تاریخ انتشارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۵۷۶۴۹
فرماندار چالوس گفت: این مسئول ابراز کرد: طغیان رودخانه و بروز سیل در منطقه برای مردم دیگر امری غیرمنتظره به حساب نمی‌آید، اقدامات لازم و زیربنایی برای نجات منطقه باید از سوی اداره کل مدیریت بحران استان انجام شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، محمدناصر زندی صبح امروز اظهار داشت: منطقه غرب مازندران و به ویژه چالوس به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی خاص و برخورداری از دو رودخانه پر آب از یک سو و داشتن جاده مواصلاتی چالوس به استان البرز از سوی دیگر همواره شاهد مشکلاتی بوده است.

وی افزود: انهار موجود در سطح شهرستان پاسخگوی حجم آب‌های جاری شده در اثر بارش‌های باران را ندارد.

فرماندار چالوس تصریح کرد: بخش مرکزی شهرستان به دلیل در دست احداث بودن بزرگراه تغییراتی در مسیر عبور آب ایجاد کرده که این امر سبب می‌شود تا در زمان بارندگی آب‌های بالادستی به جای رفتن به سمت رودخانه، به سمت روستاها حرکت کنند و به نوبه خود مشکلات عدیده ای را برای مردم ایجاد کرده است.

زندی بیان کرد: پروژه ساخت بزرگراه در مناطقی خاص دچار مشکل بوده و مراحل اصلاح آن در حال حاضر در حال انجام است، در محدوده شهری به ویژه خیابان فرهنگ، خیابان ۱۷ شهریور و چند خیابان دیگر به واسطه اینکه مردم به حریم رودخانه تجاوز کرده و سبب آن شده‌اند تا خروجی آب از رودخانه کاسته شود، با کمترین بارشی، طغیان رودخانه صورت می‌گیرد.

این مسئول ابراز کرد: طغیان رودخانه و بروز سیل در منطقه برای مردم دیگر امری غیرمنتظره به حساب نمی‌آید، اقدامات لازم و زیربنایی برای نجات منطقه باید از سوی اداره کل مدیریت بحران استان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات شهرستان، لایروبی نشدن نهرهای زراعی است، افزود: لایروبی این نهرها همه ساله توسط خود مردم انجام می‌شد، ولی دیگر مردم با توجه به اینکه در زمین‌های حوزه شهری کشت صورت نمی‌گیرد، مبادرت به انجام لایروبی انهار بین مزارع نمی‌کنند که این امر در زمان بارش سبب آبگرفتگی و طغیان این نهرها می‌شود.

فرماندار چالوس با گلایه از روند فعالیت‌های امور آب منطقه‌ای مازندران، بیان کرد: این اداره کل باید قبل از وقوع سیلاب، رودخانه‌ها را به موقع لایروبی کند که متاسفانه این امر به خوبی انجام نمی‌شود، شاید دلیل اصلی آن نبود اعتبارات کافی برای این بخش باشد.

وی با اشاره به اینکه بودجه تخصیص یافته به این شهرستان در مقابل مشکلات آن ناچیز است، افزود: شرایط خاص چالوس و وجود دو رودخانه حفاظت شده کشوری در آن می‌طلبد اقداماتی متناسب با وضعیت موجود در شهرستان صورت گیرد.

زندی با بیان اینکه مشکلات شهری در حیطه شهرداری در حال پیگیری و رفع است، اذعان کرد: با همکاری مدیرکل مدیریت بحران مازندران پروژه‌ای را با نام کانال انحرافی آب‌های سطحی ویژه شهرستان چالوس طراحی کردیم.

این مسئول یادآور شد: در زمان بارش باران آب‌های سطحی جاری شده از بالادست شهرستان عمدتاً سبب بروز مشکلاتی نظیر آبگرفتگی و سیلاب می‌شد، اجرای این کانال نیازمند تخصیص بودجه استانی است لذا با انجام این پروژه آب های سطحی مشکل آفرین از مبدأ، کنترل و به سمت مقصد مورد نظر هدایت خواهد شد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴