تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۵۷۸۵۴
فرمانده سپاه ناحیه نکا گفت: عملیات و رزمایش امداد و نجات توسط گردان کوثر اجرا می شود.
۰
plusresetminus

بلاغ-سرهنگ مرتضی رمضانی در گفتگو با خبرنگار نکا آنلاین با اشاره به رزمایش الی بیت المقدس وکوی و برزن اظهار داشت: این رزمایش 22 و 23 آبان ماه سال جاری به مدت دو روز به استعداد چهار گردان ، سه گردان بیت المقدس در قالب رزمایش کوی و برزن دفاع شهری و یک گردان کوثر در قالب رزمایش امداد و نجات جهت آمادگی نیروهای بسیجی برنامه ریزی و اجرا می شود.

 

وی هدف از اجرای این رزمایش را آمادگی، حفظ انسجام نیروهای بسیجی در صورت تهدید هایاحتمالی دشمن، ارتقای سطح آمادگی رزمی، آشنایی بیشتر نیروهای بسیجی با تاکتیک های مقابله با تهدیدات سخت، نیمه سخت و نرم و همچنین نمایش اقتدار و صلابت نیروهای بسیج در بین مردم برشمرد.

 

فرمانده سپاه ناحیه نکا با اشاره به استقرار نیروهای بسیج در سطح شهرستان نکا بیان داشت: گردان های بیت المقدس وکوثر از صبح پنجشنبه در مکان های از پیش تعیین شده در شهرستان مستقر شده و آموزش های رزمی بصیرتی و فرهنگی را فرامی گیرند.

 

سرهنگ رمضانی آموزش های تاکتیکی، کلاسهای بصیرتی، رزمی، اسلحه شناسی، حضور در میدان تیر، راهپیمایی شبانه، صبحگاه مشترک با حضور مسئولین شهرستان و اجرای برنامه های فرهنگی را از جمله برنامه های دومین رزمایش تاکتیکی الی بیت المقدس در سطح شهرستان دانست.

 

وی با اشاره به اجرای عملیات امداد و نجات سیل توسط گردان کوثر افزود: با توجه به اینکه شهرستان نکا به عنوان یکی از شهرستان های سیل خیز استان مازندران در فصول پاییز و زمستان با تهدیدات سیل روبرو است، عملیات و رزمایش امداد و نجات توسط گردان کوثر اجرا می شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه نکا گفت: شهرستان نکا به دلیل برخورداری از نیروگاه شهید سلیمی، کارخانه سیمان، سیلو و دیگر شرکت های حاشیه شهرستان از جمله شهرستان های نیمه صنعتی استان بوده؛ لذا با وجود تهدیدات دشمنان، نیروهای بسیجی خود را در مقابله با تهدید دشمنان آماده می کنند.

 

این مقام مسئول با بیان اتصال اجرای رزمایش الی بیت المقدس با هفته بسیج یادآور شد: وصل این رزمایش به هفته بسیج نشان دهنده این امر بوده که بسیج در تمامی شرایط زنده و پویا است چرا که انقلاب اسلامی با وجود پایه ی مستحکمی همچون بسیج زنده و پا برجا است.

 

وی در ادامه از راه اندازی قرارگاه پشتیبانی رزمایش الی بیت المقدس در فرمانداری شهرستان خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون حمایت ها و مشارکت های بسزایی جهت اجرا و اقتدار هر چه بیشتر نیروهای بسیج در سطح شهرستان صورت گرفته است .

 

سرهنگ رمضانی با بیان حضور بسیج در میادین مردمی یادآور شد: سال های گذشته رزمایش کوی و برزن به صورت شبیه سازی در سطح شهرستان برگزار می شد اما امسال برنامه ها را به درون شهرستان آوردیم تا مردم از نزدیک پی به اقتدار و صلابت بسیج ببرند.

 

فرمانده سپاه ناحیه نکا با اشاره به درس گیری و الگو پذیری بسیج از عاشورا بیان داشت: عاشورا بسیج را به عنوان یک پدیده استثنایی جلوه داد .

 

وی با بیان اینکه امروز تمامی تفکر و نگاه دشمن به سمت بسیج است، اذعان داشت: در هفته بسیج به آنها نشان می دهیم که بسیج در تمامی شرایط در صحنه و آماده است و اگر بخواهند بار دیگر همانند فتنه 88 تفکرات پلید را در سر بپرورانند سونامی بسیج آنان را از بین می برد.

 

سرهنگ رمضانی متذکر شد: اگر روزی بسیج طوفان بپا کند قطعا سونامی بسیج تمامی فتنه گران را از بین می برد.

 

فرمانده سپاه ناحیه نکا در پایان خاطرنشان کرد: امروز کشور ما در آرامش به سر برده و از تمام نا امنی هایی که کشورهای دیگر را تهدید می کند در امان است؛ اما بسیج در تمامی صحنه ها به صورت مردمی حضور و در حالت آماده باش قرار دارد.
انتهای پیام/

منبع : نکاآنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴