تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۶۳۱۸۳
یک استاد دانشگاه گفت: سیاست های کلی علم و فناوری موجب خودکفایی، تحول و ارتقای علوم مختلف شده و مشکلات رشته های علوم انسانی را حل می کند.
۰
plusresetminus
بلاغ-حجت الاسلام منصور فرجی با اشاره به ابلاغ اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی سیاستهای کلی «علم و فناوری» اظهار داشت: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص علوم انسانی عدم توجه به موضوع این علوم بوده است.
وی با اشاره به اینکه این دغدغه از 18 سال گذشته همواره در جامعه مطرح شده است، تصریح کرد: ابلاغ این سیاست ها موجب می شود تا کشور در رسیدن به قله های پیشرفت و توسعه در حوزه علوم انسانی گام های مهمی را بردارد.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تا کنون سیاست های مقام معظم رهبری در این زمینه ابلاغ نشده بود، تصریح کرد: رشد علوم انسانی و اتکا به منابع انسانی از رسالت های مهم جامعه و مورد تاکید رهبری است.
حجت الاسلام فرجی با اشاره به اینکه متاسفانه با گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز هم رشته هایی همچون جامعه شناسی،روانشناسی و علوم اقتصادی از علوم غرب بهره می گیرد، خاطرنشان کرد: با اعلام این سیاست ها این رشته ها بومی می شود.
وی با بیان اینکه تنزل چند رتبه ای ایران از جایگاه علمی خود ضرورت توجه به این سیاست ها را دو چندان می کند، یادآور شد: خودکفایی در علوم مختلف از تاکیدات این سیاست ها محسوب می شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: سیاست‌های کلی با موضوع علم و فناوری در 41 بند ابلاغ شده است که می تواند راهگشای حل مشکلات جامعه باشد.
حجت الاسلام فرجی با بیان اینکه دانشگاه ها برای جامعه عمل پوشاندن به این موضوع باید گام های موثری بردارند، افزود: با توجه به ظرفیت های بالای علمی و استعدادهایی که در کشور وجود دارد توجه به این سیاست ها موجب تحول در جامعه می شود./ع
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴