تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۵۹۰۲۳
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس آخرین جزییات پرونده مربوط به اخراج دانشمندان هسته‌ای و شکایت تعدادی از نمایندگان از سازمان انرژی اتمی را تشریح کرد.
۰
plusresetminus
بلاغ- علی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند بررسی پرونده اخراج دانشمندان هسته‌ای اظهار داشت: این پرونده دو بخش داشت. یک بخش مربوط به اخراج دانشمندان هسته‌ای بود که مورد رسیدگی قرار گرفت و مشخص شد بحث جابه‌جایی مطرح بوده و سازمان انرژی اتمی نیز در این زمینه همکاری‌هایی کرد و اکنون این افراد سرکار هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این افراد به جایگاه قبلی خود برگشته‌اند؟ گفت: خیر؛ اما سطح و رده کاریشان پایین نیامده است. به عنوان مثال از مدیریت یک شرکت به مدیریت شرکت دیگر منتقل شدند و همچنان هم سازمان انرژی اتمی خود را متعهد می‌داند که از این افراد استفاده کند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: یک بخش دیگر از این پرونده درباره شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس از سازمان انرژی اتمی راجع به روندی بود که در سازمان نسبت به غنی‌سازی و فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی پیش گرفته شده بود. در این زمینه هم جلسات مختلفی با آقای صالحی داشتیم و رئیس سازمان انرژی اتمی نیز اطمینان خاطر دادند و گفتند "این سازمان به نوعی حاصل تلاش‌های ما است و مثل فرزند خودم می‌ماند لذا اجازه نمی‌دهم این اقدامات تعطیل شود و یا از بین برود"، بنابراین امیدواریم کارهای تحقیقی و پژوهشی و غنی‌سازی مانند قبل ادامه یابد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا نمایندگان شاکی با توضیحات رئیس سازمان انرژی اتمی از شکایت خود منصرف شدند؟ گفت: خیر؛ شکایت هنوز باقی است./آ
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴