مدیرعامل خبرگزاری‌فارس در نخستین سالروز درگذشت خبرنگار مجاهد:

جابر معافی به تنهایی یک لشکر بود

تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۶۳۰۸۵
سید نظام‌الدین موسوی گفت: جابر معافی مرد ماندگار مازندران است که یاد او همواره در خاطر ما باقی می‌ماند، او به تنهایی یک لشکر بود.
۰
plusresetminus
جابر معافی به تنهایی یک لشکر بود
به گزارش بلاغ، سید نظام‌الدین موسوی ظهر امروز در مراسم سالگرد درگذشت جابر معافی که در سالن سلمان هراتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد، اظهار داشت: جابر معافی مرد ماندگار مازندران است که یاد او همواره در خاطر ما باقی می‌ماند، او به تنهایی یک لشکر بود.
وی با اشاره به اینکه به فعالیت‌های جابر معافی در سرپرستی خبرگزاری فارس مازندران اطمینان کامل داشتیم افزود: مازندران پرکارترین و پرخبرترین دفتر استانی خبرگزاری فارس بود که این فعالیت‌ها به واسطه وجود جابر معافی صورت می‌گرفت.
موسوی با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس قرار داریم افزود: این هفته یادآور شهیدان بزرگ و مردان جنگ‌آور و ایثار در عرصه دفاع از میهن، اسلام و نظام است.
مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه غیرت و عزت رزمندگان در جنگ تحمیلی اجازه نداد سکوت پیشه کنند تصریح  کرد: رزمندگان ما از شمالی‌ترین نقطه ایران خانواده خود را رها کرده و به میدان‌های نبرد حق علیه باطل رفته‌اند و با نثار جان خود از این سرزمین دفاع کردند.
دبیر کل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با اشاره به اینکه در آن شرایط مبارزان جنگ سخت از همه مناطق ایران به سوی مناطق جنوبی و غربی ایران رهسپار شدند متذکر شد: در شرایط کنونی امثال جابر معافی در جبهه مبارزه با جنگ نرم و حفظ کارآمدی نظام و تقویت بنیان‌های انقلاب اسلامی به میدان آمدند و جانفشانی کردند.
وی یادآور شد: عروج ناگهانی و غم‌انگیز جابر معافی این بزرگ‌مرد عرصه قلم در مازندران کمتر از اجر شهدا نیست و بی‌راه نگفتیم اگر معافی را شهید بنامیم.
موسوی با بیان اینکه مرحوم معافی بسیجی به تمام معنا بود که سر از پا نمی‌شناخت گفت: شاکله وجود بسیجی به معنای ترجیح دادن منافع جامعه بر مسائل خود است و معافی این گونه مردی بود.
دبیر کل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با بیان اینکه جابر معافی برای انتشار مشکلات مردم و خدمت به جامعه وقت کم می‌آورد گفت: معافی در بیان مشکلات مردم و همراهی با مسئولان در خط مقدم رسانه قرار داشت.
وی با اشاره به اینکه یک سال بعد از رحلت معافی آنچه که ملاحظه می‌کنید این است که مردم و مسئولان در کنار هم در این مصیبت غمگین هستند افزود: بسیار سخت است که بتوان همراهی مردم و مسئولان را در فعالیت‌های رسانه‌ای در یک خط قرار داد و معافی این اقدام را انجام داده بود.
مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه رسانه و قلم همواره نیش با خود به همراه دارد افزود: در طول مدت فعالیت جابر معافی ضمن اینکه بهترین گزارش‌ها و اخبار در دفاع از حقوق مردم از طرف مرحوم معافی به خبرگزاری ارسال می‌شد در عین حال گلایه مسئولی را شاهد نبودیم که بخواهد ادعا کند معافی تقوا و انصاف را در ارسال خبر رعایت نکرده است.
وی با بیان اینکه قلم اصلاح‌گر گاهی شیطانی می‌شود گفت: اگر تقوا نباشد این قلم ممکن است تبدیل به ابزار فساد و باج‌گیری شود اما خدا را شاهد می‌گیرم در طول مدت همکاریم با معافی نشنیدم مسئولی از جابر معافی به بدی و بی‌تقوایی یاد کرده باشد.
موسوی با اشاره به اینکه جابر معافی خبرنگاری در تراز انقلاب اسلامی بود ادامه داد: الگوسازی از ویژگی‌های بارز معافی بود و یاد و خاطره معافی همواره در اذهان باقی است.
مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه مازندران در همه حوزه‌ها الگو دارد اظهار داشت:  معافی نقطه کمال در حوزه خبر بود و کار خود را تمام کرد و رفت.
دبیر کل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با اشاره به اینکه اصول حرفه‌ای و ارزشی و انقلابی در فعالیت‌های جابر معافی مشهود بود افزود: خبرگزاری فارس در مازندران با همان بنایی که جابر معافی ساخته بود ثابت ماند و همکاران فارس در مازندران ادامه‌دهنده راه جابر معافی هستند.
موسوی با اشاره به اینکه پشیمان نیستیم از اینکه دژ محکمی که جابر معافی بنا کرده بود را به دست همکاران وی در خبرگزاری فارس در مازندران سپردیم گفت: با نخبه‌پروری و الگودهی که معافی داشت این قلعه رسانه‌ای در جهت تعالی ملت و نظام و پیشبرد اهداف بزرگی که همه رزمندگان حوزه رسانه دارند مستحکم‌تر باقی می‌ماند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴