تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۶۳۲۵۹
ایران کشور 75 میلیون نفری ایران با در بر داشتن بیش از 11% کل کاربران سرویس وایبر در سطح جهان اول است.
۰
plusresetminus
بلاغ-نرم‌افزار جاسوسی وایبر که از سوی اسرائیل برای شنود هر چه بهتر،دقیق‌تر، مداوم‌تر و گسترده‌تر ایرانیان تهیه و منتشر شده است ، در میان عموم مردم تنها با عنوان یک سرویس رایگان شبکه‌ای شناخته می‌شود و بیشتر کاربران آن حتی از کشور سازنده‌اش نیز اطلاعی ندارند و فقط برای سرگرمی و برخی نیز با ادعای تبادل اطلاعات از آن استفاده می کنند.
19661
این در حالی است که بر اساس آخرین آماری که از سایت الکسا (سایت رتبه بندی سایت های دنیا)بدست آمده، ایرانی ها  رتبه اول استفاده از وایبر در سطح جهان را به خود اختصاص داده‌اند.
رتبه ایران در استفاده از وایبر بر اساس آنچه که به صورت مستند از این سایت برداشت شده، کشور ۷۵ میلیون نفری ایران با در بر داشتن بیش از ۱۱% کل کاربران سرویس وایبر در سطح جهان، بیشترین حجم استفاده از آن را در اختیار دارد.یعنی متاسفانه با ضریب نفوذ بالای ۷۰ درصد.این در حالی است که کشور هند با جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون نفر، در مجموع  فقط سه درصد کمتر از ایران از این سرویس جاسوسی اسرائیلی بهره می‌برد.
alexa
 
مضاف بر این موارد رتبه الکسا این سایت در ایران ۸۰۰ می باشد یعنی اینکه سایت رسمی این نرم افزار نیز جزء پربازدیدترین ها در ایران قرار دارد.حال باید خود قضاوت کنید که آیا رشد سریع این سرویس در ایران باعث پیشرفت ایران و فرهنگ مردم شده یا خیر باعث دور شدن و از هم پاشیدن و رشد سریع فساد شده است؟
نهایتا اینکه این آمار مرکز بررسی و شفاف‌سازی آژانس امنیت ملی امریکا را شوکه کرده است. آنها نیز از این موفقیت خوشحال هستند و در سایت رسمی خود از رشد سریع اینگونه نرم افزارهای جاسوسی در ایران ابراز رضایت کردند./ع
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴