیم که ظاهراً برنامه‌های خاصی برای رفع این مشکل در دستور کار نیست.
یکی از دلایل کم توجهی مسئولان استان به بحث ترافیک عبور از مسیرهای ویژه است که این مسیرهای ویژه در مرکز شهر ساری تعبیه شده که این مسیر بیشتر برای تردد وسیله نقلیه عمومی تعبیه شده و بسیار مشاهده شده که این مسیرها بیشتر مورد استفاده مسئولان قرار می‌گیرند و این سهم بری نیز تا حدودی بر بی تفاوتی مسئولان اضافه کرد.
البته از حضور ماشین‌های تک سرنشین در استان نیز نباید غافل شد که برخی از مشکل ترافیکی در استان مربوط به فرهنگ نامناسب استفاده از وسیله نقلیه است که فرهنگ سازی در این زمینه نیز مانند رفع مشکل ترافیک به فراموشی سپرده شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴