تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۵۴۳۱۳
یکی از ائمه جماعات اهل سنت شهر دیاله عراق پشت پرده حمله به مسجد اهل سنت در این شهر را افشا کرد.
۰
plusresetminus
بلاغ- به استناد رسانه های منطقه، در حالی که جریانات تکفیری و رسانه های وابسته به آنان سعی دارند تا حمله دو روز پیش به مسجد «مصعب بن عمیر» را به نیروهای نظامی و پلیس های شیعه منتسب کنند؛ «سعدون الحبحب» امام حماعت مسجد ابراهیم نبی(ع) واقع در دیاله عراق٬ پشت پرده این حمله را افشا کرد.

وی در سخنرانی روز گذشته ـ سه‌شنبه چهارم مرداد ـ خود اعلام کرد: نیروهای‎ گروه تروریستی داعش طی چند هفته گذشته با مراجعه به مساجد اهل سنت منطقه از آنان خواست تا با «ابوبکر البغدادی» به عنوان خلیفه جهان اسلام(!)٬ بیعت کنند که با جواب منفی اعضای این مسجد مواجه شدند.

الحبحب افزود: آنان یک هفته پیش از این حمله نیز بار دیگر به مسجد مصعب ابن عمیر مراجعه کردند و مجدداً درخواست خود را مطرح کردند که متولیان مسجد زیر بار نرفتند. داعش یک هفته پس از این اتفاق٬ با حمله به این مسجد مرتکب جنایاتی شد.

امام حماعت مسجد ابراهیم نبی(ع) خاطرنشان کرد: داعش به شدت در پی فتنه پراکنی و ایجاد درگیری بین شیعیان و اهل سنت در منطقه های مختلف است. ضروری است که هویت این افراد فتنه افکن شناسایی شده و آنان به جزایی که لایق آن هستند برسند.

همچنین شیخ «صمد الزرکشی» بزرگ عشیره زرکشی عراق٬ در گفتگویی با خبرگزاری اروپایی IMN با بیان اینکه افراد حمله کننده به مسجد اهل سنت بی شک افراد داعش بودند عنوان کرد: این گروه تروریستی چندین ماه است که در این منطقه از هیچ اقدامی برای فتنه سازی بین شیعیان و اهل سنت ـ که بدون هیچ مشکلی با یکدیگر زندگی می‎کنند ـ فروگذار نمی‎کند و پس از آنکه اقداماتشان به هیچ نتیجه ای نرسد٬ دست به این قتل عام و جنایت می‎زنند./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴