تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۵۷۰۶۲
با سقوط نخستین فضاپیمای گردشگری فضایی جهان، بسیاری از تحقق این رؤیا در آینده نزدیک ناامید شدند.
۰
plusresetminus
بلاغ- در جریان حادثه سقوط فضاپیمای گردشگری فضایی جهان، کمک‌ خلبان فضاپیمای شرکت ویرجین گلکسی که بخشی از پروژه گردشگری فضایی «ریچارد برانسون»، میلیاردر انگلیسی بود، کشته شد و حال خلبان نیز وخیم گزارش شده است.

این فضاپیما که  با هزینه‌ 162 میلیون پوندی طراحی و ساخته شده، دارای چهار موتور جت بود، پس از پرواز پایگاه هوایی و فضایی موهاوی ایالت کالیفرنیا به دلایل نامعلومی سقوط کرد که این حادثه می تواند به نگرانی ها از ایمنی و امنیت گردشگری فضایی را افزایش دهد.

در گذشته نیز کارشناسان از مشکلاتی در بخش‌ فناوری‌های ماهواره‌ای این پروژه سخن گفته بودند که با پیوستن شرکت گوگل و افزایش همکاریها با سازمان ناسا و سازمان علوم و فضایی آمریکا با شرکت برانسون این نگرانی‌ها برطرف شد.

 

 

برانسون نخستین گام برای اجرای این پروژه را در سال 2006 برداشت و در آن زمان اعلام کرد تا قبل از سال 2015 نخستین گردشگران فضایی را با فضاپیمایش که گنجایش حمل شش گردشگر را دارد، به فضا می فرستد که با این حادثه حداقل باید یکسال دیگر منتظر ماند.

تا کنون حدود 800 نفر برای سفر به فضا به عنوان گردشگر فضایی توسط فضاپیمای ویرجین گلکسی با پرداخت مبلغ 250 هزار دلار ثبت‌نام کرده‌اند که از آن جمله می‌توان «اشتون کارچر»، راننده‌ فرمول یک، «استفن هاوکینگ»، فیزیکدان، «آنجلینا جولی» و «برد پیت»، دو چهره‌ هالیوود  و «پیرس مورگان» مجری اشاره کرد./آ

منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴