تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۰
کد مطلب : ۵۷۲۴۱
۰
plusresetminus
بلاغ-واقعه کربلا یکی از پررنگ ترین و پربارترین حوادث تاریخ است که از آن می توان درس های زیادی را آموخت، درس هایی چون آزادی، ایثار، گذشت، فداکاری، استقامت، «نه به مذاکرات بی پایه و اساس»، شرف، ظلم ستیزی و دین داری.

هم‌زمان با این ایام که جهان اسلام در سوگ و عزاداری خاندان اهل بیت عصمت و طهارت به سر می برند، بار دیگر اتفاقات تلخی در کشور موروثی، دست نشانده و خودفروش عربستان سعودی به وقوع می پیوندد که بر اساس آن قریب به ۹ مسلمان شیعه ای که در خیابان به یاد مظلومیت خاندان آل الله به سر و سینه می زدند را به شهادت رسانده اند.

سعودی ها که همواره به تأسی از غرب از آزادی بیان و حقوق بشر دم می زدند، خود بارها خواسته یا ناخواسته از بزرگ‌ترین ناقضان آن بودند و کمترین توجهی نیز به این امر از سوی مدعیان پوشالی غربی نمی شود.

غرب نیز که همواره بر تحقق خواسته های امپریالیستی خود پافشاری می کند، هرگونه اعتراض و یا هشدار به این کشور را نیز برای خود ممنوع اعلام کرده و عملاً دستان سعودی ها را برای ارتکاب جنایت های بیشمارشان باز گذاشته است.

اما این بار شهادت ۹ تن از شیعیان عربستان باری دیگر خط بطلانی بر تفکر دین‌مدارانه سعودی های وقیح کشیده و افکار عمومی را بار دیگر علیه خود دیده است.

این اعمال در عربستان در حالی اتفاق می افتد که چندی پیش حکم اعدام مجاهد شیعه این کشور «شیخ نمر النمر» با اعتراض و مقاومت طیف عظیمی از مسلمانان جهان رو به رو شد و به نظر می رسد که به شهادت رساندن این عزاداران مقدمه ای برای عادی سازی این امر در عربستان است تا جایی که بتوانند کمی از فشار افکار عمومی برای اجرای این حکم خود کم کنند و این شیخ مجاهد را به شهادت برسانند.

در واقع این امر که با فشار مردم و افکار عمومی بر دولت موروثی سعودی ها ایجاد شده بود، نیازمند زمینه ای برای عادی شدن این قضیه داشت، لذا از فرصت به دست آمده در محرم الحرام استفاده کردند و مسیر را نیز به سمتی کشاندند که عاملان این امر را یک گروه عربستانی جدای از دولت نام نهادند.

بنابراین تطهیر دولت عربستان و عادی سازی از مهم‌ترین بازخوردهای این فاجعه عظیم بوده که قطعاً از سوی شیعیان این کشور بدون پاسخ نخواهد بود، بی شک این وقایع و ادامه دار بودن آن اراده ای عظیم در بین این مردم به وجود خواهد آورد که نتیجه ای چون انقلاب مردم یمن را می توان برای آن متصور بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴