تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۶۳۶۰۴
نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی گفت : دیروز در مجلس، انتخابات شورای بین مجالس بود که در بین 30 نفر کاندیدای که شرکت کرده بودند قرار بود 15نفر انتخاب شوند، بنده که نماینده اقلیت در مجلس شورای اسلامی بودم رأی اول انتخابات را بدست آوردم و این مسئله این را می رساند که در جمهوری اسلامی ایران بحث اقلیت و اکثریت وجود ندارد.
۰
plusresetminus
بلاغ- یوناتان بت کلیا نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دیروز در مجلس، انتخابات  شورای  بین مجالس بود که در بین 30 نفر کاندیدای که شرکت کرده بودند قرار بود 15نفر انتخاب شوند بنده که نماینده اقلیت در مجلس شورای اسلامی بودم رأی اول انتخابات را بدست آوردم و این مسئله این را می رساند که در جمهوری اسلامی ایران بحث اقلیت و اکثریت وجود ندارد کلیه افراد این ملت  از هر دین و مذهب همه کنار هم با صلح و صفا و صمیمیت زندگی می کنند و هیچ تفاوتی بین شیعه و سنی و کرد و لر و فارس ترک و عرب و آشوری و ارمنی و کلیمی وجود ندارد.
وی بیان داشت: ادیان ابراهیمی اعم از مسلمان و مسیحی و زرتشتی همه این ها در کنار هم در ایران اسلامی با صلح و صفا و صمیمیت زندگی می کنند این یک نمونه ای بود که همین دیروز اتفاق افتاد بنابراین این یک مثال بسیار خوبی است که رئیس جمهور در سفر خود به نیویورک  و شرکت در مجمع عمومی سازمان  ملل از این موارد  استفاده کنند تا مدعیان حقوق بشر بدانند ادعاهای آنها در مورد اقلیت ها در ایران کذب محض است.
بت کلیا تصریح کرد: انتظارداریم که  رئیس جمهور در نیویورک با قاطعیت از حقوق و حق ملت شریف ایران دفاع کنند و هیچ گونه کوتاهی نداشته باشند و بدانند ملت یار و یاور ایشان هستند، از خدا می خواهیم پشت و پناهشان باشند تا باعث حفظ آبروی این ملت شوند امیدواریم این سفرشان بهتر و پربارتر از  سفر قبلی  باشد که  دل 75میلیون ایرانی را شاد کنند.
وی تاکید کرد: ایران هیچ زمان در امور دیگر  کشورها  دخالت نداشته است  مگر کسی که احتیاج داشته باشد و دست کمک خواهی به سوی ایران دراز کند در این صورت ما هم به یاریش می رویم.   وی در خصوص صادقانه نبودن ادعای آمریکا در مبارزه با تروریست و داعش گفت: خانم کلینتون در خاطرات خود به صورت شفاف اعلام کردند که سرکردگان داعش از خود آنها هستند  و خودشان داعش را بوجود آوردند.
نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به نظر بنده آمریکا می خواهد دین اسلام  را عکس جلوه دهد و بگوید این دینی است که کشت و کشتار و خونریزی را دوست دارد من دیروز ملاقاتی با یک پرفسوری از واتیکان  داشتم که  میگفت داعشی ها بنام مسلمانان حرکت می کنند من ناراحت شدم و گفتم این ها مسلمان نیستند  مسلمانان واقعی اهل صلح و صفا و آرامش هستند مانند مسلمانان ایران، دیدید که  سفیر آلمان اعلام کرد که 300 نفر از کشور آنها عضو داعش هستند ، از کشورهای مختلف  از جمله فرانسه و انگلیس عضو داعش هستند بدانید آنها مسلمان نیستند و عده ای تروریست دور هم جمع شدند که دین ، مسلک ، مرام و انسانیت ندارند بویی از انسانیت نبردند و از حیوان هم کمترند.
بت کلیا  در پاسخ به این سوال که  علت عدم همکاری ایران با آمریکا در مبارزه با داعش چه بود ؟ گفت: زمانیکه داعش انسان ها را در سوریه سر می بریدند آمریکا آن زمان کجا بود؟ اگر آمریکا واقعا داعیه دار مبارزه با داعش بود  درآن شرایط باید جلوی کشتار وحشیانه آنها را می گرفت ،الان مواضع داعش  را در سوریه یا هرجای دیگر بمباران کند هیچ ارزشی ندارد.
وی افزود: آن زمان سر کشیش ما را در سوریه بریدند تمام کلیساها را و کنیسه ها را با خاک یکسان کردند آن زمان داعش را مخالفان دولت سوریه می نامیدند، اما چون امروز سر خبرنگار امریکایی و انگلیسی بریده شد از نطر آنها داعش کافرو تروریست شده است ،آمریکای نژاد پرست فکر می کند جان افراد آنها عزیز است و جان هزاران نفر که توسط این ها قتل عام شدند عزیز نیست.
این نماینده مجلس بیان داشت: جهان غرب و آمریکا می داند که کشور ما درهر شرایطی که همسایگانشان یا هر کشوری که دست نیاز به سوی ایران دراز کنند مطمئنا ایران دستشان را می فشارد و کمکشان می کند و احتیاجی نیست افرادی از آن سر دنیا بیایند تا با تروریست های ساخته دست خودشان برخورد کنند و جالب است کسانی که هزینه داعش را پرداخت می کردند امروز می خواهند  مواضع آنها را نابود کنند ، حرکتی که کشورمان در پاسخ به تقاضای آمریکا برای ائتلاف علیه داعش داشت  حرکت درستی بود.
وی خاطر نشان کرد: از1400سال پیش که اسلام وارد ایران شده هیچگونه مشکلی با هم نداشتیم و هیچگونه نسل کشی در ایران وجود نداشت پس من باید به عنوان یک مسیحی از اسلام در مقابل مستکبران جهانی دفاع کنم.
بت کلیا در پایان گفت: کلیسایی در یکی از روستاهای  ارومیه که ثبت میراث فرهنگی هم است وجود دارد که حتی یک خانواده مسیحی در آن روستا  زندگی نمی کند اما کلیسا پابرجاست و کلیدش دست یک برادر مسلمان است، وقتی مردم بخواهند برای  زیارت به منزل این برادر مسلمان که هم جوار کلیسا است مراجعه می کنند و وی با احترام کلید را در اختیار مسیحیان قرار می دهد تا به زیارت بروند بنده به عنوان یک ایرانی و مسیحی این اتفاقات خوب و باصفا را که در مملکت  عزیزمان رخ می دهد را باید مطرح کنم اگر بنده  این مسائل را مطرح نکنم  نمی توانم در مقابل خداوند پاسخگو باشم برایم مهم نیست  مدعیان حقوق بشر و دموکراسی راضی باشند و یا نباشند برای من و هم کیشانم  ارزشی ندارد  مدعیان حقوق بشر در سازمان ملل  در مورد ما اقلیت های مذهبی چه بگویند یا نگویند، وجود همه هم میهنانم  با هر دین و مذهبی برای من ارزشمند است./ع
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴