تاریخ انتشارسه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹
کد مطلب : ۵۴۲۰۸
پلیس انگلیس امروز با انتشار‌ آماری از 5 برابر شدن آمار سفر اتباع این کشور به کشورهای عراق و سوریه برای پیوستن به گروه‌های تروریستی، نسبت به این مطلب اعلام نگرانی کرد.
۰
plusresetminus
بلاغ-شبکه خبری اسکای نیوز نوشت: اسکاتلندیارد امروز سه‌شنبه با انتشار گزارشی از دستگیری 69 مظنون به اقدام برای سفر به سوریه و یا تأمین مالی گروه‌های تروریستی حاضر در این کشور از ابتدای سال جاری تاکنون، نسبت به افزایش 5 برابری آمار سفر برای پیوستن به گروه‌های تروریستی ابراز نگرانی کرد.

بر اساس این گزارش، «مارک رولی» دستیار رئیس پلیس لندن ضمن اعلام این آمار گفت که حدوداً نیمی از افراد بازداشت شده، در لیست افراد خطرناک پلیس نبوده‌اند.

وی همچنین از خانواده‌های انگلیسی خواست در شناسایی «افراد مشتاق به پیوستن به گروه‌های تروریستی» به پلیس انگلیس کمک کنند. بر اساس گفته‌های آقای راولی، کسانی که در شرف سفر به خارج هستند و یا به تازگی از سفر خارج بازگشته‌اند و یا نشانه‌های افراط‌گرا شدن را از خود نشان می‌دهند، در زمره این مظنونین قرار می‌گیرند و درخواست شده که خانواده‌های انگلیسی آنها را معرفی کنند.

این افسر پلیس لندن به آمار تفضیلی دستگیرشدگان این پرونده نیز پرداخت و گفت که بیشترین رشد در میان شهروندان لندن و منطقه «وست میدلند» در حومه پایتخت انگلیس بوده است.

برملا شدن هویت انگلیسی قاتل «جیمز فولی» خبرنگار آمریکایی که چند روز پیش ویدئوی اعدامش در اینترنت متشر شد، باعث نگرانی جامعه اروپا و به خصوص انگلیس از حضور شهروندان خود در میان تروریست‌های عراق و سوریه شده است. آژانس‌های اطلاعاتی کشورهای غربی نیز با اشاره به آمار بالای حضور اتباع این کشورها در گروه‌های افراط‌گرا، نسبت به بازگشت آن‌ها و احتمال انجام اقدامات تروریستی، هشدار داده‌اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴