اظهارات مربیان پس از روز دوم هفته چهاردهم لیگ/

از تحریم کنفرانس‌خبری تا کمک یک مهندس به برد تیم

تاریخ انتشارجمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸
کد مطلب : ۵۷۵۳۳
در روز دوم هفته چهاردهم لیگ برتر مربیان تیم‌ها اظهار نظرهای مختلفی درمورد بازی‌ها داشتند.
۰
plusresetminus
بلاغ-هفته چهاردهم لیگ برتر در روز دوم با انجام 5 دیدار به پایان رسید که در مهمترین بازی تیم فوتبال تراکتور سازی تبریز مقابل استقلال تهران با نتیجه 2 بر 2 به تساوی رسید

برنامه، نتایج کامل و جدول رده بندی لیگ برتر

در پایان این دیدارها سرمربیان تیم ها درخصوص بازی به خبرنگاران و رسانه ها پاسخ دادند:

ملوان 1 - 3  ذوب آهن

سرمربی ملوان: از داشتن چنین بازیکنانی خجالت می‌کشم

استوان مویسیلوویچ پس از شکست خانگی 3 بر یک مقابل ذوب آهن در نشست خبری، در مورد اینکه چرا از بازیکنان در پست‌های غیرتخصصی استفاده کردید، گفت: پیش از اینکه حرف بزنم یک روز میهمان تمرینات ما باشید و همه چیز را از نزدیک ببیند و بدانید چه تمریناتی انجام می‌دهیم. آقای عزیز و محترم بازی را با روش 4-3-3 شروع کردیم اما این 4-3-3 دلخواه من نیست. تیم من با این روش روی زمین باید بازی کند و بارها به بازیکنان گفتم که زمینی بازی کنید وگرنه این روش آن چیزی نیست که من بخواهم .امروز خجالت می‌کشیدم که سرمربی این تیم باشم اما چون من این بازیکنان را نیاوردم و تیم را نبستم نمی‌توانم بگویم خجالت می‌کشم.

وی ادامه داد: امروز 80 تا 85 دقیقه بازیکنان در زمین راه می‌رفتند و از نظر جسمانی وضع خرابی دارند و از نظر تاکتیکی هم مناسب نیستند. گاهی اوقات این تیم 45 دقیقه دوام می‌اورد مثل بازی در فولاد و گاهی هم مثل بازی امروز فقط 13 دقیقه دوام دارد. کیفیت بازیکن منظورم داشتن دانش فوتبالی، منضبط بودن و خوب بودن و بی‌صبرانه برای بازی تشنه و گرسنه بودن است. مگر شما فکر کرده‌اید که برای ابراز احساسات به سکوها آمده‌ام؟! تشریف بیاورید در تمرینات مشخص است که در ثانیه‌ها و دقایق تمرینات چه می‌کنیم و آن چیزی که می‌گویم این است که تیم نیاز به تغییرات ساختاری دارد.

وی ادامه داد: بهترین بازیکن ملوان فقط عزیز معبودی بود شاید تعجب کنید اما معبودی تنها بازیکنی بود که در  طول 90 دقیقه می‌جنگد و می‌دود و شاید اشتباه هم بکند اما او تنها بازیکن ملوانی است که 90 دقیقه تلاش می‌کند. منظورم این است که در فوتبال لیگ برتر مدام باید به بازیکن بگویی بدوی و تلاش کنی! حتی از گفتن این حرف به بازیکن لیگ برتری هم خجالت می‌کشم. برخی شرایط خارج از فوتبال هم دست به دست هم داد که باعث شد این نتیجه عجیب وغریب رخ بدهد.

مویسیلوویچ در مورد تغییرات زیاد در خط هافبک و دفاع ملوان و اینکه این تیم نیاز به شوک در تغییر ترکیب تیم دارد، گفت: منظور شما چیست؟ در زمین چه باید بکنیم؟ فوتبال است و ملوان هم اولین تیمی در دنیا نیست که یک بر صفر از حریف پیش افتاده باشد و بعد هم بازنده شده باشد. همان حرف‌هایی که زدم که اگر اشتباه نمی‌کردیم در خط دفاع و آن گل گرفته می‌شد بازنده نمی‌شدیم.

سرمربی ذوب آهن: ملوان حرفی برای گفتن نداشت

یحیی گل‌محمدی بعد از پیروزی 3 بر یک مقابل ملوان در نشست خبری گفت: نیمه اول بازی تحت تاثیر اشتباه سوت داور بود که یک پنالتی به سود ملوان گرفت و این نیمه اصلا نیمه خوبی برای ملوان و ذوب آهن نبود و بار فنی نداشت که دلیلش هم به خاطر زمین خراب انزلی بود.

وی ادامه داد: در نیمه دوم می‌دانستیم که می‌توانیم بازی را برگردانیم. از بچه‌ها ممنون هستم انرژی زیادی گذاشتند و به تک تک آنها که با غیرت بازی کردند تبریک می‌گویم. ملوان حرف آنچنانی برای گفتن نداشت و یک برد خوب برای ما بود و توانستیم خودمان را از آن حالت خارج کنیم.


استقلال خوزستان 2 - 0 سایپا

مربی استقلال خوزستان: بازی مرگ و زندگی را مقابل سایپا بردیم

ویسی سرمربی استقلال خوزستان با وجود اینکه تیمش پیروز دیدار امروز بود اما در نشست خبری حاضر نشد و مربی این تیم را به جای خود فرستاد.

سیداکبر پورموسوی در نشست خبری پس از بازی با سایپا اظهارکرد: همانطور که قبلا گفته بودم این بازی، بازی مرگ و زندگی است و خوشحالیم که این بازی را بردیم.

وی افزود: کسب این سه امتیاز را به هواداران استقلال خوزستان تبریک می گویم و خوشحالم که در این دیدار، توانستیم با تلاش و همت بازیکنان مقابل تیم بزرگی به نام سایپا حداکثر امتیاز رابه دست آوریم.

وی با اشاره به تعطیلی سه روزه لیگ برتر گفت بعد از این استراحت سه روزه برای بازی بعد که آخرین بازی نیم فصل ماست خود را آماده می کنیم.

مربی استقلال خوزستان در پاسخ به سوالات مکرر خبرنگاران در مورد علت عدم حضور عبدالله ویسی به این جمله بسنده کرد که: برای وی کاری پیش آمد و رفت!

سرمربی سایپا: این ضعیف‌ترین بازی ما بود

مجید جلالی در نشست خبری پس از دیدار تیم‌های استقلال خوزستان و سایپا گفت: در ابتدا از شما خبرنگاران به دلیل عدم حضورم در نشست خبری پیش از بازی عذر می‌خواهم اما درباره امروز باید بگویم که امروز یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های ما در لیگ چهاردهم رقم خورد و دلیلش هم فشردگی بازی‌ها و تعطیلی چند روزه اخیر بود.

وی ادامه داد: البته حریف هم با دوندگی و تلاش زیادی که از خودشان نشان دادند به نتیجه دلخواه رسیدند.

جلالی در پایان افزود: از این فرصتی که به دست آمده استفاده می‌کنم و از همه پیشکسوتان، اهالی ورزش و مردم خوزستان که در ایام فوت پدرم با من همدردی کردند تشکر می‌کنم.



صباي قم 1 - 2 نفت تهران

سرمربی صبا: پسرخاله فوتبالی ندارم

صمد مرفاوی سرمربی تیم فوتبال صبا پس از شکست دو بر یک صبا مقابل نفت اظهار داشت: مستحق شکست نبودیم بازی می‌توانست با تساوی به پایان برسد. بازی پایاپایی بود.

وی با اشاره به نیمکت دو تیم گفت: دست من خالی است شما نیمکت نفت را ببینید که بازیکنان ملی‌پوش نشسته بودند اما اگر بازیکن من مصدوم می‌شود نمی‌توانم کاری انجام بدهم و دستم خالی است. ما با این حال بازی پایاپایی انجام دادیم و تیم نفت روی دو ضربه ایستگاهی به گل رسید. اشتباه مدافع و دروازه‌بانمان باعث شد این اتفاق رخ دهد.

سرمربی صبا در مورد اینکه برخی افراد معتقد بودند از بازیکنان سفارشی در زمین استفاده می کنند تاکید کرد: چنین موضوعی صحت ندارد. من پسرخاله و پسرعمه فوتبالی ندارم. ما بضاعتمان همین است . چنین نفراتی را دارم و نمی‌دانم چه کنم. آنهایی که این حرف‌ها را می‌زنند تا حالا سر تمرین ما هم نیامدند و اصلا بازیکنان را نمی شناسند.

سرمربی نفت تهران: بازی می‌توانست مساوی تمام شود

علیرضا منصوریان پس از پیروزی 2 بر یک نفت تهران مقابل صبای قم اظهار داشت: بازی می‌توانست با نتیجه تساوی هم به پایان برسد. تیم مرفاوی قابل احترام است و می‌توانستیم از این دیدار یک امتیاز بگیریم. بازی پایاپایی بود و روی هنرمندی ایمان مبعلی توانستیم برتری را از آن خود کنیم. به هر حال او مهندس زدن ضربه ایستگاهی است.

وی ادامه داد: صبا می‌توانست در دقایق پایانی به گل تساوی برسد با این حال از بازیکنانم تشکر می‌کنم که 3 امتیاز بازی را توانستیم به دست بیاوریم.

سرمربی نفت خاطرنشان کرد: تفاوت ما و صبا در دو بازیکن و تجربه‌مان خلاصه می شود. لئوناردو پادوانی و مبعلی را داریم البته صبا هم تیم خوبی دارد و خوب بازی کرد. ما شانس داشتیم که موقعیت‌هایمان به گل تبدیل شد و توانستیم پیروز شویم.




پديده مشهد 0 - 0 فولاد خوزستان

سرمربی پدیده: زمین ما افتضاح بود

علیرضا مرزبان سرمربی تیم فوتبال پدیده خراسان در خصوص تساوی تیمش مقابل فولاد خوزستان گفت: طبق انتظاری که داشتیم می‌خواستیم در نیم فصل اول 20 امتیاز به دست بیاوریم اما فعلا نتوانستیم و فقط آخرین شانس ما بازی با ذوب‌آهن است.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط آب وهوایی و کیفیت بد زمین نتوانستیم بازی مناسبی را انجام دهیم اما باید بگویم که در این بازی شانس‌های گل داشتیم که از آنها استفاده نکردیم هرچند که قهرمان فصل قبل را تحت فشار گذاشتیم و تیم برتر میدان بودیم و از این جهت خوشحالم که لیاقت برد را داشتیم.

سرمربی تیم فوتبال پدیده خراسان درباره شایعاتی مبنی براینکه این تیم لیست مازاد دارد تصریح کرد: لیست مازاد توهین بزرگی به بازیکنان است اما بحث ما این است که چه بازیکنی می‌تواند به تیم کمک کند و چه بازیکنی نمی‌تواند اما ما نیاز داریم که تیم را ترمیم کنیم و باید با سازمان لیگ صحبت کنیم تا ببینیم استفاده از 18 بازیکن بزرگسال چه کمکی می‌تواند به فوتبال بکند.

وی درباره صحنه مشکوک و آفساید که او به داور معترض بود افزود: صحنه مشکوکی بود که من درباره آن اعتراض کردم اما کارشناسان باید در این خصوص صحبت کنند.

وی در مورد اینکه در بازی امروز 4 بازیکن خارجی همزمان در این تیم بازی کرده تصریح کرد: طبق قانون از یک بازیکن آسیایی و سه بازیکن غیرآسیایی می‌توانیم استفاده کنیم.

مرزبان در پایان خاطرنشان کرد: کیفیت زمین امروز افتضاح بود و مسئولان ورزش استان خراسان باید به این مسئله رسیدگی کنند چراکه این زمین اعتبار استان است.

سرمربی فولاد خوزستان: تساوی با پدیده عادلانه بود

اسکوچیچ سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره تساوی تیمش مقابل پدیده گفت: اگر وضعیت بازی را بررسی کنیم می‌بینیم که در نیمه اول ما خوب بودیم و می‌توانستیم به گل برسیم اما در نیمه دوم پدیده بهتر از ما کار کرد و به نظرم به این دلیل می‌توان گفت که تساوی در این بازی عادلانه بود. البته این بازی برای ما باخت به حساب می‌آید چرا که از نحوه بازی تیمم راضی نیستم.

وی ادامه داد: در نیمه اول یک بازی فیزیکی انجام دادیم و البته سردی هوا هم باعث شد تا بازیکنان در نیمه دوم کمی کم بیاورند.

وی در مورد داوری این دیدار هم افزود: در خصوص داوری صحبتی ندارم.

اسکوچیچ درباره اینکه با این تیم در راه رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد و آیا قصد تقویت تیم را دارند افزود: از نظر فوتبالی خوب بازی می‌کنیم اما در آسیا نیاز داریم که تیم تقویت شود.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره از دست بختیار رحمانی هم تصریح کرد: او رباط پاره کرده و نمی‌تواند ما را همراهی کند اما من عادت کردم که اینطور زندگی کنم.

وی در پایان درباره تیم پدیده هم اظهار داشت: من دوست ندارم درباره تیم حریف حرف بزنم.



تراکتور سازی 2 - 2 استقلال تهران

سرمربی تراکتورسازی: استقلال شانس آورد

رسول خطیبی پس از تساوی 2 بر 2 تراکتورسازی مقابل استقلال اظهار داشت: اول که باید دو نکته را بگویم اول اینکه باید افتحار کنیم به هواداران تراکتورسازی نه فقط تبریزی‌ها بلکه تمام ملت ایران باید به آنها افتخار کنند. دومین موضوع این است که افتخار می‌کنم به بازیکنانم که با وجود اسم نداشتن این گونه بازی می‌کنند. جرات داشتند که بازی عقب افتاده را 2 بر یک کردند.

وی افزود:تراکتورسازی همیشه مظلوم قرار گرفته است امروز هم اینگونه بود. امروز فغانی کمی ملاحظه بازی بعدی استقلال را کرد. حیدری و کرار باید اخراج می‌شدند اگر بازیکنان ما بودند قطعا اخراج می‌شدند. بازی‌ای که این قدر سرعت دارد و 2-3 دقیقه باید وقت اضافه می‌گرفتند 5 دقیقه وقت اضافه گرفتند از این موضوع تعجب کردم. سرعت بازی بالا بود. فوتبال زیبایی ارائه کردیم این نیست که همیشه زیبا بازی کنیم و برنده باشیم. تجربه‌ای کسب کردیم که باید پیش‌بینی کنیم تا دیگر این اتفاقات نیفتاد. از بازی بازیکنانم راضی هستم به خصوص در نیمه دوم.

خطیبی افزود: اعتقاد دارم فغانی بهترین داور آسیاست اما همه اشتباه می‌کنند. دلیل 5 دقیقه وقت اضافه گرفتن و کارت ندادن را نمی‌دانم؟ تیم ما نشان داد که لیاقت قهرمانی دارد. حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و هواداران نگران نباشند و این 2 امتیاز را در دیدارهای آینده جبران خواهیم کرد.

سرمربی تراکتورسازی در خصوص عدم حضور سرمربی استقلال در کنفرانس مطبوعاتی گفت: قلعه‌نویی برای این تیم زحمت کشیده و دلیلش را باید از خود او بپرسید.

خطیبی گفت: من همیشه تیم خود را تیم می بینم و دوست دارم جایگزین‌ها خوب باشند همه بازیکنان بزرگ هستند از همه بازیکنانم راضی هستم.

وی تاکید کرد: تماشاگران فوتبال تراکتورسازی را دیده‌اند و نظر همه اهالی فوتبال هم همین است که کمتر تیمی در ایران این گونه بازی می‌کند. هواداران هیچ وقت تراکتورسازی را تنها نمی گذارند اگر می خواهند تیم قهرمان شود باید باشند بالای 50 درصد نتایج تیم به خاطر حضور این هواداران است.

سرمربی تراکتورسازی در مورد اینکه به جدول نگاه نمی کند گفت: تا کنون نگاه نکردم فقط می دانستم سپاهان دوم جدول آمد. دونده که پشت خود را نگاه کند به استرس خواهد رفت. ما اصلا به جدول نگاه نمی کنیم و همیشه به بالا نگاه می کنیم. همین طور که صدر جدول را به راحتی به دست نیاوردیم به راحتی هم از دست نخواهیم داد.

سرمربی تراکتورسازی در مورد قضاوت داور تصریح کرد: در بازی با سپاهان گل آفساید بود و این بازی هم 2 بازیکن اخراج نشد به همین خاطر می گویم مظلوم هستیم چون نفری در فدراسیون نداریم در این زمینه موفق نمی‌شویم امیدوارم در آینده با قدرت شرکت کنیم. تماشاگران را نداشته باشیم نمی توانیم کاری کنیم همیشه مظلوم قرار گرفتیم.

خطیبی در مورد انسجام تیمی تراکتورسازی برای بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا و نگران نیست که در دقایق پایانی گل می خورند، گفت: فکر می کنم گل در دقایق پایانی کم تجربگی ما نبود و خوش شانسی بازیکنان استقلال بود.

در حالی که قرار بود امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال استقلال پس از پایان دیدار تیم‌های تراکتورسازی تبریز و استقلال در سالن نشست خبری حاضر شود، وی از این کار امتناع کرد و به جای خود جواد زرینچه را به این نشست فرستاد.

این موضوع باعث شد تا خبرنگاران حاضر  به دلیل حضور نیافتن سرمربی استقلال، نشست را تحریم کنند.
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴