گزارش از زندگی شهید جاویدالاثر مهدی آغاسی

عکس/شهیدی که نخستین قدم های شهادت را با تغییر رفتار برداشته بود

تاریخ انتشارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۵۷۶۳۸
خواهر شهید: وقتی مهدی به مرخصی می آمد، موقع شالی کشاورزان بود، درآن زمان پدر یک زمین داشت، به او می گفت: برای کارگران زمین نان ببرد، با هزینه ای که خودش جمع کرده بود می رفت و برای کارگران صبحانه می خرید.
۰
plusresetminus
بلاغ-شهید مهدی آغاسی در شامگاه چهارم مردادماه سال 1346 در شهرستان بابلسر دیده به جهان گشود. انتخاب نام وی با والدینش بود و مادر علت این نامگذاری را

شفاعت ائمه در روز قیامت بیان می کند.

شهید تحصیلاتش را در شرایط سخت مادی سپری کرد. او دروان ابتدائی را در مدرسه طالقانی و مقطع راهنمائی را در مدرسه شبانه امیرکبیر پشت سرگذاشت.

از آنجا که دوران تحصیل او با آغاز انقلاب اسلامی همراه بود، در اکثر راهپیمائی ها شرکت می کرد و در مواجهه با منافقین و گروه های ضدانقلاب مخالفتش را صراحتاً اعلام مي كرد.

پس از پیروزی انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی و اعزام چند تن از دوستان نزدیکش به مناطق جنگی، شور و شوق عجیبی در او پدید آمد، به طوری که خصوصیات اخلاقی اش دچار تحول شد.

آری! مهدی نخستین قدم های شهادت را با تغییر رفتار برداشته بود. او در سن 17 سالگی، به طور داوطلبانه به جبهه های حق علیه باطل شتافت؛ یک بار هم بر اثر اصابت ترکش، دست راستش مجروح شد.

سرانجام این عاشق بی قرار، در 28 خردادماه سال 1366 در منطقه زبیداد در حالیکه 18 ماه از خدمت مقدس سربازی را سپری کرده بود به ندای جان بخش پروردگارش لبیک گفت و جان را در راهش ارزانی داشت. پیکرپاک و مطهر شهید تاکنون مفقود می باشد.



فرازهايی از وصیتنامه شهید

مالی از دنیا ندارم، فقط از خانواده خود می خواهم ادمه دهنده راه امام و شهیدان باشند. برادران و خواهران با هم صمیمی و با محبت دور هم جمع شوند و پدر و مادر را تنها نگذارند. از مادرم می خواهم مقاوم و استوار و صبور باشند، مثل مادران، حرکاتی زینب گونه داشته باشند.

یادها و خاطره ها

برادر شهید: وقتی مهدی برای آخرین بار به منطقه می رفت، سرش را از شیشه اتوبوس بیرون آورد و به من گفت: مجیدجان مرا ببخش. گقتم: مگه چي شده؟ گفت: این بار برگشتنم خیلی سخت است.

خواهر شهید: وقتی مهدی به مرخصی می آمد، موقع شالی کشاورزان بود، درآن زمان پدر یک زمین داشت، به او می گفت: برای کارگران زمین نان ببرد، با هزینه ای که خودش جمع کرده بود می رفت و برای کارگران صبحانه می خرید./ع
 

منبع : مشهدسر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴