تاریخ انتشارجمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۶۲۸۱۱
حجت‌الاسلام محمد قاسمی گفت: مدرسه و دانشگاه نباید جولانگاه افراد سیاسی باشد.
۰
plusresetminus
امام جمعه موقت ساری: دانشگاه نباید جولانگاه افراد سیاسی باشد
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمد قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ساری با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در دفاع مقدس اظهار کرد: مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس حماسه‌ای خلق کردند که قشر جوان و دانشجو باید با این توانمندی‌ها آشنا شوند.
وی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای ایجاد جنگ در سال 1359 تصریح کرد: عراق با استفاده از هواپیماهایش به 19 نقطه حساس کشور حمله کرد.
امام جمعه موقت ساری با اعلام اینکه جنگ هشت ساله ما طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم بعد از جنگ ویتنام بود، بیان کرد: عراق در روزهای اول جنگ با تمام توان و با ارتش بسیاری قوی به کشور حمله کرد و این در حالی بود که کشور در حال شکل‌گیری بود.
این مسئول اهداف صدام در این جنگ را لغو قرارداد الجزایر و در اختیار قرار گرفتن اروندرود، تجزیه خوزستان و تصرف مناطق نفت خیز کشور، جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه و تسلط به کشورهای عرب منطقه عنوان کرد.
قاسمی با اشاره به همراهی بسیاری از کشورهای غربی و عربی برای به چالش کشاندن کشور، گفت: آمریکا، شوروی سابق، آلمان، انگلیس و فرانسه بیشترین خدمت را به عراق کردند.
وی با اشاره به استفاده عراق از بمب‌های شیمیایی بیان کرد: در بمباران شیمیایی بیش از 12 هزار نفر ناجوانمردانه کشته شدند و حتی عراق به مردم خودش در شلمچه نیز رحم نکرد.
امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه ایران در جنگ تحمیلی با همه جهان درگیر بود، ادامه داد: در این جنگ بیش از 190 هزار نفر جانشان را در راه ایران اسلامی فدا کردند.
این مسئول با بیان اینکه خانواده‌های ایثارگران مایه افتخار ملت ایران هستند، تاکید کرد: دفاع مقدس پیشانی انقلاب اسلامی ایران است و کسانی که هفته دفاع مقدس را سبک بشمارند به انقلاب اسلامی خیانت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: مازندران در این دفاع مقدس بیش از 10 هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب کرد و همه ما باید در برابر خانواده‌های شهدا سر تعظیم فرود آوریم.
امام جمعه موقت ساری با اشاره به اقتداری که ایران در جهان به دست آورد، افزود: برکت خون شهدا به این انقلاب به دلیل اقدامات خالصانه ایثارگران در جبهه بود.
این مسئول با اشاره به پیروزی ایران در رشته‌های کشتی فرنگی و آزاد و قرار گرفتن تیم والیبال ایران در جمع 6 تیم برتر دنیا، گفت: افتخارآفرینی ورزشکاران نیازمند تقدیر از ورزشکاران است.
قاسمی با اعلام اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم، خاطرنشان کرد: مدیران در انتخاب مربیان آموزشی نهایت دقت را مدنظر قرار دهند.
وی خواستار توجه بیشتر به معیشت معلمان شد و گفت: معلمان نباید دغدغه تامین زندگی داشته باشند.
امام جمعه موقت ساری خواستار توجه بیشتر مسئولان مدارس برای ایجاد فضای سالم در مدارس شد و ادامه داد: این مراکز نباید محل جولان افراد سیاسی و باشگاه سیاسی باشد.
قاسمی بیان کرد: جوانان باید تحلیل سیاسی داشته باشند ولی از راه افتادن باشگاه سیاسی در مدارس و دانشگاه‌ها باید جلوگیری شود.
وی تاکید کرد: مسئولان باید در همه امور پاسخگوی خون شهدا باشند و در امور مملکت باید طوری رفتار کنند که شرمنده خون شهدا نباشیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴