تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۵۴۲۷۴
این عملکرد نشان می دهد که دولت به هر نحوی شده حتی به تعداد 4 نفر هم، از پرداخت یارانه به افراد جامعه آن هم از جنس محروم و حتی کم درآمد خودداری کند که این برخلاف وعده های داده شده، است.
۰
plusresetminus
بی تدبیری یا زرنگی دولت و کافی نتی که به مردم یارانه می دهد!
به گزارش خبرنگار بلاغ از میاندورود، حامد اکبری صاحب یک کافی نت در این شهرستان است که در ایام ثبت نام یارانه ها اقدام به ثبت اطلاعات خانوار در سامانه رفاهی می کرد.
وی که در طول 12 روز ثبت نام بیش از 100 خانواده را ثبت نام کرد، اظهار داشت: با دادن فرم همانند چیزی که در سایت قرار داشت به خانوارها و پرکردن آن توسط خانواده ها اقدام به ثبت نام می کردیم.
مدیر کافی نت افزود: در یکی از این فرم‌ها سرپرست خانوار اقدام به نوشتن مشخصات خود در صفحه اول و اعضای خانواده در صفحه دوم کرده بود که متاسفانه فکر کردیم که مشخصات دو خانواده‌ی متفاوت است به همین دلیل اقدام به ثبت نام سرپرست خانواده به صورت انفرادی کردیم.
اکبری ادامه داد: بعد از ثبت نام سرپرست خانواده سعی کردیم مشخصات صفحه دوم را نیز ثبت کنیم، فهمیدیم که هیچ یک از آنها سرپرست خانواده نیستند و با بررسی و پیگیری کوتاه متوجه شدیم که اشتباهی رخ داده است و ما می بایست این افراد را به مجموعه نفر قبلی اضافه می کردیم.
وی خاطرنشان کرد: برای جبران اشتباه خود منتظر دو روز نهایی بودیم که احتمال می دادیم در آن دو روز گزینه‌ی اصلاح اطلاعات خانوار نیز وجود داشته باشد که این اتفاق روی نداد و دولت تنها به دنبال انصراف مردم از گرفتن یارانه بود و آن را بر هر چیزی ترجیح می داد.
مدیر کافی نت از پرداخت یارانه به این خانواده خبر داد و بیان داشت: بعد از اینکه مدت ثبت نام تمام شد و ما نتوانستیم آن اشتباه را درست کنیم، هر ماه برای 4 نفر یارانه از جیب خود به خانواده مورد نظر می دهیم که ماهیانه مبلغ 182 هزار تومان می شود.
این جوان که به تازگی برای ایجاد اشتغال برای خود کافی نتی راه اندازی کرده از پیگیری های مداوم خود برای رفع این مشکل گفت و تصریح کرد: برای اصلاح این اشتباه به پلیس + 10 مراجعه کردیم تا بتوانیم اطلاعات خانوار را اصلاح کنیم و آنها به ما پاسخ دادند که ما تنها یارانه کسانی که متولد شدند و یا فوت شده باشند و یا جدا کردن باشد را انجام می دهیم و این کار در راستای کار ما نیست.
وی که از این مسئله خسته و نگران به نظر می رسید، گفت: در ادامه پیگیری ها سپس سعی کردیم از طریق فرمانداری پیگیر مشکل خود باشیم، به همین منظور به فرمانداری میاندورود مراجعه کردیم که به ما گفتند که باید درخواست بدهید و ما نیز همراه خانواده مورد نظر درخواست خود را با مدارک به آنها ارائه دادیم که کارکنان فرمانداری نیز به ما گفتند که ما آن را به استانداری می فرستیم و پیگیر این موضوع خواهیم بود که با گذشت بیش از دو ماه هنوز پاسخی به ما داده نشد.
مدیر کافی نت عنوان کرد: مسئولان باید توجه داشته باشند که هر ماهی که می گذرد به خاطر این اشتباه مجبورم از جیب خودم این هزینه را بدهم و برای من جوان که تازه شروع به کار کردم و درآمد خاصی ندارم بسیار سخت است.
اکبری تصریح کرد: چطور می شود برای سایت به این مهمی (رفاهی) که حتماً هزینه زیادی برای آن انجام دادند تنها یک گزینه اصلاح اطلاعات خانوار را نتوانستند فعال کنند که کسانی که مانند من و شاید دیگرانی که دچار اشتباه شدند بتوانند مشکل خود را برطرف کنند.
وی اذعان داشت: من اشتباه خود را می پذیرم اما اینکه دولت در یک فرایند به این مهمی و کشوری تحت هیچ شرایطی امکان اصلاح برای کاربران خود نگذارد واقعاً از هر نظری که فکر کنیم درست نیست و باید برای جبران اشتباه فرصت اصلاح داد نه اینکه به گونه ای دیگر رفتار شود.
این جوان تاکید کرد: ما از مسئولان دولتی انتظار داریم که همانطور وعده تدبیر و امید می دهند مشکل ما را حل کنند و شرایطی را برای اصلاح به وجود بیاورند و در حال حاضر قریب به 4 ماه است که یارانه یک خانواده 4 نفره را که باید دولت بپردازد، بنده از جیب مبارک پرداخت می کنم.
مدیر کافی نت در پایان یادآور شد: این عملکرد نشان می دهد که دولت به هر نحوی شده حتی به تعداد 4 نفر هم، از پرداخت یارانه به افراد جامعه آن هم از جنس محروم و حتی کم درآمد خودداری کند که این برخلاف وعده های داده شده، است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴