نامه تولیدکنندگان میاندورودی به نمایندگان مجلس/

سال هاست آبرو و حیثیت اجتماعی تولیدکنندگان به خطر افتاده

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۷
کد مطلب : ۵۵۰۳۸
سرمایه گذاری بدون حمایت، مساوی ست با هدر دادن سرمایه های ملی و ازبین بردن خلاقیت و انگیزه کارآفرینان.
۰
plusresetminus
سال هاست آبرو و حیثیت اجتماعی تولیدکنندگان به خطر افتاده
به گزارش بلاغ، صنعت‌گران میاندورودی که در امر تولید با مشکلات زیادی روبرو هستند با نوشتن نامه ای به نمایندگان مجلس راهکارهای لازم برای حمایت از تولیدکنندگانی که به دلیل مشکلات مختلف از جمله فشار زیاد بانک ها را ارائه کردند.
***
به نام خدا
با اهدا سلام و احترام، به محضر مبارک نمایندگان ملت!
طرح رونق تولید و خروج از رکود
سرمایه گذاری بدون حمایت = با هدر دادن سرمایه های ملی و از بین بردن خلاقیت و انگیزه کارآفرینان
ما اعضای مجمع معتمدین و نمایندگان انجمن های بیش از چهارصد واحد صنعتی و تولیدی و تبدیلی و خدماتی استان مازندران بنا به ضرورت نجات بیشتر واحدهای تولیدی استان از مرگ حتمی که سال هاست به دلایل مختلف از جمله عملکرد ناعادلانه و ظالمانه بانک ها در امر مشارکت دچار چالش غم انگیز شده اند و از این حیث هزاران میلیارد تومان زیان مالی بر پیکره اقتصاد کشور و صاحبان طرح ها تحمیل شده و متاسفانه طی سال های گذشته بیشتر تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را از امر تولید و ایجاد اشتغال باز داشته و دچار بحران فکری و اسیر دستگاه های اجرائی و قضائی کرده است و با توجه به اینکه رهبر عالیقدر سال ها متذکر بحث تولید و اقتصاد بودند و ماها هم فریاد می زدیم، اهمیت موضوع درک نمی شد تا جائی که رهبر بزگوار در تاریخ 5/6/93 مستقیم اشاره کردند که مشکل، بنگاه داری بانک هاست و بانک ها در خدمت تولید نیستند و تصمیم های قبلی مسکن آزمایش شده ماده 28 و غیره و ماده 13 لایحه جدید دولت جواب نمی دهد و در واقع چاله به چاه است بلکه نیاز به جراحی دارد و معتقدیم باید برای گروه های مختلف تولیدی با کار کارشناسی  و الویت بندی دردها شناخته و برای حفظ اشتغال موجود، نسخه مخصوص پیچیده شود.
از این رو ما بر حسب وظیفه ملی در جهت تحقق بخشیدن به فرمایشات رهبر عالیقدر و دولت محترم در برون رفت از رکود و چالش کارآفرینان، اعلام همکاری کرده و در این راستا با توجه به سوابق کاری و علمی و تجربی و  بررسی های کارشناسی نسبت به احیای طرح های مشکلدار تولیدکنندگان فعال، نیمه فعال، غیرفعال و درحال تاسیس که در مرحله ورشکستگی قرار دارند، پیشنهاداتی به شرح ذیل مطرح می شود.
 الف- تولیدکنندگان فعال – الویت اول
این گروه از کارآفرینان و تولیدکنندگان هم اکنون در حال تولید نسبی هستند و بعضی ها به سرمایه در گردش نیاز ندارند اما بدلیل دریافت تسهیلات قبلی از بانک های مختلف در شرایط بد اقتصادی و معوق شدن وام ها با مشکل وثایق دوستان و بستگان خارج ازمحل اجرای طرح، سال هاست آبرو و حیثیت اجتماعی آنها به خطر افتاده ورفته رفته در حال سقوط است.
به جای فکر کردن به نوع آوری و تولید و اشتغال، به فکر سررسید وام ها و آبرو و جلوگیری از فشار بانک ها بر بستگان هستند که اگر فکری به حال آنها نشود در آینده نزدیک آنها هم در جمع گروه غیر فعال قرار می گیرند.
پیشنهادهای ذیل جهت خروج از رکود باعث می شود تا این گروه با خیال راحت بتواند به تولید ادامه و قسط ها را پرداخت و اشتغال زائی و بازاریابی و نوآوری و به صادرات فکر کنند.
نسخه درمان گروه الف
1- کلیه تسهیلات دریافتی یک کاسه و با تقسیط بلند مدت 10 ساله و سود تک رقمی انجام بپذیرد.
2- معافیت مالیاتی برای این گروه تولیدی اجرائی شود.
3- محاسبه بیمه 10 درصدی برای کارگران شاغل، که این خود تشویقی برای جذب کارگران جدید است.
4- جلو گیری سریع از اقدامات اجرائی بانک ها
5- تامین سرمایه در گردش مورد نیاز
ب- تولیدکنندگان نیمه فعال یا غیر فعال - الویت دوم
این گروه از کارآفرینان اجرای طرح های شان در چند مرحله بوده مثلاً بخشی از تسهیلات را هم زمان با پیشرفت فیزیکی طرح از بانک ها دریافت و هزینه کرده اند و در حین انجام کار با بی ثباتی بازار و ایجاد تورم غیر قابل پیش بینی و تحریم های فلج کننده و کارشکنی های بانک ها در امر مشارکت نسبت به عدم پرداخت به موقع تسهیلات مصوب مواجه شدند.
در چنین شرایط غیر قابل تصور علی رغم اینکه صاحبان طرح ها جهت نجات خود از بحران چند برابر بانک ها سرمایه گذاری کرده اند اما به دلیل عدم همکاری بانک ها بیشتر طرح ها یا در مرحله بهره برداری یا در مرحله نصب تجهیزات و ماشین آلات و یا در مرحله نیمه تمام به چالش کشیده شده  و غیر فعال شده اند و از این حیث چندین هزار میلیارد تومان خسارت مالی از جهت فرسودگی و خرابی ماشین آلات و زیر ساخت ها و از دست رفتن بازارهای هدف برای تولیدکنندگان و کارآفرینان استان وارد شده که قابل جبران نخواهد بود، لاجرم ایجاد چنین وضعیتی برای کارآفرینان آنها را با مشکلات عدیده در خانواده و جامعه روبرو کرده و بعضا آنها را دچار بیماری و افسردگی روحی و روانی در حفظ حیثیت اعتباری و اجتماعی کرده است.
نسخه درمان گروه ب
1- مکلف نمودن بانک ها در تامین تسهیلات مورد نیاز طرح ها جهت تکمیل یا بهره برداری در اسرع وقت با ضمانت سند محل اجرای طرح و امضا صاحبان صنایع
2- بخشش جرائم و دیرکردها تا زمان بهره برداری
3- تنفس 2 ساله بعد از بهره برداری جهت پرداخت اقساط
4- بازپرداخت در اقساط 20 ساله و محاسبه سود تک رقمی
5- معافیت مالیاتی
6- محاسبه بیمه 10 درصدی برای کارگران
7-جلو گیری از اقدامات اجرائی بانک ها
د- گروه سوم در حال تاسیس - الویت سوم
این گروه به دو دسته اند – دسته اول درصدی از کار را انجام داده اند و دسته دوم تازه اقدام کرده اند.
نسخه این گروه همانطور که در الویت بندی مشخص شد باید الویت سوم باشد، در صورتی  که وضع بودجه دولت مناسب بود به این گروه با توجه به پیشرفت کارحمایت لازم شود.
و اما پیشنهادهایی برای رونق تولید جهت خروج از رکود و آینده کشور
1- اجرائی کردن یکسان مالیات بر ارزش افزوده: البته نرخ فعلی مالیات بر ارزش افزوده بسیار بالاست باید عادلانه و در همه جای کشور و همه صنوف  اجرایی شود.
2- تشکیل انجمن تولیدکنندگان در هر شهرستان و واگذاری اختیارات که به نوعی همان خصوصی سازی و حکومت مردم بر مردم است که این کار باعث رقابت در تولید و صادرات خواهد شد.
3- تشکیل صندوق مالی و اعتباری تولیدکنندگان در هر شهرستان با مدیریت انجمن تولیدکنندگان و واریز اعتبارات حمایتی دولت به صندوق و تلاش آنها برای جذب منابع مردمی و حتی فروش سهام کارخانجات عضو به مردم و مشارکت مردم در تولید و جذب سرمایه های سرگردان که این خود کمک زیادی به دولت می شود و دولت می تواند فقط نظارت کننده باشد.
4– معافیت مالیاتی برای کلیه تولیدکنندگان
5- جلوگیری از صدور مجوزهای بدون مطالعه و بی رویه
6-  تشکیل صندوق حمایت از سنوات کارگران: طوری که درصدی از بیمه به آن صندوق واریز شود که کارفرما و کارگر دغدغه نداشته باشند و این کاربرای آرامش کارفرما برای جذب بیشتر کارگر بسیار موثر است.
7- ایجاد پایانه و انبار صادراتی در استان ها و شهرستان ها به مدیریت انجمن تولیدکنندگان – طوری که از هر نوع تولیدات قابل صادراتی آن شهرستان با نظارت دقیق خود انجمن و با برند همان شهرستان به کشورهای مطالعه شده هدف صادر شود.
باور کنید که تولیدکنندگان نخبگان جامعه اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴