تاریخ انتشارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۵۷۶۷۵
فعالیت‌های کاندیدا‌های احتمالی مجلس دهم و نمایندگان این حوزه انتخابیه، نگاهی عمیق‌تر بر وظایف و عملکرد‌ها را نمایان می‌کند.
۰
plusresetminus
تکاپوی عجیب و گسترده کاندیدا‌های احتمالی یکی از حوزه های انتخابیه مازندران
به گزارش بلاغ، در انتخابات مجلس نهم، ۲۱۱ هزار نفر در حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی، رأی داده‌اند که نفر اول مجلس نهم با ۵۷ هزار رأی از بین ۱۲ کاندیدای این حوزه به مجلس راه یافت.

حدود ۵۰۰ روز مانده به انتخابات مجلس دهم، شاهد تکاپو و برگزاری جلسات مختلف کاندیدا‌های احتمالی برای حضور در مجلس هستیم که توجه به تبار‌شناسی سیاسی و وزن ملی یا استانی آنها و برنامه‌های احتمالی کاندیدا‌ها به عنوان راهکار مناسبی برای پیش‌بینی‌ها و تصمیم‌هاست.

فرصت اندک تبلیغات برای حضور در مجلس شورای اسلامی و دلواپسی‌های تایید یا رد صلاحیت و جابه‌جایی‌های چینش سیاسی مناطق و افراد و متنفذان مختلف باعث شده تا علاقه‌مندان به حضور در مجلس دهم شورای اسلامی از بیش از هزار روز قبل از زمان رسمی تبلیغات، عزم خود را برای معرفی خود جزم کنند.

حمایت غیر‌مستقیم با حضور علنی و برجسته در جشنواره‌ها و مراسم‌ها و برنامه‌های جشن عروسی و عزاداری گرفته تا جشنواره‌های فرهنگی و هنری و مراسم‌های دینی و مذهبی و اعلام علاقه‌مندی برای خدمت صادقانه و همه‌جانبه به خدمت در حال پر‌رنگ شدن است.

با مطالعه فعالیت‌ها و مسئولیت‌های کاندیداهای احتمالی مجلس دهم حوزه انتخابیه قائم‎شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی و بررسی مسئولیت‌های آنان در محدوده استانی یا ملی، شاهد مسئولیت کمتر از یک چهارم آنان در مناصب انتخابی ملی هستیم و نیمی دیگر دارای مسئولیت استانی و یا شهرستانی هستند.

نزدیک به نیمی از کاندیدا‌های احتمالی مجلس دهم دارای پایگاه اینترنتی هستند که با استفاده از آن می‌توان به برخی از دیدگاه‌های آنان دست یافت.

در بین نامزد‌های احتمالی حضور در مجلس دهم، کاندیدا‌هایی با سابقه حضور در مجالس دوره گذشته، مسئولیت ارشد استانی، مسئولیت فنی در حوزه ملی و استانی و یا معاونت استانداری را نیز شاهد هستیم.

انتخاب برتر و دوری از آرای احساسی با محوریت آرای فامیلی و دوستی‌های با واسطه و رودربایستی‌های سیاسی و اجتماعی باید در اولویت تصمیم برای انتخاب نماینده مجلس شورای اسلامی قرار داشته باشد که با حضور در ضیافت‌های شام یا ناهار و حضور نمادین و بی‌محتوا در اجتماعات عمومی و یا نصب بنر‌های مختلف نامتعارف به دست نمی‌آید و بیان دیدگاه‌های کارشناسی کاندیداها از طریق رسانه‌های مختلفی مانند سایت، نشریات و جلسات کارشناسی و کاربردی و البته با احترام به قوانین کشور در فرصت مناسب و البته بدون اعلام تبلیغات علنی، دست‌یافتنی است.

کاندیدا‌های علاقه‎مند به حضور در مجلس دهم، باید علاوه بر داشتن شخصیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مقبول، مسیر‌های جدید و برنامه‌ها و ایده‌های مناسبی را برای مجلس اعلام کنند و تاکید بر کلیات نمی‌تواند دلیل منطقی برای جایگزینی نمایندگان نقد مجلس کنونی با کاندیدا‌های نسیه‌ای باشد که می‌خواهند بر جای‌پای نمایندگان پای نهند.

گزارش از عمران اکبرنژاد
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴