تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۵۵۱۰۱
اگر اسپانسر باشگاه به گفته وزارت ورزش تاکنون ۱۰ میلیارد تومان به باشگاه پرسپولیس تزریق کرده، پس چرا بازیکنان این تیم هنوز از عدم پرداخت مطالباتشان گله‌مند هستند.
۰
plusresetminus
بلاغ- هفتم اردیبهشت ماه امسال، اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس از سوی وزارت ورزش و جوانان معرفی شدند.‌ یک روز بعد یعنی هشتم اردیبهشت ماه در اولین جلسه هیئت مدیره جدید که در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، اعضای هیئت مدیره با قبول پیشنهاد وزارت ورزش، علیرضا رحیمی را به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه انتخاب کردند.

انتخاب رحیمی در حالی اتفاق افتاد که از چند روز قبل از اعلام نام مدیرعامل جدید باشگاه، رسانه‌ها اعلام کرده بودند که رحیمی گزینه نهایی مدیرعاملی پرسپولیس خواهد بود. این در حالی بود که چند نفر از اعضای هیئت مدیره در نظر داشتند که یکی از سرمایه گزاران اصلی اسپانسر و یا حداقل گزینه مورد نظر آنها مدیرعاملی پرسپولیس را بر عهده بگیرد.

پیش از این اتفاق و قبل از اعلام مدیر عامل، سه نفر از اعضای کنونی هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس با حضور در دفتر دادکان رسما اعلام کرده بودند که هیئت مدیره جدید خواهان مدیرعاملی او در باشگاه پرسپولیس است. اما همان طور که اشاره شد وزارت ورزش با این انتخاب هیئت مدیره مخالفت کرد.

با این حال از انجایی که علیرضا رحیمی گزینه مدیرعاملی هیئت مدیره نبود، انتخاب این مدیر به عنوان مدیرعامل، سر اغاز تمام اختلافات مدیریتی در باشگاه پرسپولیس بود.

وزارت ورزش با یک سیاست و هدف مشترک بعد از پایان لیگ سیزدهم هیئت مدیره و مدیرعامل جدید پرسپولیس و استقلال را انتخاب کرد.

نکته قابل تامل  در اغاز مشکلات باشگاه پرسپولیس اینجا بود که مدیریت استقلال توانست ستاره‌های لیگ را در فصل نقل و انتقالات جذب و قرارداد ملی‌پوشان این تیم را هم تمدید کند.
هواداران پرسپولیس اما به دنبال رسیدن به جواب این سوال بودند که چرا این اتفاق برای باشگاه محبوب آنها رخ نداد!
 
 
 محمدرضا خلعتبری و سیدجلال حسینی، محسن مسلمان بر خلاف نظر علی دایی  و حتی خود علیرضا رحیمی به خاطر اینکه باشگاه حاضر نبود مبلغ مورد نظر برای قراردادان را پرداخت کند، قید تمدید قرارداد را زدند.

سخت‌گیری هیئت مدیره برای رعایت قانون سقف بودجه هم باعث شد که  مدیرعامل در جذب ستاره‌های لیست علی دایی همچون امید ابراهیمی، عبدالله کریمی، احمد آل نعمه و ... به مشکل بر بخورد و به این ترتیب لیست باشگاه در جذب بازیکنان مورد نظر کادر فنی ناکام ماند.
این اتفاقات در شرایطی رخ داد که  نظارت وزارت ورزش روی هر دو باشگاه وجود داشت. استقلال توانست قرارداد گران ترین بازیکن فوتبال ایران یعنی آندرانیک تیموریان و خسرو حیدری و سایر ملی‌پوشان خود را  تمدید کند. اما در باشگاه پرسپولیس مشکل خلعتبری و سیدجلال حل نشد.به هر صورت در ابتدای فصل شایعاتی پیرامون تلاش بعضی از اعضای هیئت مدیره پرسپولیس برای حضور یک مربی خارجی در پرسپولیس به جای علی دایی در رسانه‌ها منتشر شده بود. اما قرارداد گران علی دایی و کادر فنی پرسپولیس، علنا این اختیار را از هیئت مدیره گرفت که بتوانند در کادر فنی تغییرات انجام بدهند.

در چنین شرایطی لیگ چهاردهم شروع شد و پرسپولیس  بر خلاف انتظار در دو هفته ابتدایی نتوانست نتایج قابل قبولی کسب کند. بعد از نتایج ضعیف تیم بود که  هیئت مدیره تشکیل جلسه اضطراری داد. جلسه‌ای که در آن وقتی بحث قرارداد هشت میلیاردی و دویست میلیون تومانی کادر فنی به میان آمد حاشیه‌هایش به اوج خود رسید و رسما خبر اولتیماتوم به علی دایی و احتمال تغییر مدیرعامل و سرمربی در رسانه‌ها منتشر شد. نکته ای که باعث شد علیرضا رحیمی مصاحبه تندی علیه اعضای هیئت مدیره به ویژه حمیدرضا سیاسی در رسانه‌ها انجام بدهد و از رئیس جمهوری رسما درخواست کرد تا رسما به اتفاقات باشگاه پرسپولیس رسیدی کند.
 
 
بلافاصله بعد از مصاحبه رحیمی و شروع جنجال‌های رسانه ای جلسه فوق‌العاده هیئت مدیره در وزارت ورزش برگزار شد و امیررضا خادم سعی کرد که رحیمی و سیاسی را با هم آشتی بدهد. اتفاقی که در ظاهر رخ داد. اما اختلافات سر جای خود باقی ماند.

اختلفات مدیریتی در باشگاه پرسپولیس باعث شده که وضعیت اقتصادی این تیم هم سروسامان نداشته باشد. هرچند مدیران وزارت ورزش قبل از شروع لیگ اعلام کردند که شرکت بهنام پیشرو کیش با عقدی قرارداد معتبر، اسپانسرینگ باشگاه را به مبلغ سی میلیارد تومان بر عهده خواهد گرفت اما اسپانسر سی میلیاردی هم باعث کم شدن مشکلات تیم نشد.

جدا از بحث ماهیت شرکت بهنام پیشرو کیش و حرف و حدیث‌هایی که درباره زمان ثبت این شرکت و هم‌چنین فعالیت‌های آنها وجود داشت، در چند ماه گذشته ابهامات بسیار زیادی درباره وضعیت همکاری این شرکت با پرسپولیس در رسانه‌ها منتشر شده است.

مدیران وزارت ورزش در حالی خبر داده اند که تا کنون این شرکت مبلغ ده میلیارد تومان به حساب پرسپولیس واریز کرده است که باشگاه در حال حاضر با مشکلات عدیده مالی روبه رو است. واقعیت و اتفاقات داخلی باشگاه و تیم پرسپولیس با انچه که مسئولان در مصاحبه‌های خود اعلام می‌کنند اصلاهم‌خوانی ندارد و همین دو‌گانگی در حرف و عمل، نگرانی رسانه‌ها و از همه مهم‌تر هواداران پرسپولسی را به همراه داشته است.
 
 
بازیکنان پرسپولیس در یکی دو هفته گذشته در مصاحبه‌های خود با رسانه‌ها رسما نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان اعتراض‌هایی به مدیریت باشگاه و اعضای هیئت مدیره داشته  و خواهان رسیدگی به وضعیت خود شده‌اند.

آخرین خبر هم حکایت از این مساله دارد که چک‌هایی اسپانسر باشگاه که به بازیکنان داده شده بود برگشت خورده است و بازیکنان به خاطر عدم وجود پول در حساب اسپانسر باشگاه نتوانسته ‌اند هفته گذشته چک‌های خود را نقد کنند.

به این ترتیب مسئولان وزارت ورزش و هیئت مدیره باشگاه باید اعلام کنند که اگر اسپانسر واقعا ده میلیارد تومان پول به باشگاه تزریق کرده است، چرا با گذشت شش هفته از لیگ، خبر برگشت خوردن چک‌های اسپانسر و اعتراض بازیکنان به بی پولی از درون باشگاه به بیرون درز پیدا کرده و بازیکنان با تایید آن مصاحبه علیه هیئت مدیره انجام می‌دهند./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴