تاریخ انتشارجمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
کد مطلب : ۵۷۵۲۵
معاون وزیر خارجه روسیه، اعلام کرد که موافقتنامه کشورش با ایران درباره خروح مواد هسته‌ای شاید بخشی از توافق نهایی ایران و شش قدرت جهانی باشد.
۰
plusresetminus
بلاغ- سرگئی ریابکو، معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد این کشور، اعلام کرد که موافقتنامه کشورش با ایران درباره خروح مواد هسته‌ای شاید بخشی از توافق نهایی ایران و شش قدرت جهانی باشد.

وی گفت: "برای توافق بر روی الگویی خاص برای انتقال مواد هسته‌ای ایران به روسیه برای تولید سوخت هسته‌ای برای رآکتور بوشهر تمام پارامترهای توافق نهایی باید ابتدا هماهنگ شوند. شرکای ما می‌دانند که چنین فرصتی وجود دارد. ما تنها پس از طرح ترتیبات کلی باید تمام مسائل مرتبط با آن را در نظر بگیریم."

چنین توافقی بین مسکو و تهران ممکن است بخشی از توافقنامه شود تا به هدف اصلی این توافق کمک کند - یعنی احیای اعتماد جامعه بین‌المللی درباره ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران.

ربایکوف گفت: "بدون یک توافق مشترک نمی‌توان به این امر دست یافت اما کمک خواهد کرد که به یک مصالحه مشترک نزدیک شویم."

وی پس از برگزاری نشست داخلی اعضای گروه ۱+۵ در وین گفت: "فکر می‌کنم که فرصت دستیابی به توافق در حال ظهور است. در این نشست تمام مسائلی که مانع دستیابی به یک توافق بوده و منابع کلیدی اختلاف هستند، مورد بررسی قرار گرفتند."

ریابکوف افزود: "تمام طرف‌ها بدون استثنا ایده‌های بیشتری را مطرح کردند. این اراده وجود دارد که تمام این ایده‌ها به نحوی کنار هم گذاشته شوند تا مصالحه‌ای کلیدی در زمان مقرر به دست آید."/ع
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴