رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تنکابن:

مدارس در فرهنگ‌سازی ترافیک نقش برجسته ای دارند

تاریخ انتشارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۵۷۶۲۹
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان تنکابن گفت:‌ مدارس در فرهنگ‌سازی ترافیک از جایگاه والایی برخوردار هستند و این توان را دارند که امنیت ترافیکی جامعه را ارتقاء دهند.
۰
plusresetminus
بلاغ- سرگرد سعید سیدی در گفتگو با خبرنگار تنکابن24 اظهار داشت:‌ مدارس به عنوان پایگاه مهم فرهنگی علاوه بر فرهنگ‌سازی ترافیک جامعه نقش مهم و برجسته‌ای را در ارتقاء امنیت ترافیکی داشته و می‌تواند از همان دوران کودکی آینده‌سازان ما را با اهمیت این موضوع آشنا کند.

وی به طرح‌های پلیس راهنمایی و رانندگی تنکابن در آغازین روزهای بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در نقاط مختلف استان برای پیشگیری از حوادث و سوانح رانندگی در معابر شهری به خصوص در محل‌های تردد دانش‌آموزان به عنوان همیاران پلیس تدابیر ویژه‌ای اندیشیده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان تنکابن افزود:‌ همه ساله با همکاری و مشارکت آموزش و پرورش و مدارس، این طرح‌ها اجرا شده که امسال نیز این طرح‌ها با برنامه‌ریزی اصولی اجرا می‌شود.

سرگرد سیدی نقش والدین را در پیشگیری از حوادث رانندگی برای دانش‌آموزان یادآور شد و تصریح کرد: والدین می‌توانند همسو با اهداف آموزشی، تربیتی و رعایت برخی از قوانین مهم از جمله عبور از چراغ‌ها و محل‌های خط‌کشی شده و انتخاب سرویس مطمئن در این موضوع یاری گر فرزندان و دانش‌آموزان خود باشند.

وی دانش‌آموزان را به رعایت برخی قوانین ساده اما تأثیرگذار در امنیت ترافیکی فرا خواند و بیان کرد: عبور از محل‌های خط‌کشی شده، استفاده از پل‌های موجود در خیابان‌های عریض و طویل و مراقبت از هر دو طرف در هنگام عبور از عرض خیابان‌ها هر چند مسائل بسیار ساده است اما نقش مهمی را در سلامت دانش‌آموزان دارد.

سرگرد سیدی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: همه این موارد جزء الزامات تضمین سلامت دانش‌آموزان در گذر از معابر و خیابان‌هاست که در صورت رعایت می‌تواند سلامت آنها را تضمین کند و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی درست و صحیح زمینه برای بهره‌برداری اصولی از دانش ترافیک و رعایت موارد ایمنی مؤثر و کارآمد باشد./ع

منبع : تنکابن24
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴